دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 03:02
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

مانع تراشی برای ایران قیمت نفت را سه رقمی می‌کند/ استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری در تحریم‌

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره مانع تراشی ترامپ برای تولید نفت ایران و استفاده از ظرفیت‌های  مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تحریم‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 291499

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تلاش ترامپ برای همراهی کشورها در تحریم نفتی ایران اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور صاحب ذخایر عظیم نفتی میان کشورهای جهان و از اعضای موثر اوپک است که قطعا سهمیه خود در اوپک را تولید خواهد کرد و خریدارانش را هم دارد.


وی با بیان اینکه تلاش‌های آمریکایی برای تحریم نفتی ایران قطعا به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: اگر تولید و فروش نفت ایران دچار مشکل شود، قیمت نفت قطعا سه رقمی خواهد شد و کشورهای تولیدکننده خسارت‌ خواهند دید. بنابراین آمریکا تلاش می‌کند برای جبران تولید عدم تولید نفت ایران به عربستان فشار بیاورد، اما قطعا عربستان نخواهد توانست خارج از سهمیه بندی اوپک نفت تولید کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد: عربستان مکلف است به اندازه‌ای که اوپک به او اجازه داده نفت تولید کند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند با فشار این کار را بر آنها تحمیل کنند. جمهوری اسلامی هم از طریق اوپک منافع ملی خود را پیگیری می‌کند.


با همه نقدهایی که داریم در کنار دولت هستیم


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت قصد ندارد در مواجهه با مشکلات و جنگ اقتصادی عقب‌نشینی کند و بر حمایت تمام قد از بازار و تولید داخلی تأکید دارد، بیان داشت: ملت ایران شاهد هستند که آمریکایی‌ها با تمام امکانات خود برای مقابله با ایران اسلامی بسیج شده‌اند و تلاش دارند برای وارد کردن فشار بر ایران، کشورهای دیگر را با خود همراه کنند. هر چند معتقدم دشمنان راه به جایی نخواهند برد، عقل حکم می‌کند همه ارکان نظام، جریانات سیاسی و شخصیت‌های متنفذ با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در کنار یکدیگر قرار گیرند و اتحاد مقدسی شکل بگیرد تا بتوانیم از این گردنه که بر اثر خصومت و رفتار آمریکایی‌ها علیه کشورمان ایجاد شده به سلامت عبور کنیم.


وی با تاکید بر اینکه فراکسیون نمایندگان ولایی بر وحدت محور بیانات رهبری تاکید دارد، تصریح کرد: از وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر ترمیم کابینه و اصلاح تیم اقتصادی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این استقبال باعث یکپارچگی میان همه جریانات در کشور شود. البته این به معنای آن نیست که فراکسیون نمایندگان ولایی نقدهای خود نسبت به دولت را کنار گذاشته باشد، ما نقدها و اشکالات جدی وارد می‌کنیم؛ اما وحدت به عنوان اصل اول برای حفظ مصلحت کشور در دستور کار این فراکسیون است.


نگاه ویژه به مناطق آزاد اقتصادی در ایجام تحریم


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم گفت: این مناطق بر اساس سکوی صادرات کشور برنامه ریزی شده است؛ اما از اهداف اصلی خودش منحرف شده و به سکوی وارداتی بدل شده‌اند.


نقوی حسینی خاطرنشان کرد: این مناطق می‌توانند در ایام تحریم کمک خوبی برای برون رفت کشور از شرایط بد باشند.


وی اضافه کرد: لایحه دولت مبنی بر افزایش این مناطق مورد انتقاد است و در مجلس هم چندین بار مورد بحث قرار گفته، اما شاید در شرایط جدید با توجه به کارکرد این مناطق توجیه دیگری داشته باشد. البته این لایحه در حال حاضر در کمیسیون تخصصی خودش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب