دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 05:15
دبیر فدراسیون کاراته در گفت‌و‌گو با آنا:

کاراته در هر میدانی شگفتی‌ساز است/ احتمال کسب سهمیه پنجم المپیک جوانان

دبیر فدراسیون کاراته گفت: عملکرد قابل قبول ملی پوشان در مسابقات کرواسی و کسب 4 سهمیه المپیک جوانان 2018 باز هم نشان داد کاراته در هر میدانی شگفتی ساز است.
کد خبر : 291458

محسن آشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی‌‌خبرگزاری آنا درباره عملکرد کاراته‌کاها و کسب 4 سهمیه برای حضور در المپیک جوانان 2018 گفت: خدا را شکر عملکرد بچه‌ها فوق‌العاده بود و ما در کرواسی توانستیم به 4 سهمیه برسیم.‌ این مسابقات آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک جوانان بود از همین روی همه کشورها با تمام توانشان به این مسابقات آمده بودند و واقعا سطح مسابقات به لحاظ کیفی و کمی خیلی بالا بود به طوری‌ که من تاکنون مسابقه‌ای در این سطح ندیده بودم. تمام کشورهایی که در این مسابقه حضور پیدا کردند، برای کسب مدال آمده بودند و هیچ تیمی زنگ تفریح نبود.


وی ادامه داد: خوشبختانه تیم ما هم با 6 نماینده در این مسابقات حضور پیدا کرد که چهار نفر توانستند جواز حضور در المپیک جوانان 2018 را به دست بیاورند.‌ در این مسابقات ملی‌پوشان ما برخلاف ‌لیگ جهانی بلغارستان که نتایج ضعیفی گرفتند در این رقابت شاهکار کردند.‌ البته من زمانی که در لیگ جهانی‌ بلغارستان نتایجی ضعیفی به دست آوردیم همان جا گفتم در رقابت‌های کرواسی ما این نتایج را جبران می‌کنیم.‌ بعد از این صحبت همه فکر کردند من برای توجیه این نتایج این حرف را زدم اما در این مسابقات به همه ثابت شد که چنین چیزی نبوده و کاراته همیشه در هر میدانی شگفتی‌ساز است. در مسابقات بلغارستان هم اگر ملی پوشان ما نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنند تنها به این دلیل بود که آنها وقتی برای ریکاوری نداشتند.


آشوری عنوان کردند: این مسابقات و نتایجی که ملی‌پوشان ما کسب کردند، توانایی کاراته را به جهان نشان داد و از طرفی همین نسل چند وقت دیگر به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می‌کنند و به طور حتم با توجه به اینکه در این المپیک حضور دارند در المپیک 2020 هم درخشش خوبی خواهند داشت.


دبیر فدراسیون کاراته‌ در رابطه با اینکه چه برنامه‌ای برای ملی‌پوشان تا المپیک 2018 در نظر دارند،‌‌‌ اظهار کرد: ما قرار است امروز جلسه‌ای با اعضای کادرفنی و هر دو مربی آقایان و بانوان داشته باشیم و در مورد برنامه‌های آنها گفت‌و‌گو کنیم. با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری المپیک باقی نمانده و اواخر مهرماه این مسابقات در آرژانتین برگزار می‌شود از همین روی باید برنامه‌ای فشرده جهت آماده‌سازی برای آنها در نظر بگیریم.


وی با اشاره به اینکه اگر با تعریف قبلی فدراسیون جهانی سهمیه‌های المپیک را تقسیم کند، احتمال دارد سهمیه پنجمی نیز به ایران تعلق بگیرد،‌گفت: طبق قوانینی که قبلا در فدراسیون جهانی تعریف شده بود اگر هر کسی قهرمان قاره و جزو رنکینگ جهانی باشد می‌تواند از سوی فدراسیون جهانی سهمیه حضور در المپیک آرژانتین را دریافت کند.حالا اگر در همان قالب قرار است سهمیه‌های باقی مانده را ‌برحسب مدال و رنکینگ اهدا کنند، قطعا نگین آلتونی شانس اول برای کسب پنجمین سهمیه ایران را دارد.


آشوری همچنین در رابطه با تیم ملی بزرگسالان و حضور آنها در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن و بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد: تیم‌های بزرگسالان در هر دو بخش بانوان و آقایان در حال آماده‌سازی هستند تا در این دو مسابقه مهم بهترین نتیجه را کسب کنند. خدا را شکر اردوها خیلی خوب پیش میرود و ملی پوشان هم در شرایط آمادگی خوبی به سر می‌برند.


وی در پاسخ به تغییر سرمربی تیم‌ ملی کاراته بانوان در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد: بهرامی از مربیان خوب کاراته بانوان بود. او نه ماه در تیم ملی بانوان به عنوان سرمربی فعالیت می‌کرد و ما دوست داشتیم همچنان به عنوان سرمربی در تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و جاکارتا که خودش تیم را آماده کرده است حضور داشته باشد اما به دلایل شخصی از ادامه کار انصراف داد.


آشوری در پاسخ به اینکه این آیا استعفا به دلیل این بود که بهرامی در انتخاب بازیکنان سلیقه‌ای کار می‌کرده و از همین روی فدراسیون هم با آن مخالفت کرده است، عنوان کرد: این مسائل حواشی است و من پاسخی به آن نمی‌دهم. در حال حاضر تیم در حال آماده‌سازی است و بهتر است با چنین صحبت‌هایی تمرکز آنها را بهم نریزیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن آشوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته