دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 10:21

دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه و امیر قطر در کاخ الیزه

رئیس‌جمهوری فرانسه و امیر قطر در کاخ الیزه با یکدیگر دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 292878

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه الجزیره، امانوئل ماکرون در نشست خبری مشترک با تمیم بن‌حمد آل‌ثانی در پاریس بر لزوم همکاری هر چه بیشتر دو کشور برای برخورد و شکست دادن تروریسم تاکید کرد و گفت فرانسه همه ظرفیت و توان خود را برای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی به کار می‌گیرد.


ماکرون پس از دیدار و گفت‌وگو با امیر قطر در کاخ الیزه گفت: «وزیران امور خارجه دو کشور مامور شده‌اند در راستای تسهیل تبادلات دوجانبه گام بردارند. ما مصمم هستیم به همکاری با هم برای برقراری صلح و ثبات ادامه دهیم و این به معنی ایجاد وحدت در منطقه است. قطر از اقداماتی که کشورهای خلیج (فارس) انجام داده‌اند هر روز آسیب می‌بیند، خانواده‌هایی به علت این بحران از یکدیگر جدا مانده‌اند. ما درباره این بحران گفت‌وگو کردیم و مصمم هستیم آن را با گفت‌وگو حل و فصل کنیم.»


وی تاکید کرد: «فرانسه از سال گذشته میلادی سرگرم رایزنی با همه طرف‌ها در منطقه بوده و با اصرار از آنان خواسته است مسیر میانه‌روی و آشتی را در پیش بگیرند. ما درباره دیگر موضوعات منطقه‌ای نیز گفت‌وگو کردیم. ایران، یمن، سوریه، عراق، فرایند (به اصطلاح) صلح در فلسطین و لیبی. موضوع لیبی یکی از اولویت‌های مهم برای ماست و تا پایان سال باید زمینه را برای برگزاری انتخابات در این کشور فراهم آوریم. قطر و فرانسه همچنین مصمم هستند روابط دوجانبه خود را گسترش دهند چه روابط اقتصادی، چه فرهنگی و ورزشی و در این زمینه امیر قطر بر تمایل خود برای افزایش سرمایه گذاری تاکید کرد.


شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی نیز در این دیدار روابط دوجانبه دوحه - پاریس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: «ما درباره موضوعات مختلف منطقه تبادل‌نظر کردیم به‌ویژه در زمینه مناقشه رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها گفت‌وگو داشتیم. از موضعی که ماکرون در یک سال گذشته در قبال بحران خلیج (فارس) اتخاذ کرده قدردانی می‌کنم. وی همواره در کنار قطر ماند و تاکید کرد گفت‌وگو میان طرف‌ها بیش از هر چیزی اهمیت دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته