دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 04:01
آنا گزارش می‌دهد؛

ضدونقیض‌های اصلاح‌طلبان با روحانی/ طرح استیضاح در فراکسیون امید آری یا نه!

بازی موش و گربه اصلاح‌طلبان برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های دولت در مقطعی که جامعه با تنگنای برنامه‌های نه چندان کارآمد دولت دست و پنجه نرم می‌کند، بار دیگر قرار است توپ نابسامانی اوضاع و احوال مملکت را به زمین اصولگرایان بیاندازد.
کد خبر : 291133

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید پیگیری طرح استیضاح حسن روحانی در فراکسیون امید را رد می‌کند و به خبرنگار آنا می‌گوید: چنین چیزی در فراکسیون امید مطرح نیست.


طرح استیضاح رئیس جمهور چندی‌پیش در گفت‌وگوی سعید حجاریان، تئوریسین اصلاح‌طلبان با روزنامه اعتماد تحت عنوان «اصولگرایان برای روحانی چه خوابی دیده‌اند؟» مطرح می‌شود. وی در این گفت‌وگو ادعا می‌کند که این جریان برای ضربه زدن به رئیس‌جمهور چهار طرح را پیگیری می‌کنند. حجاریان «استعفا»، «اعمال فشار»، «عدم‌کفایت روحانی» و «پرونده سازی» را چهار طرح اصولگرایان برای زمین زدن روحانی عنوان مطرح می‌کند.


این جو سازی‌ها علیه اصولگرایان در حالی از سوی تئوریسین‌های اصلاح‌طلبی پیگیری می‌شود که محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در این‌باره به خبرنگار آنا گفت: چنین فشارهایی از ناحیه طرفداران پیشین دولت صورت می‌گیرد؛ با وضعیت کنونی اقتصاد و معیشت این‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که انتخابات 1400 را از دست خواهند داد؛ به همین دلیل تصمیم دارند روحانی را قربانی کنند تا شاید با تبری از اقدامات و ناکارآمدی‌های دولت یازدهم و دوازدهم در انتخابات آینده نتیجه بگیرند.


وی با تأکید براینکه آنهایی که در انتخابات 96 از ریاست جمهوری روحانی حمایت کردند، نمی‌خواهند عواقب آن را بپذیرند، تصریح کرد: در جریان افطاری رئیس جمهور همه دیدند که سلبریتی‌ها و حامیان انتخاباتی روحانی دعوت وی را رد کردند.


این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ما از همان ابتدا می‌دانستیم روحانی مرد این کار نیست؛ اما این مسأله امروز برای همه ثابت شده است و طرفداران اصلاحاتی رئیس جمهور اکنون به منتقدان وی بدل شده‌اند.


این موضع‌گیری در رد شایعات پیگیری استیضاح روحانی در جریان اصولگرایی با انتشار خبری مبنی بر اینکه شماری از اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی(فراکسیون امید) با تهیه طرحی به‌دنبال استیضاح رئیس‌جمهور هستند به نتیجه رسید. در این خبر آمده بود که این طرح هم‌اکنون در اختیار شماری از اعضای فراکسیون امید است تا پس از جمع‌آوری امضا آن را به هیئت رئیس مجلس تقدیم کند و جلال محمود‌زاده عضو فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس خود را طراح طرح استیضاح حجت الاسلام حسن روحانی معرفی کرده است. وی به در گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان اینکه از حدود 3 ماه پیش‌ این طرح آماده شده، ادامه می‌دهد: همان زمان نیز با علی لاریجانی رئیس مجلس گفت‌وگوهایی در این زمینه داشتیم و قرار شد که چند ماهی دست نگه‌ داریم.


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح می‌کند: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس داشتیم مقرر شد تا نمایندگان رئیس‌جمهور با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور به نمایندگان ارائه کنند.


نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه طرحی که حدود 3 ماه پیش تدوین شده بود قبل از آغاز موج گرانی‌ها در کشور بود، اظهار داشت: پس از گرانی ارز و به‌هم‌‌ریختگی بازار و ایجاد تورم در کشور چند محور دیگر نیز به طرح اولیه اضافه شده است.


انتشار این خبر با واکنش بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مواجه شد. وی مدعی شده موضوع استیضاح رئیس‌جمهور تا حالا مطلقا در فراکسیون امید مطرح نشده و مواضع این فراکسیون از طریق رئیس یا سخنگوی فراکسیون اعلام می‌شود.


به گفته پارسایی حتی اعضای فراکسیون امید امضای خود در خصوص سوال از رئیس جمهور را هم پس گرفته‌اند.


بازی موش و گربه اصلاح‌طلبان برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های دولت در مقطعی که جامعه با تنگنای برنامه‌های نه چندان کارآمد دولت دست و پنجه نرم می‌کند، مطلب تازه‌ای نیست. آنان سعی می‌کنند افکار عمومی را به گونه‌ای هدایت کنند که دامنه ناکارآمدی‌ها آینده سیاسی آنان را به مخاطره نیاندازد. بنابراین گفته‌های بالا نشان می‌دهد موضوع مطروحه با رویکرد نخ نما شده با هدف ایجاد جنگ روانی از سوی اصلاح‌طلبان کلید خورده که قرار است با یدک کشیدن نام منتقدان دولت، توپ اعتراضات و نابسامانی اوضاع و احوال مملکت را در زمین اصولگرایان بیاندازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته