دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 05:30
سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی‌ در گفت و گو با آنا مطرح کرد؛

تضمینی در لیست نهایی اعزام به جاکارتا وجود ندارد/ اعزام 8 تا 12 دوومیدانی کار به اندونزی

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی‌ گفت: ورزشکاران اطمینان نداشته باشند چون اسمشان در لیست اولیه است بنابراین به صورت قطعی به جاکارتا اعزام می‌شوند.
کد خبر : 291646

تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره ‌فرصت دوباره سازمان تیم‌های ملی به دوومیدانی‌کاران برای کسب حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی گفت: جلسه اضطراری با کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی و چندین متخصص برگزار کردیم و با توجه به اینکه زمان کوتاهی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده و برخی ورزشکاران هنوز ورودی مورد نظر ما برای حضور در بازی‌های آسیایی را کسب نکردند و از طرفی برای اینکه ورزشکاران از فرم آمادگی خارج نشوند با پیشنهاد کیهانی تصمیم گرفته شد که آنها را به سه مسابقه اعزام کنیم و البته با لیگ طلایی که چند وقت دیگر برگزار می‌شود ورزشکاران باید در 4 مسابقه شرکت کنند.


وی ادامه داد: در این چهار مسابقه ملی‌پوشان این شانس را دارند که بتوانند حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست بیاورند.‌ برخی ورزشکاران فکر می‌کنند اوج آمادگی‌شان باید در مسابقات جاکارتا باشد، در صورتی که چنین چیزی نیست. آنها باید قبل از اعزام به جاکارتا حداقل ورودی را کسب کنند که شانسی برای مدال‌‌آوری داشته باشند. مسابقات جاکارتا محلی برای آزمون و خطا و کسب تجربه نیست و با توجه به اهمیت این مسابقات برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تمام تلاش ما این است کسانی را به این مسابقات اعزام کنیم که شانس مدال‌آوری آنها بالا است و بتوانند برای کاروان ایران مدال کسب کنند.


غیاثی در رابطه با مسابقاتی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است،‌عنوان کرد: تعدادی از ورزشکاران ما به مسابقات بین‌المللی ازمیر ترکیه و تعدادی را هم به مسابقات بلاروس که در 2 مرحله برگزار می شود اعزام خواهند شد. مرحله اول مسابقات بین‌المللی بلاروس در روزهای 19 و 20 تیرماه برگزار می‌شود و ورزشکاران پرتابی ما شامل رضا مقدم (پرتاب چکش)، بهنام شیری (پرتاب دیسک)، علی ثمری و شاهین مهردلان (پرتاب وزنه) هستند اعزام خواهند شد. مرحله دوم این مسابقات هم در روزهای 28 و 29 تیرماه برگزار می‌شود که پرتابی‌ها و دوندگان نیمه استقامت و استقامت شامل رضا مقدم (پرتاب چکش)، بهنام شیری و محمد صمیمی (پرتاب دیسک)، علی ثمری و شاهین مهردلان (پرتاب وزنه)، سبحان طاهرخانی (پرش طول)، امیر مرادی و مسلم نیادوست (800 متر و 1500 متر)، حسین کیهانی و جلیل ناصری ( 3000 متر بامانع و 5000 متر)، ریحانه آرانی (پرتاب چکش)، مهسا میرزا طبیبی (پرش بانیزه) و سپیده توکلی (هفتگانه) به همراه سجاد مرادی و محمدمحسن ربانی (مربی) به سرپرستی هاشم صیامی اعزام می‌شوند.


وی به مسابقات ازمیر ترکیه هم اشاره کرد و گفت: در مسابقات بین‌المللی ترکیه هم دوندگان سرعتی شامل علی خدیور و الهام کاکلی (400 متر)، رضا ملک پور و شهلا محمودی (400 متر بامانع) و سپیده توکلی (پرش ارتفاع) به همراه فردین محمدزاده (مربی) اعزام خواهند شد و امیدوارم که نتایج خوبی هم از عملکرد نمایندگان دو‌و‌میدانی ایران شاهد باشیم.


سخنگوی سازمان تیمهای ملی درباره فرصت دوباره به بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: طبق ارزش‌گذاری به حضور بانوان در بازی‌های آسیایی این تصمیم گرفته شد تا به سپیده توکلی، ورزشکار ماده هفتگانه و پرش ارتفاع فرصت دیگری بدهیم. البته توکلی در این مدت رضایت ما را جلب نکرد و در چندین مسابقه که پیش روی او بود شرکت نکرد و مدتی هم گویا از ناحیه کمر آسیب دیده بود اما چند روز پیش پزشک فدراسیون اعلام کرد که او هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند در مسابقات حضور پیدا کند. از همین روی 28 و 29 تیرماه در بلاروس در رشته هفتگانه مسابقاتی برای او در نظر گرفته‌ایم و همچنین در پرش ارتفاع هم در ازمیر ترکیه باید حضور پیدا کند.


غیاثی در پاسخ به اینکه لیست اعزامی به کمیته ملی المپیک ارسال شده به این معنی است که همه آن ورزشکاران به جاکارتا اعزام می‌شوند، عنوان کرد: نه به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. کمیته ملی المپیک باید لیست اولیه را به کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی ارسال می‌کرد و باتوجه به اینکه ما 16 سهمیه داشتیم، لیست 19 نفره و حتی ورزشکاران رزرو شده را برای آنها ارسال کردیم. اما به این معنی نیست که همین نفرات اعزام می شوند بلکه آنها باید در این سه مسابقه عملکرد خودشان را نشان دهند و اگر حد نصاب ورودی یا نزدیک به آن را کسب کردند آنوقت شانس حضور در جاکارتا را به دست می‌آورند. در واقع ورزشکاران اطمینان نداشته باشند چون اسمشان در لیست اولیه است بنابراین به صورت قطعی به جاکارتا اعزام می شوند.برای ما هم هیچ فرقی نمی‌کند چه کسانی اعزام شوند،‌ممکن است چندین بانوی دوومیدانی کار ورودی یا نزدیک به ورودی را کسب کنند و به جاکارتا اعزام شوند و ممکن است نفرات دیگری اعزام شوند.


سخنگوی سازمان تیم‌های ملی در مورد تعداد نفرات اعزامی به جاکارتا گفت: باتوجه به عملکرد فنی ورزشکاران و رکوردهایی که از آنها می‌بینیم فکر می ‌کنم بین 8 تا 12 نفر به جاکارتا اعزام شوند.‌ما در حال حاضر در برخی ماده‌ها باتوجه به رکوردهایی که ورزشکاران ثبت کردند ابهام داریم از همین روی دوباره این فرصت را داده‌ایم تا آنها خودشان را محک بزنند و رکورد جدیدی ثبت کنند. بعد از آن هم جلسه‌ای با متخصصان دوومیدانی برگزار می‌کنیم و در مورد نفرات اعزامی تصمیم می‌گیریم که فکر می‌کنم 7 یا 8 مردادماه باشد. در هر حال ورزشکاران ما به خودشان مطمئن نباشند و در این چند مسابقه‌ای که برای آنها در نظر گرفتیم تلاششان را کنند تا در لیست نهایی اعزامی به جاکارتا قرار بگیرند.ما نمی‌توانیم 16 ورزشکار را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم و از آن طرف فقط 2 نفر مدال بگیرند که اگر این اتفاق بیافتد به طور حتم همه عملکرد ما را مورد نقد قرار می‌دهند. از طرفی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم تنها بر مدال آوری تاکید می‌کنند بنابراین بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته