دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1397 - 18:30
وزیر نفت و گاز هند در واکنش به درخواست آمریکا؛

هند بر اساس منافع خود برای خرید نفت ایران تصمیم می‌گیرد

دارمندرا پراندان وزیر نفت و گاز هند گفت: هند بر اساس فشار برای خرید نفت تصمیم نمی‌گیرد چرا که هند بازاری بسیار با ثبات و یک اقتصاد بالغ دارد، مقام‌های ارشد این کشور بسیار هوشیار عمل می‌کنند و ما به دنبال منافع خودمان هستیم.
کد خبر : 290831

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دارمندرا پراندان وزیر نفت و گاز هند گفت: هند تصمیم گیری راجع به خرید نفت خام از ایران را بر اساس منافع دهلی‌نو اتخاذ خواهد کرد نه این‌که بر اثر فشار کشورهای دیگر این تصمیم‌ها گرفته شود.


این مقام هندی که در پاسخ با درخواست آمریکا از متحدانش برای نخریدن نفت از ایران از ماه نوامبر ۲۰۱۸ ادامه داد: ما در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. قضاوت درباره بسیاری از مسائل بر اساس نظر یا واکنش برخی از کشورها نخواهد بود.


وزیر نفت و گاز هند تصریح کرد: هند بازاری بسیار با ثبات و یک اقتصاد بالغ دارد، مقام‌های ارشد این کشور بسیار هوشیار عمل می‌کنند و ما به دنبال منافع خودمان هستیم.


پیش از این هم آمریکا از مشتریان نفت خام ایران مانند چین، خواسته که واردات نفت خام خود را از ایران تا ماه نوامبر قطع کنند و یا در غیر آن صورت باید با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: هندوستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته