دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زندگی دختری که مورد حمله طالبان قرار گرفت بر پرده سینما + تصاویر و ویدئو (تریلر)

فیلم مستند «آن مرد مرا ملاله نامید» از مهر ماه به پرده سالن‌های سینما در آمریکا، آسیا و اروپا خواهد رسید.
کد خبر : 29121

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تریلر فیلم مستند «آن مرد مرا ملاله نامید» (He Named Me Malala) منتشر شد.


این مستند به زندگی ملاله یوسف‌زی می‌پردازد، دختری پاکستانی که در سال 2012 در سن پانزده سالگی به جرم دفاع از حق تحصیل دختران مورد حمله عوامل محلی طالبان قرار گرفت و گلوله‌ای به سر او شلیک شد. پس از این ماجرا و بهبود ملاله یوسف‌زی، وی به نمادی برای حق تحصیل دختران در سطح بین‌المللی بدل شد، دویچه وله او را «مشهورترین نوجوان جهان» نامید و برنامه‌هایی برای ادامه تحصیل کودکان در کشور پاکستان، سازمان ملل متحد و نقاط دیگر به نام او به جریان افتاد.



هفته‌نامه تایم در سال 2013 ملاله یوسف‌زی را در فهرست 100 شخصیت پرنفوذ بین‌المللی قرار داد و او برنده چندین جایزه معتبر بین‌المللی مانند جایزه صلح نوبل، جایزه ساخاروف و جایزه سیمون دوبوآر شد.



فیلم «آن مرد مرا ملاله نامید» نگاهی دارد به زندگی ملاله یوسف‌زی و پدرش ضیاءالدین یوسف‌زی دیپلمات پاکستانی و حوادثی که منجر به حمله طالبان به این دختر مدرسه‌ای شد و پیامدهای این حمله و سخنرانی ملاله یوسف‌زی در سازمان ملل متحد. این فیلم را دیویس گوگنهایم مستندساز آمریکایی سازنده «یک حقیقت ناخوشایند» و «در انتظار سوپرمن» کارگردانی کرده است.



اکران فیلم مستند «آن مرد مرا ملاله نامید» از تاریخ 2 اکتبر (10 مهر) در آمریکا آغاز خواهد شد و فیلم پس از آن به سالن‌های سینما در سنگاپور، هلند، آلمان و فرانسه خواهد رسید.


تریلر «آن مرد مرا ملاله نامید» را با زمان 2 دقیقه و 30 ثانیه در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید:





تریلر «آن مرد مرا ملاله نامید» - فرمت MP4 - حجم: 10.5 مگابایت


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته