دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 16:14

ایران و سوریه در زمینه آموزش وتحقیقات علوم پزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین وزیر آموزش عالی سوریه و معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران به منظور گسترش همکاری‌ها در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی منعقد شد.
کد خبر : 292499

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در دیدار باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در جریان بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی منعقد شد.


لاریجانی هدف از این تفاهم را مبادله دانشجویان، محققان و اعضای هیات علمی به منظور مشارکت در فعالیت‌های علمی و پزشکی دو کشور و همچنین تحکیم همکاری در زمینه‌های علوم پزشکی و آموزش دانشجویان برجسته و کارشناسان اعزامی در تخصص‌های دارو سازی و پزشکی ذکر کرد و گفت: در صدد هستیم تا در توسعه مؤسسه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و دانشگاه‌های سوریه با این کشور همکاری نماییم.


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: کشور ما در حوزه آموزش پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته و دولت سوریه می‌تواند متناسب با نیازهایی که در تخصص‌های مختلف دارد دانشجویان خود را برای تحصیل در مقاطع تکمیلی علوم پزشکی در ایران بورسیه نماید.


وی با اشاره به ساز و کارهای لازم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک گفت: کارگروه‌های آموزشی و پژوهشی که سالانه حداقل یکبار در هر کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد، روندهای برنامه را پایش و بررسی می‌نمایند.


لاریجانی فراهم شدن دسترسی طرفین به بانک‌های اطلاعاتی، مجلات، کتب و پایان‌نامه‌های علوم پزشکی را از دیگر مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده ذکر کرد و گفت: گروه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های علمی مختلف تشکیل می‌شود و به همین منظور بسترهای لازم برای تبادل استادان دانشگاه‌ها و محققین فراهم می‌آید.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: به منظور تحقق این برنامه و نظارت بر اجرای آن، دو طرف کمیته‌ای را تشکیل می‌دهند تا ضمن نظارت مشترک، پیشنهادات لازم برای فراهم کردن حداکثر شرایط مناسب برای تحقق همکاری علمی بین دو کشور و تعیین اولویت‌های همکاری فراهم گردد.


گفتنی است دکتر عاطف النداف در بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تجلیل از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد با کمک ایران بتوانند حوزه علوم پزشکی را در کشور سوریه گسترش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته