دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قرارداد تراکتورسازی با ترابی ارزش قانونی ندارد/ شرایط به سود پرسپولیس

باشگاه تراکتورسازی قراردادی با مهدی ترابی بسته که فاقد وجاهت قانونی است.
کد خبر : 292601

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هواداران پرسپولیس که حسابی از داستان طارمی و دردسرهایی که برای باشگاه درست کرده ترسیده‌اند نگرانند که آیا قضیه ترابی هم می‌تواند برای آنها مشکل جدیدی ایجاد کند یا نه. سوالی که به نظر می‌رسد جواب آن منفی است.


ترابی چند ماه گذشته در حالی‌که بیش از یک سال از قراردادش با سایپایی‌ها باقی مانده با تراکتورسازی قرارداد امضا می‌کند تا در پایان فصل به این تیم بپیوندد. جذب اینچنینی بازیکنان به عنوان سرباز توسط باشگاه تراکتورسازی اتفاق جدیدی نیست و پیش از این هم بارها اتفاق افتاده، اما این اولین باری است که مسئولان این تیم مجبور به اعتراف شده‌اند قبل از پایان فصل با یک بازیکن که تحت قرارداد باشگاه دیگری بوده قرارداد امضا کرده‌اند. مدیران جدید تراکتورسازی برای این که بتوانند ترابی را به تبریز ببرند مجبور شدند مذاکره و ثبت قرارداد با این بازیکن را رسانه‌ای کنند.


براساس قانون بازیکن تنها در شرایطی اجازه مذاکره با تیم‌های دیگر را دارد که فقط 6ماه از قراردادش باقی مانده باشد اما ترابی یک سال و نیم با سایپا قرارداد داشت و مذاکره‌اش با تراکتورسازی غیرقانونی بوده است. مسئله‌ای که نشان می‌دهد متخلفان این پرونده مهدی ترابی و تراکتورسازی هستند.


پرسپولیس آخر فصل، بدون اطلاع از این داستان با باشگاه سایپا که مالکیت قرارداد ترابی را داراست وارد مذاکره شده و این بازیکن را به خدمت می‌گیرد و مجوز حضور و رضایت‌نامه‌اش را از باشگاه سایپا دریافت می‌کند. انتقالی که کاملا قانونی بوده و هیچ کدام از دو باشگاه از قوانین تخلف نکرده‌اند.


تراکتورسازی قصد دارد تا با مطرح کردن بحث شکایت بتواند مهدی ترابی را بر اساس قرارداد مدیران سابق با این بازیکن به تبریز بیاورد. در این میان پرسپولیس نقشی ندارد و سایپا هم تخلفی انجام نداده و این تراکتورسازی و مهدی ترابی هستند که در این پرونده درگیر هستند. تراکتورسازی می‌تواند از ترابی به‌خاطر تخلفش شکایت کند و البته در این میان سایپا هم به می‌تواند از باشگاه تراکتورسازی به خاطر مذاکره غیرقانونی با بازیکنش شکایت کند. تراکتوری‌ها می‌توانند ترابی را محروم کنند و باشگاه سایپا هم می‌‌تواند علاوه بر محروم کردن تراکتورسازی از آن‌ها غرامت بگیرد. در این میان تنها باشگاهی که ضرر نمی‌کند پرسپولیس است.


مالکیت قرارداد ترابی، از طرف سایپا به پرسپولیس واگذار شده و با توجه به اینکه سایپا مالک قرارداد او بوده، مذاکره و توافق و حتی قرارداد این بازیکن با تراکتورسازی ارزش قانونی نخواهد داشت. حتی در صورت محرومیت 4 تا 6 ماهه ترابی، این محرومیت تا نیم‌فصل دوم تمام خواهد شد و پرسپولیس می‌تواند از او استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته