سهم رسانه ملی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن چقدر است؟
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، تدوین سند راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم از جمله اقداماتی بود که با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم انجام شده است.
در سومین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ که در آذرماه سال گذشته برگزار شد، برای تحقق این سند، 26 راهبرد ملی در نظر گرفته شد و ماموریت هر یک از دستگاهها برای اجرای آن تعیین و ابلاغ شد.
یکی از این دستگاهها، سازمان صدا و سیما است که میتواند نقش اساسی در توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم داشته باشد که سه ماموریت اصلی با عناوین، «پیگیری تحقق راهبرد تولید برنامههای رادیویی و تلویزیونی برای ترویج حفظ قرآن و تبیین جایگاه آن»؛ «پیگیری تحقق راهبرد تکریم حافظان قرآن و الگوسازی ایشان برای اقشار مختلف جامعه»؛ «پیگیری تحقق راهبرد فراهم کردن امکان تبلیغ ارزان قیمت موسسات، محصولات و خدمات مرتبط با حفظ قرآن» به این دستگاه واگذار شده است.
طرح ملی - قرآنی بشارت که امسال دوازدهمین سال خود را سپری میکند یکی از طرحهای ملی این سازمان است که در راستای تحقق سند چشمانداز طرح ملی حفظ اجرا میشود. این طرح هر ساله با محوریت سورههای پیشنهادی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرا و حضور هزاران نفری را به همراه دارد. سال گذشته دو سوره ملک و واقعه برای ماه مبارک رمضان و فصل تابستان در نظر گرفته شد و به گفته محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معراف سیما، 200 هزار شرکتکننده به صورت حضوری در این طرح شرکت کردند و نهادها و دستگاههای مختلف کشور با ظرفیت حدود 50 دستگاه، در اجرای این طرح با شبکه قرآن و معارف سیما مشارکت کردند.
در کنار شبکه قرآن، شبکه رادیویی قرآن نیز برنامههایی را در راستای تحقق سند چشمانداز طرح ملی حفظ به روی آنتن میبرد. دیگر شبکههای تلویزیونی و رادیویی نیز در طول این سالها بهصورت گذرا به این طرح می پردازند که البته خیلی ملموس نیست.
امّا آیا با توجه به حجم وسیع این طرح ملی و انتظارات پیشروی سند راهبردی طرح ملی حفظ در تربیت سالانه 350 هزار حافظ قرآن، تلاش رسانه ملی در رسیدن به اهداف این طرح ملی کافی است؟
پیشنهاد نگارنده به رئیس رسانه ملی این است که علیرغم تلاشهای این دو شبکه تخصصی قرآنی، دیگر شبکههای غیر قرآنی و حتی استانی و برونمرزی بسیج شوند تا فرمایش رهبر انقلاب در افق چشمانداز 1404 محقق شود.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/