دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 17:40

بالون‌های آتش‌زا؛ از تاکتیک ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم تا سلاح مردم غزه

یک روزنامه صهیونیست در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی با وجود داشتن جنگنده‌ها، سیستم‌های ضد موشکی و موسسات تحقیق و توسعه‌ی دفاعی محور، به طرز بی‌سابقه‌ای گرفتار تاکتیک بالون‌های آتش‌زا شده و شاهد آن، زمین‌های سوخته و سیاه در مرز غزه است.
کد خبر : 292918

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: «استفاده از بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا به‌عنوان ابزارهایی انفجاری، اختراع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیست. در جنگ جهانی دوم، ژاپنی‌ها حدود 9 هزار بالون آتش‌زا را از سرزمین خود به سمت آمریکا فرستاده بودند.»


این گزارش می‌افزاید: «بالون‌های آتش‌زا از ابریشم پوشیده شده با کائوچو یا کاغذ ساخته و با گاز هیدروژن به حجم 500 متر مکعب پر می‌شدند و مجهز به سیستم ابتدایی کنترل ارتفاع بودند. ژاپنی‌ها به این امید که بالون‌ها با جریان جتی (بادهای نسبتا قوی و متمرکز در یک جریان باریک در جو) فاصله چندین هزار کیلومتری تا آمریکا را طی کنند، آنها را می‌فرستادند.»


هاآرتص نوشت: «در جنگ جهانی دوم، دست‌کم 342 بالون به سرزمین آمریکا رسید، یکی از آن‌ها با یکی از خطوط با ولتاژ بالا برخورد کرد و یک سایت تولید تسلیحات هسته‌ای در هانفورد واشنگتن را به آتش کشید. تنها تلفات این بالون‌ها، پنج دانش‌آموز و یک معلم بودند که به‌دنبال برخورد با یکی از آنها در ایالت اورگن کشته شدند.»


این روزنامه صهیونیست می‌نویسد: «گرچه بالون‌های آتش‌زا، تاکتیکی قدیمی و شناخته شده است، رژیم صهیونیستی با وجود داشتن جنگنده‌ها، سیستم‌های ضد موشکی و موسسات تحقیق و توسعه‌ی دفاعی محور، به طرز بی‌سابقه‌ای گرفتار این تاکتیک شده است و شاهد آن، زمین‌های سوخته و سیاه در مرز غزه است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته