دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 02:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

حال عمومی مردم رامهرمز رو به بهبودی است/ تعیین عامل بروز مسمومیت مردم تا فردا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بهبود وضعیت درمانی حدود 230 شهروند اهوازی گفت: با توجه به آزمایشات صورت گرفته فردا عامل نهایی بروز مسمومیت مردم رامهرمز مشخص می‌شود.
کد خبر : 291153

ایرج نظری،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت برخی از هموطنان مسموم در شهرستان رامهرمز استان خوزستان اظهار کرد: روز جمعه 8 تیر ماه حدود 50 نفر از مردم روستاهای منطقه ابوالفارس شهرستان رامهرمز با علائم گوارشی مانند تب، درد، تهوع، استفراغ و اسهال به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کردند البته تعداد این افراد به مرور افزایش یافت به طوری که شنبه تعداد مراجعان به حدود 100 نفر رسید و بسیاری از بیماران را کودکان خردسال تشکیل می‌دادند.


وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دچار مسمومیت تا امروز به حدود 230 نفر رسیده بود، افزود: حدود 55 نفر از بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی اهواز بستری شدند و بسیاری نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند، خوشبختانه هم اکنون از میزان بیماران کاسته شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با توجه به علائم گوارشی بیماران و بروز تب و اسهال در کودکان احتمال التهاب روده‌ای می‌رود و وجود آلودگی در آب مصرفی مردم یکی از احتمالات است که برهمین اساس برای شناسایی و تعیین نوع میکروب به آزمایش‌های بیشتری نیاز داریم که آزمایش و کشت آب نیز صورت گرفته و با توجه به اینکه نتیجه آزمایش کشت 72 ساعت بعد از آزمایش مشخص می‌شود می‌توانیم نتیجه نهایی علت مسمومیت را فردا اعلام کنیم.


نظری با بیان اینکه مسمومیت تعداد بسیازی از شهروندان احتمال وجود یک منبع مشترک آلوده را تشدید می‌کند،‌ افزود: هم اکنون نیز برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به مسمومیت گوارشی تدابیری در نظر گرفته‌ایم و با همکاری سازمان آب و فاضلاب، آب سالم با میزان کلر مناسب را در بین شهروندان توزیع کرده‌ایم.


به گزارش آنا، آب منطقه رامهرمز از اواسط هفته گذشته قطع شده بود که عده‌ای از مردم ناچار شدند آب مورد نیاز خود را از چشمه تامین کنند،‌ برهمین اساس به نظر می‌رسد آلودگی آب چشمه عامل بروز مسمومیت گسترده مردم شد و به دلیل اینکه عامل عفونت 48 ساعت پس از ابتلا بروز می‌کند به همین دلیل بیماری مردم دو روز بعد از مصرف آب خود را نشان داده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مسمومیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته