دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حراست وزارت صنعت:

متخلفان واردات خودرو کارمند سازمان توسعه تجارت بودند

عضو حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متخلفان ثبت غیر قانونی سفارش خودروها در سامانه ثبت سفارش از افراد سازمان توسعه تجارت بوده اند.
کد خبر : 292820

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، آنوش رهام دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: درباره ثبت غیرقانونی سفارش 34 هزار خودرو ابتدا گزارش ها به حراست و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد و وزیر نیز به حراست دستور داد که مسئله را پیگیری کند.


وی با بیان اینکه ثبت سفارش به معنای واردات نیست افزود: از 6 هزار و 481 ثبت سفارش حدود هزار و 900 خودرو وارد شد که 421 دستگاه در گمرکات موجود است.


رهام گفت: حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از متخلفان را شناسایی کرد و آی.پی های افرادی که به سامانه ثبت سفارش دسترسی داشتند در اختیار وزارت اطلاعات گذاشته شد.


وی افزود: اسامی وارد کننده های خودرو نیز در اختیار سازمان تعزیرات قرار داده شد که پرونده آنها در مراحل نهایی است.


رهام گفت: این اقدامات پیش از دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات غیرقانونی خودرو بود و پس از دستور رئیس جمهور نیز کمیته ای مسئول رسیدگی به ثبت سفارش خودروها و فروش آنها در داخل شد که 15 روز برای بررسی و ارائه گزارش فرصت دارند.


سید علی حسینی عضو حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این برنامه گفت: متخلفان ثبت غیر قانونی سفارش خودروها در سامانه ثبت سفارش از افراد سازمان توسعه تجارت بوده اند.


وی افزود: 160 آی.پی مربوط به متخلفان بود که آنها را در اختیار وزارت اطلاعات دادیم و این وزارتخانه نیز با کارهای سایبری در حال شناسایی متخلفان است.



انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته