دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 15:15
عضو شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با آنا:

شانس مدال‌آوری کیانوش از همه بیشتر بود/ آخرین فرصت فدراسیون به رستمی

عضو شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر فدراسیون فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را به کیانوش رستمی داده تنها به خاطر این است که شانس مدال‌‌آوری‌ او از همه بیشتر است.
کد خبر : 291313

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کیانوش رستمی وزنه‌بردار تیم ملی کشور در رکوردگیری برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتوانست رکورد لازم را کسب کند و با وجود اینکه محمدحسین برخواه سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران با حضور این وزنه‌بردار در ترکیب تیم‌ ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی مخالف بود اما علی مردای رئیس فدراسیون و شورای فنی نظری غیر از این داشتند و در جلسه نهایی بر حضور کیانوش رستمی در بازی‌های آسیایی جاکارتا رای نهایی را صادر کردند.


عضو شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره‌ درباره دلایل شورای فنی برای اعزام کیانوش رستمی به بازی‌های آسیایی با وجود اوت کردن در رکوردگیری تیم ملی و انتقاداتی که به این موضوع می شود، گفت: من کاری به هجمه‌ای که این روزها علیه وزنه برداری و کیانوش رستمی به وجود آمده ندارم اما آن چیزی که برای ما در شورای فنی مهم بود کسب مدال است و با توجه به اینکه کیانوش رستمی قهرمان المپیک و جهان است و احتمال مدال‌آوری او در بازی‌های آسیایی بیشتر از سایرین است او را در ترکیب تیم قرار دادیم.


محمد نصیری در پاسخ به اینکه مجید عسگری و ایوب موسوی که برنز جهانی را در کارنامه خود دارند،‌گزینه‌های قابل قبولی بودند و چرا آنها انتخاب نشدند،‌عنوان کرد: در اینکه مجید عسگری و ایوب موسوی وزنه‌برداران قابلی هستند جای هیچ شکی نیست.‌عسگری در رکوردگیری عملکرد قابل قبولی داشت اما ما احتمال این را دادیم شاید این دو وزنه‌بردار نتوانند در بازی‌های آسیایی به مدال برسند از همین روی فرصت را به کسی که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد دادیم. به هر حال بازی‌های آسیایی برای همه رشته‌های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم بر مدال‌آوری ورزشکاران تاکید ویژه‌ای کرده است.


هرکول وزنه‌برداری ایران با بیان اینکه تمامی این تصمیمات به خاطر حفظ کیان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی است،‌گفت: ما به اینکه کیانوش رستمی چه اخلاقی دارد کاری نداریم و اگر انتخابی هم صورت گرفته تنها دلیلش شانس بیشتر او برای مدال‌‌آوری در بازی‌های آسیایی است. همه ما برای وزنه‌برداری ایران تلاش می‌کنیم و امیدواریم ورزشکاران ما بهترین مدال را کسب کنند و بتوانند پرچم ایران را بالای سر ببرند.


نصیری با بیان اینکه بارها از رفتار کیانوش گلایه داشته است،‌ تصریح کرد: من نمی‌دانم او چرا این رفتار را پیش گرفته است. همیشه گفتم و باز هم می‌گویم وزنه‌بردار باید به تمامی مجموعه فدراسیون احترام بگذارد و به خصوص به کادرفنی تیم ملی بها بدهد.‌اگر هر کسی ساز خودش را بزند چه نیازی است که آنها کار کنند. احترام رئیس فدراسیون و کادری که برای تیم‌ملی انتخاب می‌کند باید در اولویت قرار بگیرد.‌ من نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم اما به عنوان کسی که سال‌ها در وزنه‌برداری بودم و با این مجموعه کار کردم واقعا همه برای رسیدن به مدال‌آوری و کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند.


وی گفت: وزنه‌برداری اولین مدال تاریخ ورزش ایران را به دست آورد و ما نباید اجازه دهیم این رشته که سالیان سال دل مردم را شاد کرده اسیر حواشی شود. هر کسی که مدال می‌گیرد و قهرمان می‌شود وظیفه‌اش را انجام داده و پول می‌گیرد که این افتخارات را کسب کند.


عضو شورای فنی در پاسخ به اینکه کیانوش با آمدن به دسته 94 شانسی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی دارد یا خیر،‌عنوان کرد: من هنوز نمی‌دانم در فکر کیانوش چه چیزی می‌گذرد و او هدفش چیست. کیانوش با توجه به شرایطی که داشته تصمیم گرفته به یک وزن بالاتر بیاید و هنوز مشخص نیست در وزن 94 وزنه می‌زند یا نه و شاید تصمیمش عوض شود. در این وزن سهراب مرادی نفر اول است و در این چند وقت با رکوردهایی که ثبت کرده این را به همگان ثابت کرده که آماده است. کیانوش خودش می‌داند نمی‌تواند با سهراب رقابت کند.


نصیری در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنم این آخرین فرصتی است که فدراسیون به کیانوش رستمی می‌دهد و باید در این میدان خودش را ثابت کند. اگر هم این شانس را پیدا کرد تا در ترکیب تیم قرار بگیرد تنها به دلیل شانس بالای او برای مدال‌آوری در آسیا است. به هر حال او قهرمان جهان و المپیک است و رقابت‌های سخت تر از آسیا را دیده و تجربه کرده است. بنابراین بهتر می‌تواند خودش را با شرایط وقف دهد و به مدال برسد. ضمن اینکه قهرمانانی مثل کیانوش خیلی زود خودشان را بالا می‌کشند و از شرایطی که برای آنها به وجود آمده خلاص می‌‌شوند. به هر حال آن چیزی که برای ما مهم است کسب مدال است و امیدوارم هفت وزنه‌بردار تیم ملی بتوانند بهترین نتیجه را در جاکارتا برای ایران ثبت کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته