دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازار سرمایه غیرقابل تحلیل شد

در حالی که اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند شوک مثبت حاصل شده از توافقات هسته‌ای می‌تواند ناجی بازار سرمایه باشد، این گونه نشد و بازار فعلا در مدار نزولی قرار دارد.
کد خبر : 29146

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شاخص کل بورس تهران که هفته گذشته در انتظار اعلام نتایج مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود، هر روز مثبت بود تا اینکه پیش از تعطیلات اخیر، نتیجه مذاکرات اعلام شد.


اما پیش‌بینی‌ها درست نبود و شاخص کل بورس تهران از ابتدای هفته جاری 777 واحد کاهش یافت و در آستانه سقوط به کانال 67 هزار واحدی قرار گرفت.


در این زمینه مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سپه با بیان اینکه سهامداران بخشی از سود سهام را پیش‌خور کرده‌اند، درخصوص روند اخیر بازار سرمایه به خبرنگار آنا گفت: شرایط فعلی بورس نامناسب است و این روند پیش‌بینی بازار را بسیار سخت می‌کند.


مهرداد نعمتی به برگزاری مجامع بانک‌ها اشاره کرد و افزود: کاهش پیش‌بینی سود در این مجامع و مجمع دیگر شرکت‌ها و اعلام خبر تصویب نرخ 13 سنت برای خوراک پتروشیمی‌ها نیز به وضعیت نابسامان بازار دامن زده است.


یک کارگزار دیگر بورس نیز درباره آخرین وضعیت بازار به خبرنگار آنا گفت: متأسفانه وضعیت فعلی بازار سرمایه برخلاف تمام پیش‌بینی‌هاست و در حالی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند شاخص بازار روندی مثبت داشته باشد، این اتفاق نیفتاد.


علی اسلامی با تاکید بر اینکه تحلیل فعلی بازار کار سختی است، افزود: تمدید چند روزه مذاکرات باعث شد تا بخشی از سود سهام‌ها توسط سهام‌داران پیش‌خور شود و پس از اعلام خبر توافقات شاهد روند نزولی در بازار باشیم.


وی ابراز امیدواری کرد از ابتدای هفته آینده وضعیت بازار روند طبیعی خود را در پیش بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته