دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1394 - 09:09

آرش میراسماعیلی: ناکامی‌های جودو بزرگ جلوه داده می‌شود/ حضور سعید مولایی در المپیک قطعی است

نایب رییس فدراسیون جودو گفت: امروز کوچکترین مشکلی با سرمربی تیم ملی ندارم و او با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.
کد خبر : 29159

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، آرش میراسماعیلی ناکامی های جودو را باور ندارد، ورزشی که در بازی های المپیک 2004 آتن یونان تا کسب 3 مدال فاصله اندکی نداشت سال گذشته در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی بدون مدال به ایران بازگشت و همین دو ماه پیش بود که تنها یک مدال برنز از رقابت های آسیایی به دست آورد. با این حال میراسماعیلی دوست ندارد فقط به ناکامی های جودو توجه شود و معتقد است به موفقیت‌های اندک هم باید دلخوش بود.


نایب رییس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با اشاره به مدال هایی که جودوکاران ایران در ماه های اخیر به دست آورده‌اند، گفت: «درست نیست که رسانه ها وقتی تیم ملی شکستی می‌خورد، آن شکست را بزرگ کنند. هفته پیش سعید مولایی که حذفش در رقابت های بین المللی روسیه اینقدر بزرگ جلوه داده شد، در مسابقات جایزه بزرگ بلغارستان به مدال برنز رسید اما این موفقیت برای کسی اهمیت نداشت. مولایی به‌رغم خستگی که داشت این هفته نیز در مسابقات جودو روسیه شرکت کرد و بعد از رسیدن به دور سوم رقابت‌ها مغلوب حریف نامدارش شد.»


وی افزود: «این واقعیت را انکار نمی کنم که جودوی ایران در بخش بزرگسالان در یکی دو سال اخیر با کمبود جودوکار آماده روبرو است ولی ما ناچاریم به صورت گلخانه ای عمل کنیم چرا که راه حل دیگری نداریم. با توجه به فشردگی مسابقات بین المللی در سال منتهی به المپیک ما باید جودوکاران آماده‌مان را در رقابت‌های مختلف شرکت دهیم تا رنکینگ المپیکی آنها را بهبود ببخشیم تا در المپیک ریودوژانیرو بدون نماینده نباشیم.»


میراسماعیلی یادآور شد: «طبق اعلام فدراسیون جهانی جودو رنکینگ المپیکی جودوکارانی که پایینتر از 22 باشد، سهمیه المپیک را دریافت می کنند. در حال حاضر رنکینگ المپیکی سعید مولایی 20 است و حضور او در المپیک تقریبا قطعی است چرا که با حفظ این رتبه می تواند مسافر برزیل شود، هر چند ما تلاش می‌کنیم با میدان دادن به مولایی رتبه جهانی او را ارتقا دهیم. رتبه المپیکی جواد محجوب نیز 27 است و ناچاریم به او فشار بیشتری بیاوریم تا با بهبود جایگاهش شانس خود را برای گرفتن سهمیه المپیک بیشتر کند. یک نفر دیگر هم از بین جودوکاران دیگر اوزان انتخاب می شود تا شانس خود را برای حضور در المپیک بسنجد.»


نایب رییس فدراسیون جودو با اشاره به این موضوع که برنامه بلندمدت فدراسیون روی جودوکاران به خوبی جلو می‌رود، ادامه داد: «روزی که استعدادیابی را روی رده‌های سنی پایه قرار دادیم بسیاری بر این باور بودند که این پروژه به نتیجه نخواهد رسید اما امروز بسیاری از مخالفان به جمع موافقین ما اضافه شدند چرا که در هر وزنی حداقل چند جودوکار آماده داریم. نوجوانان و جوانان ما اینقدر آماده هستند که بالغ بر 70 نفر این روزها می توانند در ترکیب تیم های ملی جودو حضور پیدا کنند. با توجه به این موضوع قصد داریم در پایان هفته آنها را به اردوی چین اعزام کنیم. سرمربی تیم ملی نتوانست در آخرین گزینشی که انجام داد در هر وزن کمتر از دو نفر را انتخاب کند.»


وی افزود: «حتی قصد داریم، اگر بچه های تیم ملی جوانان روند خوب خود را ادامه دهند آنها را به کمپ سوچی روسیه بفرستیم و پس از آن هم آنها را به رقابت های جهانی قراقستان اعزام کنیم. به طور حتم آنها در این مسابقات محک جدی می‌خورند و عیار واقعی شان مشخص می شود. »


میراسماعیلی در خصوص طرح مدارس جودو و معرفی نفرات برگزیده نیزبیان کرد: «مهمترین هدفی که ما در مدارس جودو داریم بالا بردن کیفیت در برابر کمیت است. مدارس شهر تهران و شهرهای دیگر شرایط خوبی دارند و آنها نفرات برتر خود را به پایگاه استعدایابی که ماه گذشته افتتاح شده معرفی می کنند تا آنجا مراحل ترقی را ادامه دهند.»


نایب رییس فدراسیون جودو در پایان با رد هرگونه اختلافی با مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو بیان کرد: «در گذشته اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشتیم که حتی منجر به برکناری او شد اما با وساطت رئیس فدراسیون حل شد. خدا رو شکر امروز کوچکترین مشکلی با زارعیان نداریم و اوبا قدرت به کارش ادامه می‌دهد. شاید اختلاف عقیده‌ای وجود داشته باشد اما این به معنای اختلاف نیست و ما مشکلی با یکدیگر نداریم. حتی ایشان مورد حمایت خود من نیز قرار دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته