دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 01:42

حزب الله، آوارگان سوری را به کشورشان بازمی گرداند

حزب الله لبنان در حالی که نهادهای بین المللی به مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان متهم شده‌اند، با اعلام مراکزی برای ثبت درخواست آوارگان، این مسئولیت را برعهده گرفت.
کد خبر : 292325

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب سایت شبکه المنار، حزب الله لبنان با صدور اطلاعیه ای، آدرس نه مرکز واقع در مناطق مختلف لبنان را منتشر کرد و از آوارگان سوری که تمایل به بازگشت به کشورشان دارند خواست تا با مراجعه به این مراکز درخواست خود را ثبت کنند.


این تصمیم به دنبال سخنرانی هفته پیش سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله انجام شد که با انتقاد از روند بازگشت آوارگان، از پیگیری این کار از سوی این حزب خبر داد.


وی خواستار بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان سوری به کشورشان شد و گفت: «برخی طرف های بین المللی و محلی هستند که این آوارگان را از بازگشت به سوریه می ترسانند و اطلاعات نادرستی به آنان ارائه می کنند که این مشکل باید حل شود.»


نصرالله افزود: «ما با آوارگان سوری تماس خواهیم گرفت و اسامی آنهایی که خواستار بازگشت به وطنشان هستند، ثبت خواهیم کرد و نامشان را به دولت سوریه ارائه می کنیم و با همکاری دستگاه امنیتی لبنان، برای بازگشت بیشترین تعداد ممکن از این آوارگان اقدام می کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته