دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 00:01
رئیس شورای استان تهران:

کمیته ویژه پیگیری فاضلاب تشکیل می‌شود

مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهر قدس در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و شهرستان بررسی شد.
کد خبر : 291598

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در راستای بازدید الهام فخاری از شهرستان قدس، جلسه‌ای با حضور محمودی نماینده شهر قدس در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای استان تهران، شهردار، معاونین فرماندار، اعضای شورای شهرستان و دیگر مسئولان استانی و منطقه‌ای برگزار شد تا مشکلات و مسائل این منطقه مطرح شود.
یکی از مواردی که در این جلسه بررسی شد، مسائل حوزه آب و فاضلاب شهرستان بود.


عسگری، چناقچی و رفیعی عضو شورای شهر قدس و اعضای شورای شهرستان قدس به طرح مساله و بیان مشکلات مردم شهرستان پرداختند.


بنا بر اعلام این افراد، افزایش قیمت خرید انشعاب فاضلاب، کندی پیشرفت پروژه شبکه فاضلاب شهرستان و کمبودها و قطعی آب مدت اخیر از جمله مشکلاتی است که مردم منطقه خواستار پیگیری و حل آن‌ها هستند.


یزدیان، رئیس آبفای منطقه غرب تهران که در جلسه حاضر بود، پس از استماع صحبت‌های نمایندگان مردم، گفت: افزایش آب‌بها و یا نرخ خرید انشعاب فاضلاب موضوعی است که تصویب می‌شود و ما فقط مجری آن هستیم.


بنابر اعلام یزدیان شبکه فاضلاب برای حدود ۱۴۷ هزار نفر در شهرستان تعبیه شده است.


وی همچنین یکی از مشکلات موجود بر سر راه مساله فاضلاب شهرستان را مسائل بین‌المللی اخیر خواند و گفت: بنابر توافق انجام شده، قرار بود مبلغی حدود ۲۸ میلیون دلار از بانک زیرساخت آسیایی تامین شود که با توجه به مسائل ارزی که بر سر راه کشور پیش آمده، معلوم نیست سرنوشت این توافق به کجا می‌رسد.
رئیس آبفای منطقه غرب تهران ادامه داد: قطعی‌های اخیر به دلیل مساله کمبود و کسری برق استان است که امیدواریم به زودی و با تعبیه دیزل ژنراتورها حل شود.


نماینده مردم شهرستان قدس در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد داد دستگاه‌های ذی‌ربط در صورت لزوم و پیش آمدن بحران، آمادگی توزیع آب در سطح شهرستان را داشته باشند.


الهام فخاری، رئیس شورای استان تهران با اشاره به آمار ارائه شده از جانب مدیرکل آب و فاضلاب غرب تهران، گفت: مطابق آماری که شما ارائه می‌کنید و با توجه به میزان جمعیت شهرستان، نیمی از مردم از شبکه فاضلاب برخوردارند و به همین دلیل منتخبان و نمایندگان آنان این موضوع را پیگیری می‌کنند.
در نهایت و با پیشنهاد فخاری قرار شد کمیته‌ پیگیری ویژه مساله آب و فاضلاب شهرستان با حضور نمایندگانی از شرکت آبفای غرب استان، فرماندارى، شوراى شهرستان، آبفای شهرستان و شهردارى آن تشکیل شود و ظرف مدت زمان مشخص پیگیر مساله آب و فاضلاب شهرستان قدس باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته