دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشارکت اقتصادی 12 درصدی زنان در ایران یک دغدغه جدی است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ حدود 12 درصدی مشارکت اقتصادی زنان در ایران یک دغدغه جدی برای کشور است.
کد خبر : 29110

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید ابوالحسن فیروز آبادی در مراسم هم اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی، اجتماعی زنان کارگر گفت: در دنیای مدرن امروز نقش اقتصادی زنان برجسته و مهم است و سبک زندگی آنها به مراتب بیشتر از مردان تغییر کرده است.


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی در سال 57 سرعت بخشیدن به تغییرات حوزه زنان بود به طوری که این تغییر مبتنی بر شهرنشینی و گسسته شدن پیوندهای محلی و قبیله‌ای و تبدیل آن به پیوندهای شهری است و این تغییر به عنوان یک ضرورت تاریخی مورد توجه است.


فیروز آبادی با بیان اینکه تغییر و رشد نقش زنان در دو دهه اخیر، افزایش نقش اجتماعی و اقتصادی زنان را یک دغدغه است که در ایران این مساله جدی‌تر نمود پیدا کرده است، افزود: زنان اوقات فراغت بیشتری در خانواده دارند بر همین اساس نقش دوگانه زنان به دلیل مشارکت اقتصادی آنان در دنیا به شدت افزایش یافته است و این مشارکت به مراتب از مردان پیچیده‌تر نمود پیدا می‌کند.


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جهان حدود 50 درصد است در حالی که این رقم در ایران حدود 12 درصد است که طی چهار تا پنج سال گذشته از 13.7 درصد به این رقم رسیده است و در همین حال نرخ مشارکت اقتصادی در خاورمیانه 18.7 درصد است، همچنین با وجودی که زنان تحصیل کرده بسیاری در کشور وجود دارد اما متاسفانه فاقد مشارکت اقتصادی هستند،‌ شاخص توسعه زنانی که نقش مدیریتی در اقتصاد دارند در مقایسه با سال 1358 ، 55 درصد افزایش یافته و این افزایش برای زنان کار تنها 4 درصد است.


به گزارش آنا، در نشست هم‌اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی اجتماعی زنان کارگر، شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و سهیلا جلودار زاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند و با اهدای لوح از تعدادی از زنان کارگر برتر و نخبه تجلیل کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: زنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته