دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 02:25
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:

بیش از 10 میلیون هکتار از اراضی ملی استان کرمان تثبیت مالکیت شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در راستای اجرای قانون کاداستر، از مجموع 17 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی استان کرمان تا پایان سال گذشته، حدود 10 میلیون و 218 هزار هکتار تثبیت مالکیت شد.
کد خبر : 292182

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا طالبی‌زاده گفت: 2 میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی ملی در سال گذشته تثبیت شده است که بیش از 5 برابر سهمیه تعیین شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.


وی ادامه داد: همچنین با تعامل و همدلی صورت گرفته تاکنون در جنوب استان به میزان 97 درصد و در شمال بیش از 55 درصد تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی صورت گرفته و برای این اراضی سند مالکیت تک برگ نیز صادر شده است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به کسب رتبه چهارم تهیه نقشه کاداستر شهری از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات موثر صورت گرفته کسب رتبه چهارم تهیه نقشه کاداستر شهری در سال 1396 توسط استان کرمان می‌باشد و این در صورتی است که شهرهای رتبه اول تا سوم کلان شهرهای تهران، اصفهان و شیراز بوده اند و میزان تهیه نقشه کاداستر کرمان از مابقی کلان شهرهای دیگر بیشتر بوده است.


وی یادآور شد: در کل کشور میزان یک میلیون و 328 هزار و 212 هکتار نقشه کاداستر شهری تهیه شده که از این میزان، 84 هزار و 129 هکتار آن متعلق به استان کرمان است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به وصول معوقات بانک ها نیز اشاره و بیان کرد: ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای دفاع از حقوق دولتی و تسریع در روند وصول مطالبات بانک ها از بدهکاران کلان بانکی، میزان یک هزار و 43 میلیارد و 891 میلیون و 319 هزار و 273 ریال از معوقات بانک ها را در سال 96 وصول کرده اندکه مبلغ قابل توجهی است.


طالبی‌زاده اظهار کرد: با اجرایی شدن برنامه قانون ششم توسعه کشور تمام پرونده‌های مطالبه مهریه در ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح می شوند و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع داده خواهد شد و این امر تاثیر زیادی در افزایش حجم کاری ادارات اجرا داشته است به طوریکه از ابتدای در سال 1396 میزان دو هزار و353 پرونده مطالبه مهریه در ادارات اجرای استان مطرح شده که نسبت به سال 1395 رشد 21 برابری داشته است.


وی یادآور شد: همچنین در آمدهای عمومی واریزی به خزانه توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال گذشته 274 میلیارد و910 میلیون و 316 هزار و 638 ریال بوده است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به اقدامات انجام شده در زمینه اسکن و آرشیو پرونده های ثبتی استان نیز اشاره کرد و گفت: پرونده های ثبتی از جمله پرونده های دارای ضریب امنیتی بالا می باشند و به لحاظ اینکه همه اطلاعات دولت و مردم در حوزه املاک در آن ها نهفته است از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل باید در نگهداری از پرونده ها دقت زیادی معمول گردد.


وی ادامه داد: بر همین اساس طی دو سال گذشته کلیه پرونده های ثبتی حوزه های کرمان، بردسیر، رفسنجان، زرند، راور ، شهداد، ماهان ، گلباف به صورت مکانیزه مشتمل بر 15 میلیون و 800 هزار برگ (بیش از 56 درصد اوراق ثبتی سطح استان) اسکن و آرشیو شده اند به نحوی که از جابجایی فیزیکی پرونده ها در این واحدها جلوگیری و همه خدمات ارائه شده به مردم به صورت الکترونیکی و سیستمی انجام می گیرد.


وی عنوان کرد: در حال حاضر پرونده های ادارات ثبت سیرجان و جیرفت در حال اسکن و آرشیو هستند و چنانچه اعتبار لازم در اختیار استان قرار بگیرد تا پایان امسال کلیه پرونده های ثبتی استان اسکن و آرشیو خواهد شد.


طالبی‌زاده بر لزوم حرکت به سمت الکترونیکی شدن اقدامات ثبتی و اقدامات انجام شده در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: با الکترونیکی شدن خدمات و اقدامات ثبتی جلوی بسیاری از مفسده ها از قبیل جعل و سرقت اوراق ثبتی گرفته می شود و از طرف دیگر ارتباط بین ارباب رجوع و کارکنان به حداقل ممکن می رسد.


وی ادامه داد: از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حرکت از سوی ثبت سنتی به سوی ثبت نوین می توان به نصب سامانه اخذ اثر انگشت، در تمامی دفاتر اسناد رسمی سطح استان اشاره کرد که گامی بزرگ در احراز هویت مراجعه کنندگان و مقابله با هرگونه کلاهبرداری در این زمینه می باشد.


وی عنوان کرد: همچنین با راه اندازی سامانه هایی نظیر هیات نظارت، دبیرخانه کاملاً الکترونیک، برقراری مکاتبات مکانیزه با دادگستری و کلیه شعب قضایی موفق شده ایم بیش از 90 درصد خدمات ثبتی را به صورت الکترونیکی و کاملاً مکانیزه انجام دهیم و با اقدامات صورت گرفته میزان جعل اسناد مالکیت برابر آمار رسمی اداره کل امور امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به میزان 44 درصد در سال 1396 کاهش یافته است


وی گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل برای حراست از اسناد قدیمی نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق میباشد به طوریکه به منظور پایش و کنترل حریق در سطح ادارات ثبت اسناد و املاک استان، در سال 1396 سیستم اعلام حریق در تمامی ادارات سطح استان نصب و فعال گردیده که در صورت بروز حریق علاوه بر اعلام، اقدام به اطفاء حریق با استفاده از گاز آیروسل که گازی بی خطر برای انسان و نیز اوراق ثبتی می باشد، می نماید.


طالبی‌زاده یادآور شد: همچنین پروژه اعلام و اطفاء حریق به صورت اختصاصی جهت دیتا سنتر مرکز استان اجرا گردیده که با توجه به نوع تجهیزات رایانه ای و شبکه ای موجود، از گاز FM2O و استاندارد VDS استفاده گردیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته