دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 16:51
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم خبر داد؛

رسیدگی به بیش از ۸۶۷۶ پرونده متقاضیان هیئت علمی در سال 96/ بررسی پرونده اعضای هیات علمی طی 40 روز

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: میانگین توقف پرونده‌های اعضای هیات علمی در مرکز جذب ۴۱ روز و در دانشگاه‌ها ۲۰۸ روز بوده است.
کد خبر : 291828

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا رضوان‌طلب در هفدهمین نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: غلامی همواره نسبت به فعالیت‌های مرکز جذب اعضای هیات علمی، رویکرد ایجابی داشته و نقطه نظرها و رهنمودهای مفید وی، باعث ایجاد قوت قلب در میان همکاران این مرکز است.


وی تحقیق را بسیار ظریف و حساس توصیف کرد و افزود: سیستم جذب و تحقیق اعضای هیات علمی باید به سمت واقع‌نمایی و واقع‌گرایی سوق یابد؛ این رویکرد می‌تواند به همت مسئولان دفاتر تحقیق استانی و ارائه مدل از سوی آنان ایجاد و تعمیم داده شود.


رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و شاخص‌های مورد تأکید ایشان درخصوص جذب اعضای هیات علمی گفت: در بدو ورود اعضای هیات علمی، شاید نتوانند همه شاخص‌های مورد نظر را احراز کنند، ولی در تبدیل وضعیت‌های استخدامی و در طول خدمت این شاخص‌ها می‌توانند ارزیابی شوند، چرا که غیر از عرصه انجام وظیفه این شاخص‌ها قابل اندازه‌گیری نیستند.


رضوان‌طلب مأموریت اصلی مرکز جذب اعضای هیات علمی، هیات‌های اجرایی و هیات مرکزی و عالی جذب، را احراز صلاحیت دانست و عنوان کرد: این احراز مؤلفه‌هایی دارد که نتیجه کارکرد سه مرجع کارگروه بررسی توانمندی علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و همچنین نتیجه تحقیقات است.


وی با تأکید بر ضرورت کوتاه کردن مدت زمان توقف پرونده اعضای هیات علمی در این مرکز، گفت: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۸ هزار و 676 پرونده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد رسیدگی قرار گرفت. میانگین توقف این پرونده‌ها در مرکز جذب ۴۱ روز و در دانشگاه‌ها ۲۰۸ روز بوده است.


در پایان این نشست از دفاتر برتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر و قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته