دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

جدال تماشایی کلمبیا با انگلیس/ تقابل خلاقیت خامس با قدرت گلزنی هری کین

مصاف حساس تیم‌های ملی کلمبیا و انگلیس آخرین تیم مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را مشخص می‌کند.
کد خبر : 291634

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله محسوب می‌شود. جایی که تیم‌‌های ملی انگلیس و کلمبیا ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه اوتکریتیه آرنا شهر مسکو به مصاف هم می‌روند تا از آخرین تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی رونمایی شود.


کلمبیا در روز نخستین بازی‌های خود برابر ژاپن غافلگیر شد. اخراج کارلوس سانچز در دقایق ابتدایی باعث شد تا این تیم تقریبا 90 دقیقه 10 نفره بازی کند و البته پنالتی‌ای که به همراه اخراج جزو جریمه‌های کلمبیا شد، عامل اصلی شکست برابر نماینده آسیا بود. تب زرد در دومین دیدار نمایش متفاوتی را ارائه کرد و 3 بر صفر از سد لهستان مدعی گذشت تا با امیدواری زیادی به بازی پایانی دور مقدماتی وارد شود. شاگردان خوزه نستور پکرمن موفق شدند با برتری یک بر صفر مقابل سنگال در صدر گروه H قرار بگیرند و حالا به دنبال آن هستند تا با ارائه بازی‌هایی بهتر از دور مقدماتی به مراحل پایانی جام صعود کنند. اگر چه در اولین گام حریف بزرگی به نام انگلیس را پیش رو دارند.


سه‌شیرها همچون حریف آمریکای جنوبی امشب‌شان در دور گروهی 6 امتیاز به دست آوردند. آنها در اولین بازی برابر تونس برتری 2 بر صفر را به دست آوردند. در دومین دیدار هم موفق شدند 6 بر یک پاناما را در هم بکوبند تا صعودشان قطعی شود. در آخرین بازی گرت ساوت‌گیت سرمربی این تیم تصمیم گرفت تا بیشتر نفرات اصلی‌اش را نیمکت‌نشین کند. کاری که سرمربی بلژیک هم انجام داد و با تیم دومش بازی کرد اما در پایان این «سه‌شیر» بود که بازنده شد تا در رده دوم گروه G بایستد. البته بسیاری از مفسران ورزشی دنیا معتقدند این باخت به سود انگلیس شد چرا که در نیمه پایینی جدول حذفی قرار گرفت و تا رسیدن به مرحله فینال حریف سرشناسی را پیش رو ندارد. اگر چه فضای فوتبال جهان کاملا تغییر کرده و حذف تیم‌های بزرگی چون آلمان، آرژانتین و اسپانیا به همراه نمایش فوق‌العاده تیم‌های حذف‌ شده‌ای مثل ژاپن و دانمارک بیانگر آن است که تیم گرت ساوت‌گیت تنها روی کاغذ شانس زیادی برای فینالیست شدن دارد.


در ترکیب انگلیس هری کین در نوک حمله تا اینجا بهترین گلزن جام بوده است و امید اول تیمش در بازی امشب به شمار می‌رود. البته در خط حمله در کنار کین مارکوس راشفورد و جیمی واردی هم جزو گزینه‌های گلزنی تیم ساوت‌گیت هستند. در خط میانی بازگشت دله آلی می‌تواند بهترین خبر باشد. البته باید دید سرمربی به وی میدان می دهد یا تصمیم دیگری می‌گیرد. رحیم استرلینگ و جسی لینگارد هم از بازیکنانی هستند که نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم‌شان ایفا خواهند کرد. انگلیس در خط دفاعی با وجود جان استونز و کایل واکر می‌‌تواند امیدوار خیال آسوده‌ای داشته باشد. این دو بازیکن در ضربات ایستگاهی این توانایی را دارند تا به کمک تیم‌شان بیایند. بزرگترین ایرادی که همواره به تیم ملی انگلیس گرفته می‌شود عدم شخصیت این تیم برای رسیدن به مقام قهرمانی است. منتقدین ساوت‌گیت بر این باورند که تیم او حتی حضور در میان 4 تیم برتر را هم تجربه نمی‌کند و باید دید این توانایی را دارد تا برخلاف انتظارت نتایج درخشانی را بگیرد.


ساوت‌گیت پیش از بازی در نشست خبری گفت: تیم ملی کلمبیا حدس می‌زند ما چگونه بازی می‌کنیم و نباید از این موضوع مهم چشم‌پوشی کرد اما من واقعا به این گروه از بازیکنانی که در تیم ملی انگلیس بازی می‌کنند اعتقاد کامل دارم. برخی بازیکنان تیم ملی انگلیس بی تجربه هستند و شاید دیدار برابر کلمبیا از مهم ترین بازی‌هایی باشد که در آن قرار است بازی کنند. شاید این بازی مهم‌ترین دیدار همه بازیکنان نباشد اما ما این موضوع را گوشزد کرده‌ایم.»



در سمت مقابل کلمبیا که در دوره قبلی به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کرد و با شکست برابر برزیل میزبان نتوانست حضور در نیمه‌نهایی را تجربه کند، حالا در دیداری قرار دارد که پیروزی در آن بار دیگر آنها را به جمع 8 تیم برتر خواهد رساند. ستاره تیم پکرمن خامس رودریگز است که کفش طلای جام جهانی 2014 برزیل برزیل را به دست آورد و فقدان او برای این تیم بسیار گران تمام می‌شود. خامس در دیدار اول غایب بود اما برابر لهستان بهترین بازیکن زمین شد و مقابل سنگال باز هم به دلیل مصدومیت ناچار به ترک زمین شد. او آماده بازی امشب است اما اگر در حین بازی بار دیگر مصدومیت به سراغش بیاید بدون شک کار برای پکرمن سخت می‌شود چرا که تیم او نیاز شدیدی به این بازیکن دارد. البته نفراتی چون داوید اوسپینا در درون دروازه، یری مینا در خط دفاعی، خوان کوادرادو و خوان کوئینترو در خط میانی و رادامل فالکائو در خط حمله از بازیکنانی هستند که می‌توانند عصای دست سرمربی کلمبیا برابر انگلیس شوند.


خوزه پکرمن در نشست خبری پیش از بازی گفت: انگلیس درست مانند ما تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام می‌دهد. می‌دانیم می‌توانیم در بالاترین سطح بازی کنیم و پیروز شویم. بازی متفاوتی پیش روی ماست؛ دیداری که با تمام توان به آن گام می‌گذاریم. بازیکنانم تا اینجا در بالاترین سطح بازی کرده‌اند . مصدومیت‌ها می‌تواند کار را سخت کند اما در بازی با سنگال همین شرایط را داشتیم اما فراتر از توان ظاهر شدیم. یک ملت در انتظار پیروزی ماست.»


آمار خواندنی دو تیم


* در 5 جدال دو تیم، انگلیس هرگز شکست نخورده است، 3 برد و 2 تساوی.


* آخرین نبرد دو تیم می 2005 با برتری 3 بر 2 انگلیس تمام شد. مایکل اوون در آن مسابقه هت‌تریک کرد.


* انگلیس در 10 بازی اخیر خود 6 پیروزی، 3 مساوی و 1 شکست داشته است.


* کلمبیا در 10 بازی اخیر خود 15 گل به ثمر رسانده و در 8 بازی موفق به گلزنی شده است.


* انگلیسی‌ها در این 10 بازی 15 گل به ثمر رسانده‌اند و در 7 بازی موفق به گلزنی شده‌اند.


* کلمبیایی‌ها در 10 بازی اخیر خود 9 گل دریافت کرده‌اند و در 5 بازی موفق به ثبت کلین شیت شده‌اند.


* انگلیس در 10 بازی اخیر خود 5 گل دریافت کرده و در 5 بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است.


* کلمبیا در 10 بازی اخیر خود 4 پیروزی، 3 مساوی و 3 شکست داشته است.


* میانگین مجموع گل‌های 5 بازی اخیر تیم ملی انگلیس، بیشتر از 2 بوده است.


* کلمبیا در 4 سال اخیر، برابر تیم‌های اروپایی بازنده نبوده است.


* انگلیس در 18 بازی اخیرش در دور حذفی جام های جهانی، فقط یک بار آن هم در سال 2006 مقابل پرتغال، نتوانسته به گل برسد.


* سه گل از پنج گل کلمبیا در این جام جهانی، از روی ضربات شروع مجدد حاصل شده است.


* در 4 بازی از 6 بازی اخیر تیم ملی انگلیس، هر دو تیم گل زده‌اند.


* میانگین مجموع گل‌های 10 بازی اخیر تیم ملی کلمبیا، بیش‌تر از یک گل بوده است.


* بعد از جام جهانی 1966 که انگلیس قهرمان شد، 50 درصد از بازی‌های انگلیس در مرحله حذفی به وقت‌های اضافه رفته و سه بار هم کار به ضربات پنالتی کشیده شده که هر سه بار انگلیس باخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته