دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 09:41
رئیس شورای شهر تهران:

دستگاه‌های حاکمیتی قدرت خود را از اعتماد عمومی می‌گیرند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین چالش دستگاه قضایی آسیب دیدن ذهنیت و اعتماد عمومی است، گفت:‌ در واقع ریشه و قدرت اصلی دستگاه‌های عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود اقتدار نظام مورد آسیب قرار می‌گیرد.
کد خبر : 290939

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته قوه‌قضاییه اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه عرض می‌کنم که دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که مهم‌ترین آن شاید آسیب دیدن اعتماد عمومی است.


وی ادامه داد: ‌اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا دادگستری و سیستم قضایی کشور محیطی ناسالم و آلوده باشد، رفتار شهروندان نیز بر همین اساس شکل می‌گیرد. یعنی افراد برای پیش بردن کار و انجام خواسته‌های قانونی یا غیر قانونی خود به راحتی مسیر رشوه را در پیش می‌گیرند و طبیعی است که این خود موجب گسترش فساد می‌شود اما اگر این ذهنیت سالم باشد محیط اجازه طرح خواسته‌های غیرقانونی را نمی‌دهد.


رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در واقع ریشه و قدرت اصلی دستگاه‌های عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود اقتدار نظام مورد آسیب قرار می‌گیرد.


هاشمی تصریح کرد: فصل مشترک قوه قضاییه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده 100 و سایر کمیسیون‌های مربوطه و همچنین دعاوی مربوطه به شهرداری و شورا در دیوان عدالت اداری است.


وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده‌های تخلف در مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور انجام می‌شود، گفت: امیدوارم تعامل مناسب‌تری بین دستگاه قضایی و مدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.


رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: همه ما مسئولان باید در شرایط حساس فعلی کاهش نارضایتی عمومی، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های تشریفاتی و غیر ضروری و برنامه‌ریزی جهت مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.


هاشمی تصریح کرد: جا دارد از زحمات برادر عزیز آقای محمدجواد شیرازی رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران که از پیشکسوتان جهاد و شهادت بوده و طی دوران مسئولیت خود از تمام توان و فرصت جهت خدمت بهره بردند تقدیر و برای ایشان آرزوی موفقیت داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته