دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حشمت مهاجرانی:

ایران برای دفاع کردن به روسیه نرفته بود/ ژاپن جدی‌ترین حریف جام ملت‌های آسیا

سرمربی سابق تیم ملی گفت: تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه برای دفاع کردن برابر حریفان به میدان نرفته بود.
کد خبر : 291829

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص نمایش بسیار خوب تیم ملی ژاپن برابر بلژیک و اینکه با وجود این تیم شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های 20198 آسیا چقدر خواهد بود، گفت: تمامی تیم‌هایی که در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کنند به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند و ما نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم.


وی ادامه داد: علاوه‌ بر ژاپن که زنگ خطر اصلی را برای ما به صدا در آورده است و ما باید این تیم را جدی‌ترین رقیب‌مان در آسیا بدانیم. کره‌جنوبی با حذف آلمان، استرالیا با بازی‌های خوبی که برابر فرانسه و دانمارک ارائه کرد، امارات که میزبان بازی‌ها است، عربستان سعودی هم در جام جهانی بازی‌های قابل قبولی انجام داد و موفق به شکست مصر شد، قطر هم در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و با توجه به اینکه میزبان جام جهانی 2022 است با بهترین شرایط وارد مسابقات می‌شود. همه این تیم‌ها قابلیت آن را دارند تا عرصه را برای تیم کی‌روش تنگ کنند.


سرمربی سابق تیم ملی افزود: ما اگر بتوانیم همانند 20 دقیقه آخر بازی با اسپانیا یا 10 دقیقه پایانی بازی با پرتغال با حریفان خود روبرو شویم این شانس را پیدا می‌کنیم که در جام ملت‌ها نمایش بسیار خوبی را ارائه دهیم. ما روح بزرگ شدن را در دو بازی که اشاره کردم نشان دادیم و مسلما در جام جهانی با تاکتیک دفاعی نمی‌توانیم از سد حریفان صاحب‌نام‌مان عبور کنیم. آینده فوتبال ایران کمی نامفهوم است چرا که هنوز ما در خلق موقعیت مقابل دروازه حریفان و استفاده از آنها دچار ضعف هستیم. بدون شک سرمربی تیم ملی باید بتواند این نقیصه بزرگ را برطرف کند.


وی در مورد اینکه ژاپنی‌ها در پایان بازی با بلژیک به رغم نمایش بسیار خوبی که داشتند و نهایتا حذف شدند اما از تماشاگران کشورشان عذرخواهی کردند و چنین رفتاری در میان فوتبالیست‌های ملی‌پوش ایران دیده نمی‌شود، بیان کرد: کاراکتر، اخلاق و متانت فوتبالیست‌های ژاپنی غیر قابل انکار است. آنها از جامعه‌ای آمدند که مردمانی صبور و بردبار در آن زندگی می‌کنند. من سه ماه که در این کشور دوره مربیگری دیدم و به این مسئله پی بردم که در کشور ژاپن احترام به هم‌نوع حرف اول را می‌زند. ژاپنی‌ها در تکرار حرکات مثبت صبوری زیادی دارند و با این روش است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در تمامی زمینه‌ها داشته‌اند. اینکه فوتبالیست‌های ما رفتاری از خود نشان دادند که به نوعی طلبکارانه بود در حیطه اختیارات من نیست که بخواهم صحبت کنم. بهتر است فدراسیون فوتبال در این زمینه ورود کند.


مهاجرانی در مورد اینکه به نظرش کی‌روش پس از جام ملت‌ها هم سرمربی تیم ملی ایران بماند یا خیر، گفت:‌ باز هم باید فدراسیون با تشکیل کمیته فنی و استفاده از نفرات مجرب و دلسوز در این زمینه تصمیم‌گیری کند. تیم ملی ایران این دوره برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرده بود و هزینه‌های بسیار زیادی برای این تیم شد تا بتواند از گروهش صعود کند با توجه به حذف زودهنگام اسپانیا و پرتغال مسجل شد که توانایی فوتبال ما صعود از گروه هم بود. ما به روسیه نرفته بودیم که دائما دفاع کنیم. پرستیژ و شخصیت ملی ایران نباید در دفاع مقابل حریفان تعریف شود. اگر قوای خط حمله ایران افزایش پیدا کند مسلما این توانایی را داریم که در جام‌های جهانی بعدی از گروه‌مان صعود کنیم و تا مراحل بالا خودمان را ببینیم.


وی در پایان در مورد اینکه به نظرش کدام تیم در این دوره جام جهانی شانس قهرمانی بیشتری نسبت به سایرین دارد، گفت: این جام جهانی جام افول ستاره‌ها بود حذف آلمان، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال گویای این واقعیت است با توجه به شرایطی که من می‌بینم به نظرم فرانسه و برزیل بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. تیم فرانسه خصوصیات بسیار خوبی دارد، خلاقیت در این تیم دیده می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری بازیکنانش بالاست. ضمن اینکه هنر استفاده از موقعیت‌ها هم در این تیم دیده می‌شود. برزیل هم که همیشه شانس قهرمانی را داشته است. حتی در دوره قبلی که آنها 7 بر 1 به آلمان باختند نیز تیمی مدعی بودند و حرفی برای گفتن داشتند. آنها از تیم جام جهانی 2014 منسجم‌تر هستند و با توجه به اینکه هنر بسیار زیادی در استفاده از توپ دارند می‌توانند یکی از گزینه‌های اصلی قهرمانی قلمداد شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته