دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 14:44

تشکیل ۲ پرونده برای آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان/ ۷ نفر به دادسرا احضار شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله گفت: به عنوان مدعی‌العموم ۲ پرونده در مورد آتش‌سوزی‌های شهرستان کلاله در دادسرا تشکیل شده است.
کد خبر : 292469

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، علی خانی با اشاره به اینکه به عنوان مدعی‌العموم 2 پرونده در مورد آتش‌سوزی‌های شهرستان کلاله در دادسرا تشکیل شده، اظهار داشت: تاکنون 7 نفر برای بازجویی به دادسرا احضار شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان آتش‌سوزی ادامه دارد.


به گفته وی، آتش‌سوزی در کلاله در 2 نقطه رخ داد که بر اثر آن 140 هکتار از جنگل‌های سوزنی‌برگ کلاله و بخشی از عرصه‌های جنگلی چشمه زاو این شهرستان در آتش سوخت.


دادستان عمومی و انقلاب گالیکش هم گفت: با توجه به این که آغاز و وسعت بیشتر آتش‌سوزی جنگل گلستان در حوزه خراسان شمالی بود، پرونده‌ای در دادگاه بخش قاضی این استان تشکیل شده است.


عباس عرب افزود: در تماسی که با رئیس این بخش داشتیم اعلام شده یک نفر در رابطه با آتش‌سوزی دستگیر شده است .


رئیس کل دادگستری گلستان دیروز با صدور دستور ویژه دادستان‌های کلاله و گالیکش را مکلف کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، افرادی که عمدی یا بر اثر سهل‌انگاری، سبب آتش‌سوزی اخیر عرصه‌های جنگلی استان شده‌اند، شناسایی و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل دهند.


چند روز گذشته 120 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی جنگل گلستان و 140 هکتار از جنگل‌های سوزنی برگ کلاله در آتش سوخت.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته