دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1397 - 16:50

ایران و روسیه سند همکاری بلندمدت تدوین می‌کنند

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با کشورهای حوزه خزر گفت: روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه از طریق انعقاد توافقنامه بلندمدت تنظیم خواهد شد.
کد خبر : 292770

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رمضان عبدالطیف اوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور همکاری کشورهای حوزه دریای خزر گفت: ایران و روسیه باید روابط اقتصادی و تجاری خود را بر پایه انعقاد قراردادی بلندمدت و حداقل پنج ساله، تنظیم کنند.
عبدالطیف اوف در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس افزود: در سند نهایی توافقنامه همکاری بلندمدت بین دو کشور ، حجم صادرات و واردات سالانه معین خواهد شد و بدین ترتیب همکاری تجاری و اقتصادی ایران و روسیه می‌تواند به سرعت روند رو به رشدی تجربه کند.
وی که پیش از این ریاست جمهوری داغستان را در کارنامه دارد به زمینه‌های همکاری ایران با جمهوری‌های مسلمان نشین روسیه همچون داغستان، تاتارستان، باشقیرستان و چچن اشاره کرد و گفت: صادرات گوشت حلال از جمهوری‌های مسلمان نشین روسیه به ایران از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و به تدریج در حال افزایش است.
نماینده ویژه پوتین در امور همکاری با کشورهای حوزه خزر گفت: زمینه‌های بسیار متنوع دیگری برای صادرات و واردات محصولات و کالاهای دو کشور وجود دارد که باید با عزم جدی مسوولان و انعقاد قراردادهای طولانی مدت، زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شود.
وی به عزم جدی روسای جمهور ایران و روسیه برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری اشاره و تاکید کرد: دستیابی به حجم مبادلات موردنظر کاملا قابل دسترس است.
در سال گذشته میلادی صادرات ایران به روسیه کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار و صادرات روسیه به ایران نیز نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار بود.
ایران و روسیه در آخرین نشست کمیسیون اقتصادی دو‌ کشور در مسکو توافق کردند این میزان در میان مدت به پنج میلیارد دلار برسد.


منبع: خبرگزاری صداوسیما


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته