دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 08:58
دیپلماسی ورزشی در خواب؛

خطر تعلیق بیخ گوش کشتی ایران؛ بدرقه کشتی گیران با سلام وصلوات!

تیم‌های ملی کشتی ایران در رده‌های سنی مختلف در حالی خود را برای رقابت‌های جهانی آماده می کنند که 12 حریف رژیم صهیونیستی قرار است در رده‌های مختلف کشتی به روی تشک بروند؛ موضوعی که می‌تواند خطر تعلیق را بیش از پیش برای ایران جدی کند. اما آیا مسئولان ورزشی کشور با وجود تذکرات چندماهه چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده‌اند؟
کد خبر : 290998

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ کشتی ایران در روزهای آینده باید در رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به میدان برود. یکشنبه هفته آینده گوش شکسته‌های ایران که ماه‌ها در اردوهای تیم‌ملی و زیر بار فشار تمرینات بودند باید در مسابقات جهانی در رده سنی نوجوانان و جوانان بر روی تشک بروند و ‌با رقیبان خود مبارزه کند.‌ آزادکاران نوجوان ایران دو شب قبل راهی کرواسی شدند و بامداد چهارشنبه هم قرار است فرنگی‌کاران راهی شهر زاگراب شده تا در این میدان بزرگ و حساس‌ بر روی تشک بروند.


نکته‌ای که این روزها همه اهالی ورزش و به خصوص خانواده کشتی ایران را نگران کرده است، حضور 12 کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در این مسابقات است. طبق اطلاعات ثبت شده در سایت مسابقات اتحادیه جهانی کشتی در اوزان 48، 55، 77، 80 و 110 کیلوگرم و فرنگی‌کاران آنها در اوزان 60، 65 و 80 کیلوگرم کشتی گیران روسی الاصل هستند که زیر پرچم رژیم اشغالگر قدس بر روی تشک می‌روند و چهار کشتی‌گیر باقی مانده هم اسرائیلی‌هایی هستند که در این مسابقات حاضر می‌شوند.


حضور 12 حریف از رژیم اشغالگر قدس بدون شک نگرانی‌های زیادی را برای همه کشتی‌گیران و مربیان به وجود آورده چرا که ممکن است هر کدام از این حریفان در قرعه‌کشی به نمایندگان ایران برخورد کنند و عدم شرکت نمایندگان ایران مقابل آنها، خطر محرومیت و تعلیق کشتی را همراه خواهد داشت.


بعد از باخت علیرضا کریمی و جمله معروف «علیرضا باید ببازی»‌ در جریان مسابقات جهانی کشتی آزاد زیر ٢٣‌ سال جهان، حساسیت‌های کمیته بین‌المللی المپیک بر روی کشتی ایران بالا رفت. اگرچه در آن مسابقات با رایزنی‌های فدراسیون کشتی با اتحادیه جهانی خطر جدی برای کشتی ایران به وجود نیامد و علیرضا کریمی و مربی‌اش به دلیل باخت عمدی مقابل حریف خود و روبه رو نشدن با حریف اسرائیلی هر کدام به ترتیب 6 ماه و دو سال از میادین محروم شدند اما به هر حال پرونده این ماجرا همچنان باز است و خطرات احتمالی خودش را در بر دارد. از طرفی باتوجه به اینکه کمیته بین‌المللی المپیک به شدت زیر سیطره اسرائیلی‌ها و امریکایی‌هاست، بنابراین آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به کشتی ایران ضربه بزنند و قدرت ایران را در این رشته ورزشی بهم بریزند.‌‌ آنها به دنبال ضربه زدن به کشتی ایران در میادین بین المللی هستند و این نگرانی برای اهالی کشتی به وجود آمده که اگر در مسابقات جهانی قرعه یکی از کشتی‌گیران ایران با حریف اسرائیلی بخورد، چه عواقبی در انتظار کشتی و ورزش ایران است؟


دستوری که پیگیری نشد!


این بیم و امیدها در شرایطی است که پیش از این، دستور پیگیری دیپلماتیک مقابله با لابی رژیم اشغالگر قدس در حوزه ورزش توسط مقام معظم رهبری صادر شد اما مراجع ذیصلاح در مقابل آن سکوت کردند و حالا باید دید در آینده و به خصوص در این مسابقات که احتمال قرعه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بسیار زیاد است چه آینده‌ای برای ورزش ایران ترسیم می‌شود.


ابراهیم جوادی عضو شورای فنی کشتی آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا ضمن ابراز نگرانی از این موضوع گفت: متاسفانه شرایط در کشتی ایران به هیچ عنوان خوب نیست و یک کشتی‌گیر علاوه بر استرس و فشارهایی که برای مسابقات دارند باید با فکر عدم رویارویی با رژیم اشغالگر قدس هم بجنگند و این شرایط برای آنها بار روانی زیادی دارد. این موضوع به هیچ عنوان ساده و معمولی نیست و من تعجب می‌کنم چرا مسئولان نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند. این سکوت و بی توجهی متولیان امر در حل و فصل این مشکل و تاخیر در رایزنی و دیپلماسی بین‌المللی باتوجه به دستور مقام معظم رهبری به هیچ عنوان قابل درک نیست. من فکر می‌کنم انگار همه خودشان را به خواب زده‌اند و هیچکس حاضر نیست برای حل این مشکل بزرگ وارد عمل شود.


وی ادامه داد: شرایط کنونی ایران در میادین بین المللی مانند گذشته نیست و آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به ما ضربه بزنند. به هر حال دشمن در این شرایط بیکار ننشسته و باتوجه به سیطره امریکایی و اسرائیلی‌ها در کمیته بین‌المللی المپیک، پیش‌بینی اتفاقات ناگوار دور نیست. من فکر می‌کنم با توجه به این سکوت و بی توجهی مسئولان فقط باید دست به دعا برداریم که برای ملی پوشان ما اتفاق ناگواری نیفتد و آنها بتوانند به راحتی کشتی بگیرند!


دیپلماسی به کمک کشتی بیاید


این عضو شورای فنی کشتی آزاد عنوان کرد: یک کشتی‌گیر به اندازه کافی زیر بار فشار تمرینات و شرایط سخت قرار دارد و دیگر نمی‌تواند بیشتر از این با مسائل جانبی درگیر شود.‌ امیدوارم این موضوع با حداقل آسیب برای همیشه برای کشتی ایران، حل و فصل شود، چراکه ما در تمامی رده تیم ملی با این موضوع مواجه هستیم و در همه مسابقات رژیم اشغالگر قدس حاضر است و هر روز حساسیت و وخامت این موضوع بیشتر از قبل می‌شود.


جوادی در پایان تاکید کرد: نه ما و نه مجموعه فدراسیون کشتی هیچ کدام موافق این نیستیم که کشتی‌گیر مقابل رژیم اشغالگر قدس به میدان برود چرا که همانطور که سال‌ها این موضوع خط قرمز‌ نظام ما بوده الان هم ‌هست و فدراسیون هم تابع آن است.‌ ما به هیچ عنوان موافق تغییر نیستیم اما همه خواسته ما این است که دیپلماسی به کار گرفته شود که کشتی کمترین آسیب را ببیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته