دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1397 - 04:46

باغ الهیه شبانه‌روزی رصد می‌شود

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص دخل و تصرف مالک در باغ الهیه طی گفت: باغ مذکور به صورت شبانه‌روزی رصد می شود و به تازگی مالک هیچ گونه اقدامی مبنی بر ساخت و ساز انجام نداده است.
کد خبر : 292547

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت شهرداری تهران، مجید صالحی در تشریح رسیدگی به پرونده باغ موسوم به "باغ الهیه" افزود: پروانه تخریب و نوسازی باغ، به رغم تخلفات مالک در زمینه قطع درخت در سال 95 صادر شد و سازمان بوستان ها در این سال ها با ابلاغ احکام سنگین تلاش کرد تا مالک را ملزم به احیا و نگهداری از باغ کند.


وی ادامه داد: ابتدای سال 96 مالک درخواست تغییر نقشه می دهد که به دلیل تخلفات بسیار، سیستم عملیاتی و اجرایی شهرداری اقدامی روی درخواست انجام نمی دهد و در عمل این تقاضا در سامانه شهرداری به طور کامل متوقف می شود.


صالحی با بیان اینکه مالک پس از این مرحله با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی بنا و رعایت حقوق مکتسبه، شکایتی را در مراجع قضایی مطرح می‌کند، گفت: مالک در قالب این شکایت درخواست کرد تا مرجع قضایی مجوز قطع گونه‌های گیاهی مزاحم را صادر کند تا امکان ایجاد زیرساخت برای آبیاری و نگهداری از باغ فراهم شود.


مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک ادامه داد: مرجع قضایی در نهایت به مالک اجازه می‌دهد تا تحت نظارت شهرداری تهران گونه‌های مزاحم را حذف کند که این امر تاکنون با رصد دقیق مدیریت شهری اتفاق افتاد.


صالحی بااشاره به اینکه در تاریخ 30 فروردین ماه سال گذشته رأی سازمان بوستان‌ها برای حفظ درختان باغ به مالک ابلاغ شد، گفت: از آن زمان اقدامات مربوط به سرشماری، پلاک کوبی و نقشه‌برداری کامل از درختان موجود انجام شد.


وی در ادامه به اختلاف مالک باغ با همسایگان پرداخت و اضافه کرد: یکی از همسایه‌ها در دیوار مشرف به باغ پروژکتور و دوربین نصب کرد و مالک باغ الهیه نیز برای اینکه مانع تصویربرداری از باغ شود و به اصطلاح دید را کور کند، داربستی به ارتفاع 40 متر در محدوده دیوار نصب کرد. در نهایت با اخطار شهرداری همزمان دوربین و داربست به طور کامل جمع شدند.


صالحی با تاکید بر اینکه باغ الهیه به صورت شبانه روزی رصد می‌شود و هیچ اقدام جدیدی در ملک مبنی بر ساخت و ساز انجام نشده است، گفت: به منظور بازسازی دیوار شرقی باغ اقدامات لازم با نظارت شهرداری برای ایمن سازی و مقاوم سازی در حال اجراست.


مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک افزود: یک بخش از دیوار ملک در حال تخریب بود که مالک به تازگی با دستور قضایی بخشی از دیوار را برای ایمن‌سازی تخریب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته