دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1394 - 10:55
رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

بیشترین گزارش مردمی ناشی از ناآگاهی مسئولان ثبت‌نام مدارس نسبت به مقررات است

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم آگاهی مسئولان ثبت‌نام مدارس نسبت به مقررات و آئین‌نامه‌ها و محدوده ثبت‌نام بیشترین مشکلات گزارش شده از سوی مردم به ستادهای ثبت‌نام است، گفت: درخواست ما از مدیران مدارس این است که دستورالعمل ثبت‌نام را با دقت مطالعه و بندهای آن را به خوبی اجرا کنند، این موضوع باعث کاهش حجم مراجعات به ستادهای ثبت‌نام می‌شود.
کد خبر : 29185

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به نحوه نظارت بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ پایان تیر ماه آخرین فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است و پس از آن بحث ثبت‌نام برای آن دسته از دانش‌‌آموزانی که محل زندگیشان تغییر یافته است،‌ ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ستادهای ثبت‌نام در سطح ادارات آموزش‌وپرورش زیر نظر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به ریاست مسئولان دفاتر استان‌ها و مناطق تشکیل شده است، افزود: همچنین در سطح وزارتخانه اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بر بحث ثبت‌نام نظارت دارد.
زرافشان ادامه داد:‌ عدم آگاهی مسئولان ثبت‌نام مدارس نسبت به مقررات و آئین‌نامه‌ها و محدوده ثبت‌نام بیشترین مشکلات گزارش شده از سوی مردم به ستادهای ثبت‌نام است.
رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نام بندی به منظور رفاه حال کارکنان دولت گنجانده شده است، عنوان کرد:‌ بر اساس این بند،‌ کارکنان دولت می‌توانند در صورت تمایل فرزندانشان را در مدرسه‌ای نزدیک به محل کارشان ثبت‌نام کنند اما این بند که برای رفاه حال خانواده‌ها در دستورالعمل ثبت‌نام گنجانده شده است، مورد توجه مدیران مدارس قرار نمی‌گیرد و خانواده‌ها را به ستادهای ثبت‌نام مناطق و استان ارجاع می‌‌دهند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ درخواست ما از مدیران مدارس این است که دستورالعمل ثبت‌نام را با دقت مطالعه و بندهای آن را به خوبی اجرا کنند، این موضوع باعث کاهش حجم مراجعات به ستادهای ثبت‌نام می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی زرافشان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته