دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 18:21
توکلی:

آقای سیف استعفا دهد /تیم اقتصادی 6 ماه دیر به بازار ارز ورود کرد

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه اجرای هر مدلی از برنامه های اقتصادی شرایطی دارد گفت: تیم اقتصادی دولت واقعا ضعیف است و تا کنون موفق عمل نکرده است،‌تیم اقتصادی دولت با دادن قیمت‌های غیرکارشناسی بازار را متلاطم کرد.
کد خبر : 292546

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست با تعدادی از خبرنگاران در استان قزوین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و وجود برخی فسادهای اقتصادی و اداری در کشور اظهار کرد: متاسفانه به هیچ عنوان عزم مبارزه با فساد در مسئولین دیده نمی شود به همین دلیل در سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت می خواهیم این عزم را ایجاد کنیم.


وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم و امیدواریم بتوانیم این عزم را ایجاد کنیم اظهار کرد: مردم و مسئولان باید نسبت به فساد حساس شوند و فکر می کنیم شاید زمان زیادی لازم داشته باشیم اما کار شروع شده است.


رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به سوالی در خصوص دریافت زمین و بورسیه برای خود بیان کرد: این زمین شرایط وقفی دارد و بورسیه هم به عنوان رجل سیاسی گرفتم و هیچ اشکالی ندارد و رانت محسوب نمی شود.


وی اضافه کرد: دانشجوی ممتاز بودم و تحصیل خود را هرگز رانت نمی دانم البته اگر به کشور نمی آمدم و خدمت نمی کردم اشکال داشت اما این بورسیه برای تقویت توان برای خدمت بود و شما مختار هستید که آن را رانت بدانید و یا ندانید و من هیچکدام از فرزندانم را با رانت جایی نفرستاده ام و اگر خطایی داشتم وارد این تشکل نمی شدم.


توکلی با تاکید بر اینکه هرگونه تخطی از قانون بی عدالتی است و باید همه در مسیر رعایت قانون حتی اگر به ضرر ما باشد حرکت کنیم گفت: دیده بان شفافیت و عدالت را در ۱۶ استان کشور راه اندازی کردیم و می خواهیم نگذاریم سوء استفاده ای صورت گیرد و در این میان دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عضویت در این تشکل مردمی آسان است اما باید مراقب باشیم تا هم سوء استفاده ای از این تشکل نشود و هم نردبان کسی نشویم و فقط دنبال شفافیت و اطلاع رسانی و جلوگیری از فساد و رانت باشیم.


وی در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که آیا در شفاف سازی سراغ دستگاه قضایی هم خواهید رفت یانه گفت: به نظرما دستگاه قضایی در ایجاد آرامش کشور نقش حیاتی دارد لذا صلاح نیست فعلا در این دستگاه ورود کنیم.


توکلی تصریح کرد: البته در این بخش کار سخت است و می خواهیم آرامش مردم به هم نخورد اما امیدواریم که به تدریج سراغ این دستگاه هم برویم.


وی خصوص ضعف تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت واقعا ضعیف است و ابتدا باید سیف برود زیرا تاکنون موفق عمل نکرده اند.


توکلی اضافه کرد: اجرای هر مدلی از برنامه های اقتصادی شرایطی دارد و باید بستر و الزامات آن فراهم باشد و برای نمونه تیم اقتصادی در خصوص ارز شش ماه با تاخیر ورود کرد و سرانجام یک قیمت غیرکارشناسی داد و بازار به هم ریخت.


وی در خصوص قراردادهای نفتی هم گفت: در این قراردادها نامه هایی نوشتیم و تذکر لازم داده شد و یک مدل طراحی کردیم که هیئت دولت تصویب کرد و با گفتگو توانستیم برخی مسائل را اصلاح کنیم اما در عمل اجرا نشد.


توکلی در خصوص اولویت این تشکل برای شفاف سازی اظهارداشت: مهمترین اولویت ما ورود به موضوعات مربوط به گرانفروشی و احتکار و رانت در دارو، خودرو و گمرک است که رقم های سرسام آوری دارد و می تواند به شفاف سازی خیلی از مسائل کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته