دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 17:10
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران:

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی آینده‌سازان کشور هستند

نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سید علی سیستانی در ایران، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را آینده‌سازان کشور دانست.
کد خبر : 292522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله شهرستانی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان این دانشگاه، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را آینده‌نگر دانست و گفت: «دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند برای فردای کشور سرنوشت‌ساز باشند.»


وی تأکید کرد: «هر کاری ناگهانی درست نمی‌شود و نیاز به طرح، برنامه و زمینه دارد و شما می‌توانید این قدم‌ها را بردارید، زیرا آینده کشور در اختیار شماست. آینده کشور را همین متخصصان و استادان شکل می‌دهند. لذا شما هستید که فردای کشور را اداره می‌کنید.»



شهرستانی خاطرنشان کرد: «من معتقدم شما دانشگاهیان مسئولیت زیادی دارید و بدانید واقعاً می‌توانید کار انجام دهید، زیرا شما دانشگاهیان خلاقیت و نوآوری بیشتری نسبت به دیگران دارید و فکر شما بهتر کار می‌کند. بنابراین ما می‌توانیم، اما متأسفانه گاهی فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.»



وی گفت : «نباید از انتقاد بترسیم، انتقاد خوب است، انتقاد جامعه را سلامت نگه می‌دارد، زیرا هرچه انتقاد بیشتر شود، تکامل جامعه نیز بیشتر خواهد بود؛ کشور ما متفکران علمی زیادی دارد و هر کسی طبق مسئولیت خود درباره خروج متفکران ایرانی از کشور مقصر است.»


نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در ایران بیان کرد: «کشور ایران به دلیل نیاز جامعه در دو زمینه موفق شده، اما در برخی زمینه‌ها موفق نبوده است؛ در حوزه توان دفاعی به دلیل نیاز جامعه و جنگ‌هایی که اتفاق افتاد، پیشرفت‌های زیادی داشتیم. در پزشکی نیز اکنون اطبای ایرانی حرف زیادی برای گفتن دارند. اما در مهندسی و رشته‌های دیگر موفق عمل نکردیم.»



سیف‌الله فضل‌اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و عمرانی این دانشگاه ارائه کرد.


به گزارش آنا، در این دیدار علاوه بر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، حیدرعلی جهان‌بخشی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، محمدجواد قاسم‌زاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم و جمعی از مدیران دانشگاهی حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته