دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

روسیه خوش شانس به دنبال عبور از کرواسی

تیم ملی کرواسی در شرایطی به دیدار روسیه می رود که حریف در بازی قبلی با خوش شانسی اسپانیا را حذف کرد و امشب هم چنین هدفی را دنبال می کند.
کد خبر : 292773

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 را تیم‌های روسیه و کرواسی در ورزشگاه المپیک فیشت شهر سوچی برگزار خواهند کرد تا پرونده این مرحله از رقابت‌ها بسته شود و همه منتظر برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی باشند. این دیدار 22:30 به وقت ایران و به داوری ساندرو ریچی برزیلی برگزار می شود.


کرواسی در حالی به دیدار میزبان جام جهانی می‌رود که در تمامی آمارهای فنی از این تیم بهتر است. واترنی(لقب کرواسی) یکی از 3 تیم 9 امتیازی مرحله مقدماتی است. شاگردان زلاتکو دالیچ در گام نخست 2 بر صفر نیجریه را تسلیم کردند و سپس برابر آرژانتین مدعی 3 بر صفر برنده شدند تا صعودشان را مسجل کنند. در آخرین گام با نیمی از توان‌شان بازی کردند اما در بازی پایانی دور گروهی 2 بر یک ایسلند را هم مقهور کردند تا با اقتدار از گروه D به مرحله حذفی راه پیدا کند. کوکاستی(لقب کرواسی) در یک هشتم نهایی به دیدار دانمارک رفت و در حالی که با گل دقیقه یک حریف غافلگیر شده بود خیلی زود به بازی برگشت اما بازی حساب شده دفاعی حریف باعث شد تا مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شود و آنجا بود که کروات‌ها موفق شدند 3 بر 2 برنده شوند و در مجموع 4 بر 3 در میان 8 تیم برتر رقابت‌ها قرار بگیرند. البته که لوکا مودریچ در جریان مسابقه یک ضربه پنالتی را به هدر داد.


تیم زلاتکو دالیچ یکی از بهترین تیم‌های جام بیست و یکم بوده است. لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ماریو مانزوکیچ،‌ ایوان پرشیچ، آنته ربیچ و مارسلو بروزویچ در شرایط بسیار مساعدی هستند و به خوبی درون زمین تیم را جلو می‌برند. البته که دانیل سوباسیچ در درون دروازه مهره‌ای قابل اتکا است و او بود که با مهار ضربات پنالتی دانمارک ناجی تیمش شد. ورسالیکو، ویدا، استرینیچ و لوورن هم مدافعانی منسجم بوده‌اند و امروز هم به نظر نمی‌رسد برابر روسیه زیاد اذیت شوند. برتری محسوس کرواسی بر روسیه مشهود است و همگان معتقدند که تزارها با وجود اینکه میزبان هستند و از حمایت پرشور هواداران خود بهره می‌برند اما در این بازی چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارند. باید به انتظار نشست و دید آنها چکونه می‌خواهند مانع برتری کروات‌ها شوند.


میزبان جام جهانی در روز اول عربستان را با 5 گل، در هم کوبید و 3 بر یک مصر را برد تا امیدواری زیادی به هوادارانش بدهد اما در گام پایانی 2 بر صفر به اروگوئه باخت تا ثابت کند در حد و اندازه‌های بالایی نیست. با این وجود شاگردان استانیسلاو چرچسوف در آخرین بازی‌شان که در مرحله یک هشتم نهایی برابر اسپانیای مدعی انجام دادند، موفق شدند بازی را پس از 120 دقیقه به وقت‌های اضافه بکشند و آنجا 4 بر 3 برنده شوند تا همچنان در جام بمانند. روسیه در درون دروازه به ایگور آکینیف دل بسته است که برابر اسپانیا دو ضربه پنالتی را مهار کرد. در خط دفاعی ولادیمیر گرانت- سرگئی ایگنشویچ، فودور کودریاشف و ایلیا کوتپوف امیدهای تزارها هستند که باید برابر کرواسی خوب بازی کنند. در خط میانی هم الکساندر گولوین، یوری ژیرکوف، الکسندار سامدوف و دنیس چریشیف بازیکنان تاثیرگذار آنها به شمار می‌رود. نوک حمله میزبان جام خک به آرتم ژیوبا، الکسی میرانچک و فدر اسمولوف امیدوار است.


با تمام احوالات موجود آنچه از نظرات کارشناسان برجسته فوتبال دنیا استخراج می‌شود، گویای این حقیت است که میزبان جام جهانی تنها با دفاع اتوبوسی و لایه لایه خود و امید به درخشش هافبک نفوذی‌اش الکساندر گولوین که بهترین بازیکن این تیم بوده است، می‌تواند امیدوار باشد که از سد کرواسی بگذرد. البته که حمایت حداکثری هواداران هم تا حدودی در موفقیت میزبان جام جهانی اثرگذار خواهد بود.


آمار و ارقام


* کرواسی در 8 بازی قبلی خود در جام جهانی شکست نخورده است.


* کروات ها شانس این را دارند که با غلبه بر روسیه برای دومین بار به نیمه نهایی برسند. (اولین و آخرین بار: 1998)


* روسیه و کرواسی تاکنون سه بار مقابل هم قرار گرفته اند؛ دو تساوی 0-0 و یک پیروزی برای کرواسی حاصل کار آنها بوده است.


* 10 تا 12 گل اخیر کرواسی در جام جهانی در نیمه دوم زده شده است.


* روسیه برای اولین بار از زمان فروپاشی شوروی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است؛ شوروی بین سال های 1958 تا 1970، چهار سال پیاپی به این مرحله از جام جهانی رسیده بودند.


* کرواسی با 8 گل زده در این جام موفق شده به اندازه دو دوره قبلی حضورش در این رقابت ها گل بزند.


* کرواسی در تنها حضورش در مرحله یک چهارم نهایی، سال 1998 با غلبه بر آلمان راهی مرحله نیمه نهایی شد.


* هر 5 میزبان اخیر جام جهانی که تا جمع 8 تیم بالا آمدند سرانجام به نیمه نهایی رسیدند. (ایتالیا 1990 - فرانسه 1998 - کره جنوبی 2002 - آلمان 2006 - برزیل 2014)


* کرواسی در جام جهانی فقط یک بار مقابل تیم های اروپایی شکست خورده است (5 برد و یک تساوی) درحالیکه روسیه تاکنون موفق به پیروزی مقابل تیمی از اروپا در جام جهانی نشده است. (3 باخت و یک تساوی)


* کروات ها تاکنون دو بار مقابل میزبان جام های جهانی قرار گرفته اند و هر دو بار بازنده از زمین خارج شدند. (فرانسه 1998 - برزیل 2014)


* مانژوکیچ با سه گل زده پس از شوکر با 6 گل زده، بهترین گلزن تاریخ کرواسی در جام جهانی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته