دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 08:49
جواد محقق:

مطالعه کتاب درباره جنگ برای جوانان انگیزه‌بخش است

شاعر انقلابی کشورمان معتقد است که خواندن کتاب‌ درباره جنگ و اتفاقات مربوط به آن برای نویسندگان جوان انگیزه‌بخش است.
کد خبر : 291237

جواد محقق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت پرداخت به شعر دفاع مقدس، گفت: هر شاعری که وطنش، آزادی ملتش و استقلال کشورش را دوست داشته باشد طبیعی است که باید به کسانی که پدیدآورندگان یا حافظان این آزادی، استقلال و تمامیت ارضی هستند ادای احترام کند.


وی بیان کرد:‌ همانطور که رزمندگان ما به سرزمین، ملت و انقلاب خود ادای دین کردند، شاعران هم وظیفه دارند در تجلیل و تعظیم شهدا تلاش کنند تا در همان مسیر قرار گیرند.


این شاعر انقلابی درباره افزایش فعالیت بانوان شاعر نیز اظهار کرد: همه کسانی که علاقه‌مند به این سرزمین و کشور هستند به اندازه توان، وقت، فرصت، ذوق و استعدادشان تلاش کرده‌اند که امیدوارم کارهایشان مورد رضایت خداوند قرار گیرد.


وی در ارائه راهکار و پیشنهاد‌ها برای ترغیب نسل جوان به شعر تاکید کرد: نسل جدید در سال‌هایی به دنیا آمده‌اند که به لحاظ ظاهر و فیزیکی جنگ، تمام شده؛ اما اصل جنگ تمام نشده‌است. امروز عرصه جنگ فرهنگی، جنگ رسانه‌ای، جنگ ادبی، جنگ هنری را پیش رو داریم اما چون فیزیکی نیست و خیلی‌ها این جنگ را نمی‌بینند، فکر می‌کنند که جنگ تمام شده است. این در حالی است که کسانی که در این حوزه کار می‌کنند اگرچه جنگ را ندیده‌اند ولی با خواندن کتاب‌هایی که عظمت‌ها، رشادت‌ها و دلاوری‌های فرزندان شجاع سرزمین را یادآوری کرده‌اند، می‌توانند در جریان بیشتر حوادث قرار گیرند.


محقق خاطرنشان کرد:‌ خواندن کتاب‌هایی که درباره فضای جنگ و اتفاقات آن به نگارش در آمده، برای نویسندگان جوان انگیزه‌بخش است و شرایطی را به وجود می‌آورد تا نسل جدید، با توجه به نیاز زمان خود آثار تازه‌ای در این حوزه خلق کرده و به مردم عرضه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: جواد محقق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته