دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 11:30
معرفی کتاب؛

وصف شخصیت حضرت زهرا(س) در «نگاه به زن»

کتاب «نگاه به زن» که به قلم سیدمجتبی حسینی به رشته تحریر درآمده،‌ در وصف شخصیت حضرت زهرا(س) و تاکیدات پیامبر اسلام(ص) نوشته شده است.
کد خبر : 292913

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، «نگاه به زن» عنوان اثری از انتشارات نیستان است که سیدمجتبی حسینی آن را به رشته تحریر درآورده است. موضوع این اثر زنان در اسلام، زن و مسائل اجتماعی و اخلاقی است. همچنین حضرت زینب(س) بنت امام علی (ع) موضوع دیگر این اثر به شمار می‌آید.


نویسنده کتاب خود را با مقدمه‌ای درباره حضرت زهرا (س) آغاز کرده تا از این رهگذر به موضوع نگاه به زن وارد شود. حسینی در این نوشتار از این موضوع یاد کرده است که اگر حتی هیچ اطلاعاتی درباره این شخصیت نداشته باشیم،‌ رفتار و عملکرد پیامبر(ص) که روز خود را با سلام بر فاطمه آغاز می‌کرد، از شأن و جایگاه این بانو سخن می‌گوید.


از سویی نویسنده در این کتاب منظور خود از اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س) را سخن گفتن در اوصاف ایشان نمی‌داند، بلکه وصف شخصیتی است که پیامبر درباره او فرموده «انسیةالحوراء»؛ موجودی انسان ـ فرشته که باید در فضای آسمانی و با نگاه آسمانی او را شناخت. این تاکید پیامبر و ائمه معصومین (ع) نشان می‌دهد که گنج پنهان وجود حضرت زهرا(س) درنگ کوتاهی به ظاهر در این عالم داشته است،‌ امام تمام زمین و عالم مادی مدیون و مرهون او است.


این اثر به بهای ۴ هزار تومان و در شش هزار نسخه از سوی نشر نیستان به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته