دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1393 - 11:16
معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی از همایش یازدهم می‌گویند

کسب قدرت علمی برای حضوری جهانی/تزریق خودباوری و اعتماد به بدنه دانشگاه

خبرگزاری آنا: برگزاری همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی متفاوت، نه تنها برای اعتماد به نفس مدیران این دانشگاه بسیار مناسب بود که باعث تزریق روحیه، خوداعتمادی و خودباوری به بدنه دانشگاه نیز شد.
کد خبر : 292

به گزارش خبرنگار آنا، یازدهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی متفاوت با حضور دکتر حسین غریبی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل این معاونت و حضور فعال معاونان آموزشی سراسر کشور از 16 تا 18 دی به مدت سه روز به میزبانی واحد نجف آباد استان اصفهان در 4 سالن یکصد نفره برگزار شد.



برگزاری کارگاهی سه روزه‌ با حضور معاونان آموزشی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار بود که در قالب همایش صورت گرفت و نزدیک به 400 معاون آموزشی به همراه مدیران سازمان مرکزی در این کارگاه‌ها حضور داشتند. علت برپایی چنین کارگاه‌های تخصصی، اهدافی است که معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آنها را پیگیری می‌کند و بر مبنای توسعه هرچه بیشتر علمی، آموزشی و کامیابی این دانشگاه شکل گرفته است. راهبردهای مورد توافق معاونان آموزشی منافعی نظیر کاهش تعارض در سازمان و دستیابی سازمان به نیرویی مضاعف را در پی داشته و زمان کمتری برای بحث درباره اینکه چه کاری را چگونه و چرا انجام دهد، صرف خواهند کرد.


معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه در این همایش به معیاری برای تشخیص اقدام‌ها و پیامدهای مطلوب از نامطلوب دست یافتند و من بعد بیشتر به اقدام‌ها و پیامدهای مطلوب خواهند پرداخت. علاوه بر این وجود برنامه راهبردی، منبعی برای انگیزش و فراخوانی برای کاربرد ظرفیت‌های انفرادی معاونان است.


سند راهبردی آموزشی دانشگاه آزاد به شناخت موانع آینده مطلوب کمک می‌کند



به گفته دکتر غریبی، سند راهبردی آموزشی دانشگاه آزاد به شناخت موانع آینده مطلوب کمک می‌کند و می‌تواند قابلیت یادگیری سازمان را افزایش دهد. همچنین امید‌ها، رویا‌ها و آرزوهای شکوهمند را تشویق می‌کند؛ مقصود و جهت را بیان و پیامدهای مثبت را تشریح می‌کند؛ بر ویژگی‌های منحصر به فرد و قابلیت‌های متمایز دانشگاه آزاد اسلامی متمرکز می‌شود و بر توان دانشگاه به عنوان یک گروه متحد تاکید می‌کند؛ از استعاره‌ها، تصاویر و رموز بهره می‌برد؛ شور و شوق را می‌رساند و اشتیاق را شعله‌ور می‌کند و تعهد و از خود گذشتگی را تشویق می‌کند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار آنا گفت: ویژگی برتری‌بخش استراتژی در پویایی آن است؛ جایگاه و موقعیت‌ بر‌تر ملی و منطقه‌ای، توسعه استادان، تخصصی‌سازی، جهانی‌سازی، گسترش آموزش عالی، توسعه استادان و کارآفرینی و اشتغال از جمله موضوع‌های راهبردی پیش‌بینی‌شده برای تحقق این امر در حوزه معاونت آموزشی است.


شدت انگیزه در معاونان آموزشی دانشگاه قابل مشاهده بود



دکتر محمد ابویی که کار تدریس در یکی از کارگروه‌های تخصصی همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشت، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه به نظر می‌رسید در ساعات اولیه برگزاری همایش، برخی اعتقاد به این کار نداشتند و معتقد بودند که این کار ادامه نخواهد داشت، اظهار کرد: با آغاز به کار همایش و برقرار شدن تفاهم در موضوعات، به شدت انگیزه در معاونان آموزشی دانشگاه قابل مشاهده بود و علاقه‌مند بودند که در این امر مشارکت داشته باشند.


رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد:‌ اتفاق دیگر در این همایش این بود که توانستیم در یک تیم بزرگ، پروژه مدیریتی را با بیش از 400 نفر در سه روز ببندیم؛ اگر این تجربه را تکرار کنیم و بتوانیم پروژه‌های فکری بزرگ را این‌گونه مدیریت کنیم، خوداعتمادی و خودباوری خوبی به بدنه دانشگاه می‌دهیم و هر یک از معاونان آموزشی اینجا یاد می‌گیرد که می‌تواند در واحد دانشگاهی خود چنین پروژه‌هایی را انجام بدهد؛ این همایش برای اعتماد به نفس مدیران میانی و پایینی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مناسب بود.


به گزارش آنا، معاونان آموزشی در این دوره، علاوه بر آنکه با مشارکت یکدیگر به تدوین سند راهبردی کمک کردند به طور کامل در جریان برنامه‌های معاونت آموزشی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند و توانستند با مشارکت در طراحی نقشه راهبردی، برنامه‌های پیشنهادی خود را نیز برای تحقق هرچه بهتر اهداف اعلام شده ارائه دهند.


در این راستا با برخی از معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی به گفت‌وگو نشستیم و ارزیابی، نظر، پیشنهاد و انتقاد آنان را از برگزاری این همایش جویا شدیم که اکثر آنان بر برگزاری خوب و مفید این دوره صحه گذاشتند و آن را سودمند عنوان کردند چرا که برگزاری این همایش متفاوت، خوداعتمادی، خودباوری و اعتماد به نفس را به بدنه دانشگاه تزریق کرد.


ماحصل همایش یازدهم به عنوان سند راهبردی حوزه معاونت آموزشی ابلاغ و اجرا شود



معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به عنوان میزبان و دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: در این همایش برنامه عملیاتی معاونت آموزشی در 11 موضوع راهبردی موقعیت‌یابی، تصویر‌سازی، جهانی‌سازی، گسترش آموزش عالی، تخصصی‌سازی، توسعه استادان، کیفیت، کارآفرینی و اشتغال، پیوند علمی، همکاری و هماهنگی، پیوند با جامعه، در جلسات و کارگروه‌های تخصصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و ماحصل تضارب افکار برای هر موضوع راهبردی، راهکار‌ها و اقداماتی است که باید بکار گرفته شود و امید است به عنوان سند راهبردی حوزه معاونت آموزشی به واحد‌ها ابلاغ و سپس اجرا شود.


دکتر مسعود کثیری با توجه به تاکید دکتر غریبی که "برای اینکه بتوانیم در صحنه جهانی حضور داشته باشیم باید به آن قدرت علمی لازم برسیم"، پیشنهاد داد کارگاه‌های تخصصی حداقل هرسال یک بار برای کیفی‌سازی دانشگاه بخصوص معاونت آموزشی برگزار شود، تشکیل کارگاه‌ها هدفمند و خروجی آن کاربردی باشد، از استادان با تجربه برای تشکیل کارگاه دعوت شود تا همکاران با شوق بهتر در کارگاه، مانند این همایش شرکت کنند.


وی گفت: بنا به نظر سخنرانان و شرکت‌کنندگان در این همایش، این نخستین همایش جدی و اساسی در نوع خود بود که از نظر محتوا و اجرا به بهترین شکل در دانشگاه برگزار شد. تمامی عوامل اجرا با حداکثر توان خود در ارایه و ایجاد شرایط برگزاری بهینه فعالیت کردند که از جمله موارد آن می‌توان نظم، مهمان نوازی، ارایه خدمات اسکان مناسب، کیفیت پذیرایی‌های صبحانه، نهار و شام و کیفیت پذیرایی‌های میان وعده را نام برد. در این همایش علاوه بر کارکنان زحمتکش واحد نجف آباد، اعضای هیات علمی این واحد نیز در برگزاری کارگروه‌های تخصصی و موضوعات آن و در‌‌ نهایت در تهیه و تدوین راهبرد‌ها شرکت فعال داشتند.


ترسیم نقشه راه در حوزه آموزشی با استراتژی‌های پیشنهادی



معاون آموزشی واحد شهرکرد به خبرنگار آنا گفت: تحقق ارزش‌ها و آرمان‌ها در هر حوزه‌ای نیاز به تلاش همه جانبه دارد؛ نیاز به ترسیم نقشه راهی است که نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم تقسیم کار در سطح کلان و الزامات در این مسیر به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.


دکتر محمد خالدی سردشتی افزود: یازدهمین گردهمایی معاونان آموزشی با رویکرد تدوین برنامه عملیاتی که به همت دکتر غریبی و مجموعه وی در واحد نجف‌آباد برگزار شد، با توجه به موضوعات ارائه شده و استراتژی‌های پیشنهادی نشان از تدارک لازم برای ترسیم نقشه راه در حوزه آموزشی بود.


وی اظهار کرد: اینجانب با اشتیاق تمام و بر اساس اطلاعات سایت معاون آموزشی در سه کارگاه؛ جهانی‌سازی، گسترش آموزش عالی و کارآفرینی و اشتغال شرکت کردم و در هر سه کارگروه به عنوان سرگروه حضور فعال داشتم؛ اما در هر حال به نظر بنده؛ روش جالبی در تدوین برنامه طراحی شده بود که حضور فعال دکتر غریبی و مجموعه معاونت نشان از اهمیت موضوع داشت و در این همایش سه روزه با توجه به اظهارنظر معاونان واحد‌ها و مراکز در این سه حوزه استراتژی با ارائه راهکارهای مناسب و همچنین اقدامات مورد نیاز جمع‌بندی خوبی صورت گرفت و مطمئناً تدوین و ارائه چنین موضوعاتی به حوزه آموزشی باعث تغییر و تحول و ایجاد و نمایش افق و چشم اندازی جدید برای معاونان آموزشی خواهد شد.


خالدی پیشنهاد‌ کرد که این نوع همایش‌ها در واحد‌های مختلف سالیانه برگزار شود و یک ماه قبل از برگزاری برای اینکه معاونان با مطالعه و آمادگی بیشتری حضور پیدا کنند،اطلاع رسانی صورت گیرد؛ این نوع همایش‌ها در قالب بخشنامه و کتاب جمع‌بندی شده و به واحد‌ها و مراکز دانشگاهی سراسر کشور ارسال شود.همچنین پیشنهاد می‌شود یک کارگاه خاص برای واحد‌هایی که تجربه موفقی در حوزه آموزش دارند در نظر گرفته شود و تجربیات خود را منتقل کنند.


یازدهمین همایش معاونان آموزشی متفاوت و کاربردی بود



معاون آموزشی واحد بیضا، موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را نتیجه سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های موفق مدیران این مجموعه بزرگ دانست و اظهار کرد: یازدهمین همایش سراسری معاونان آموزشی در واحد نجف‌آباد یک همایش متفاوت و کاربردی بود.


دکتر علیرضا ملایی، یازدهمین همایش سراسری معاونان آموزشی را بسیار مفید و مهم ارزیابی کرد و با توجه به استراتژیک کلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فرایند کیفی‌سازی به خبرنگار آنا گفت: فرآیند کیفی‌سازی در شناساندن نقاط قوت و ضعف واحد‌ها و همچنین در راستای پتانسیل‌های بالقوه هر واحد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.


معاون آموزشی واحد بیضا تشکیل این گونه همایش‌ها در چنین سطحی را مناسب دانست و اظهار کرد: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های موفق مدیران این مجموعه بزرگ است به طوری که با برنامه ریزی منسجم و کاردبری دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی چالش‌ها و تهدید‌ها موفق و سلامت خواهد بود. بنابراین لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی امری ضروری و مهم تلقی می‌شود.


ملایی از تعامل مطلوب بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران وزارت علوم بخصوص در شورای گسترش ابراز خرسندی کرد و گفت: این تعاملات باعث پیشرفت و تقویت دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.


بهبود زیرساخت‌ها و اصلاح هرم هیات علمی، دو رکن اصلی در افزایش کیفیت آموزشی



معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در حاشیه همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد نجف آباد برگزار شد به خبرنگار آنا گفت: برگزاری مستمر چنین همایش‌هایی می‌تواند نقش مهمی در مرتفع ساختن مشکلات و افزایش همدلی و همکاری در بین واحد‌های دانشگاهی ایفا کند.


واله جلالی، اهتمام دکتر حسین غریبی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را برای توسعه واحدهای دانشگاهی ستود و افزود: بی‌شک، دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت توانمند دکتر میرزاده و در دهه چهارم فعالیت خود بیش از گذشته در توسعه کشور نقش ایفا خواهد کرد.


معاون آموزشی و دانشجویی واحد بردسیر تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش عالی کشور است. افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، گامی مثبت در رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش بوده و بهبود زیرساخت‌ها و اصلاح هرم هیات علمی نیز دو رکن اصلی در افزایش کیفیت آموزشی است.


همایش یازدهم یکی از باکیفیت‌ترین همایش‌ها به لحاظ علمی و اجرایی بود



معاون آموزشی واحد کرمان اظهار کرد: همایش یازدهم در واحد نجف‌آباد با رویکرد جدیدی برگزار شد. این رویکرد مبنی بر تدوین برنامه عملیاتی استراتژی حوزه آموزشی دانشگاه بود. این همایش یکی از باکیفیت‌ترین و منظم‌ترین همایش‌ها هم به لحاظ علمی و هم عوامل اجرایی بود.


محمدمهدی فروغی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سال‌ها از نداشتن برنامه عملیاتی و استراتژیک در این حوزه رنج می‌برد به خبرنگار آنا گفت: در دانشگاهی که رو به برنامه محور بودن در تمامی حوزه‌ها آورده است، این همایش موجب پیشرو بودن حوزه آموزش و برنامه‌محور بودن آن نسبت به سایر حوزه‌ها می‌شود.


وی ابراز امیدواری کرد تا تمامی واحد‌ها بر اساس موارد ذکر شده در کارگاه‌های تخصصی همایش و مصوبات آن نسبت به تدوین برنامه عملیاتی حوزه آموزش واحد محل خدمت خود موفق شوند. حضور تمام‌وقت و چشمگیر معاونان آموزشی واحد‌ها در کنار معاون آموزشی دانشگاه و مدیران کل و کار‌شناسان سازمان مرکزی خود از نقاط قوت و پرشور بودن این همایش است که در کنار این موضوع عملکرد اجرایی و میزبانی خوب واحد نجف آباد را باید یادآور شد.


نگاه استراتژیک از نقاط قوت همایش معاونان آموزشی بود



معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این خصوص به خبرنگار آنا گفت: از نقاط قوت این همایش نگاه استراتژیک (راهبردی) به آموزش بود که با توجه به برنامه مدّون معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای مرور راهکار‌ها و اقدامات از سوی معاونان آموزشی واحد‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


محسن بوجاری افزود: در این همایش کار‌شناسان و صاحب نظران در حوزه آموزش از دیدگاه مدیریت استراتژیک یازده موضوع را برای معاونان واحد‌ها ارائه دادند که هر کدام از آنها از جمله موقعیت‌یابی، تصویرسازی و... به نحو احسن برگزار شد.


وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری مسئولان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی سازمان مرکزی اقدامات و ماموریت‌هایی که در مراسم پایانی جمع بندی شد، برای اجرا پیگیری شود.


تزریق خودباوری و خوداعتمادی به بدنه دانشگاه



معاون آموزشی واحد بافت درخصوص همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش که توانستند این پروژه را با بیش از 400 نفر در سه روز اجرا کنند؛ نوعی خودباوری و خوداعتمادی را به بدنه دانشگاه تزریق کردند،؛ بنابراین این همایش برای افزایش اعتماد به نفس شرکت کنندگان بسیار مناسب بود.


محسن محسنی به خبرنگار آنا گفت: همایش معاونان آموزشی به میزبانی نجف‌آباد گردهمایی مناسبی بود که در آن با بررسی وضعیت و مسایل آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان به پیشرفت کیفیت آموزش در این دانشگاه کمک کرد.در اکثر موارد شرکت کنندگان، دارای اطلاعات و تجربیاتی از حوزه‌های مربوط به واحدهای فعالیت خود هستند که این همایش علاوه بر ایجاد شناخت بیشتر، باعث تبادل تجربیات نیز شد.


وی با توجه به اهتمام دست‌اندرکاران برگزار کننده برای ایجاد فضایی مطلوب برای بالا بردن کیفیت محتوای این همایش‌ اظهار کرد: این‌ همایش‌ می‌تواند از طریق مهارت‌افزایی و افزایش شناخت معاونان آموزشی در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بعضی هجمه‌ها علیه خدمات آموزشی دانشگاه، مؤثر واقع شود که خوشبختانه همایش امسال با توجه به کاربردی بودن مباحثی که در آن مطرح شد، از اثرگذاری بالایی برخوردار خواهد بود.


محسنی با بیان اینکه از حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بویژه دکتر غریبی معاون آموزشی دانشگاه توقع برگزاری چنین همایش باکیفیتی دور از انتظار نبود، ادامه داد: باید تلاش شود از این نشست‌ها، بازخورد‌ها گرفته شود و مصوبات و تجربیات مطرح شده در آن به سمت اجرایی شدن پیش رود که حتی با ایجاد ویدیو کنفرانس و با موضوعات ریزترمی تواند این کار ادامه پیدا کند.


همایش یازدهم، گشودن دریچه‌ای به سوی توسعه، ماندگاری و پایداری دانشگاه در فضای رقابتی آینده



معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: همایش معاونان و مدیران آموزش واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در نجف‌آباد اصفهان با محوریت برنامه استراتژیک (سیاست‌های راهبردی)، گشودن دریچه‌ای به سوی توسعه، ماندگاری و پایداری دانشگاه در فضای رقابتی آینده برگزار شد.


دکتر عین الله مظلومی با بیان اینکه دانشگاه با داشتن برنامه راهبردی وظایف آموزشی و پژوهشی خود را از سال 62 آغاز کرد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر رشد و توسعه دچار مشکلات و موانع عدیده‌ای بوده است که ضرورت داشت با بازنگری و بازسازی در برنامه راهبردی و تقویت آن راه پیشرفت دانشگاه را هموار کرد و بتوان با بهسازی جایگاه دانشگاه آزاد در هندسه توسعه علمی و فناوری کشور گام‌های اساسی را برداشت.


وی با توجه به وجود پتانسیل بالای نیروی انسانی و سرمایه‌های فیزیکی برای تربیت انسان‌های خلاق، مبتکر، محقق و متخصص در دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد باید در فضای جدید کشور و جهان موقعیت خود را از نو بیابد و از این معبر هویت خود را بازسازی کند.


مظلومی برگزاری این همایش را کمک بزرگی دانست و عنوان کرد: امیدوارم که در آینده همایش‌های سراسری در چنین سطحی در مورد آیین نامه‌ها، مقررات، بخشنامه‌ها و مشکلات و ارائه راه حل‌ها نیز برگزار شود.


حضور دکتر غریبی در کارگاه‌های تخصصی و بحث با معاونان، ویژگی بارز همایش یازدهم



معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش پرداختن به یازده راهبرد پیشنهادی بود که در حقیقت مبنای آن گسترش تحصیلات تکمیلی، بالا بردن کیفیت آموزش، ارتقای استادان، کارآفرینی و در کل آینده‌نگری بود.


دکتر احمد افسری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: حضور دکتر غریبی در جلسات کارگاه‌ها و هم بحث شدن و تا لحضه آخر در کنار معاونان ماندن را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این همایش نام برد.پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و صرفا تأکید بر راهبرد‌ها باعث شد که جلسات پربار باشد و بهره کافی برده شود.


وی حضور مدیران کل وزارت علوم و رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس در مراسم اختتامیه و پاسخ به سوالات معاونان آموزشی را از دیگر مزیت‌های این همایش برشمرد و افزود: پیشنهاد می‌شود طول جلسات از سه روز به دو روز کاهش یابد. زمان برگزاری همایش متاسفانه در زمان برگزاری امتحانات بود که باعث مشکلاتی شد.


تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی متفاوت با تدبیر معاونت آموزشی



معاون آموزشی واحد بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه استراتژیک دانشگاه در این همایش در 11 استراتژی کلان برای ارائه راهکار و راهبردهای اجرایی در گروه‌های تخصصی بررسی و نقطه نظرات جمع‌آوری و با پالایش آنها به جمع‌بندی نهایی و تایید دکتر غریبی معاون آموزشی دانشگاه رسید.


دکتر فاضل امیری با بیان اینکه مهم‌ترین استراتژی در دهه چهارم دانشگاه اشتغال و کارآفرینی یعنی تبدیل شدن دانشگاه به دانشگاه کارآفرین است به خبرنگار آنا گفت: اجرایی شدن این مهم، تغییر سرفصل رشته، سفارش پذیری دانشگاه از صنعت، سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای حل مسائل صنعت و جامعه در ‌‌نهایت داشتن برنامه استراتژیک برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور با این حجم و وسعت و مشارکت همگانی همه مدیران اجرایی دانشگاه (معاونان آموزشی) با تدبیر معاونت آموزشی برای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت با افق‌های جدید دانشگاه کارآفرین، از برنامه‌های حوزه معاونت آموزشی دانشگاه است.


به گزارش آنا، از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در نظام علمی کشور موقعیت ویژه خود را بیابد و از دانشگاهی دیگر به دانشگاهی متفاوت بر پایه مزیت‌های استراتژیک خود تبدیل شود، معاونان آموزشی علاوه بر آنکه با مشارکت یکدیگر به تدوین سند راهبردی کمک خواهند کرد باید به طور کامل در جریان برنامه‌های معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرند و بتوانند علاوه بر مشارکت در طراحی نقشه راهبردی، برنامه‌های پیشنهادی خود را نیز برای تحقق هرچه بهتر اهداف اعلام شده ارائه کنند.


بر اساس تاکید کارشناسان و مدرسان کارگروه‌های این همایش، بنا بر برنامه استراتژیک معاونت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاهی متمایز شود؛ بنابراین در اکثر استراتژی‌ها، راهبرد‌ها و برنامه‌هایی که در همایش معاونان آموزشی تولید شد، دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه‌های متمایزی را پیگیری کند؛ هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نیز این کار را جدی بگیرد و دنبال کند، این کار فقط با معاونت آموزش انجام نشدنی است و هیات رئیسه باید این کار را جدی گرفته و تشویق کند. هیات رئیسه بداند که در بخش آموزش استراتژی خوبی دارد. باید تلاش کنیم از این نشست‌ها که سالی یک بار است هر شش ماه بازخورد‌ها گرفته شود حتی با ایجاد ملاقات‌های الکترونیکی و شبکه‌ای و با هزینه‌های کمتر این کار ادامه پیدا کند.


انتهای پیام/ع


گزارش: احسان عربی مفرد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته