دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اروپا باید قدر فرصت اندک باقیمانده را بداند

سخنگوی پیشین دستگاه دیپلماسی گفت: اروپا باید قدر فرصت اندک باقیمانده را بداند و در باره مطالبات قانونی، مشروع و تضمینی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.
کد خبر : 290721

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سید محمدعلی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ایتالیا، با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در دادن تضمین‌های عملی و احتمال خروج ایران از برجام، اظهار کرد: اقدام به خروج از برجام توسط جمهوری اسلامی ایران زمانی خواهد بود که اروپا عملا نتواند یک چشم انداز مثبت و عینی برای آینده این توافق چند جانبه به نمایش بگذارد.


سخنگوی پیشین وزارت خارجه بیان کرد: ایران علی رغم عهد شکنی و نقض برجام توسط آمریکا و خروج آن کشور از این توافق چند جانبه همچنان پایبندی خود را به تعهدات نشان داده و همزمان در انتظار تصمیمی موثر و سازنده توسط اروپا در فرصت محدود باقی مانده است.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در توصیه‌های اخیر خود در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای سازمان انرژی اتمی بر قید " فعلا در چارچوب برجام" تاکید کردند، این بیان نمایش دوباره ای از صداقت و مسئولیت شناسی جمهوری اسلامی در عالیترین سطح مسئولان کشور است.


حسینی تاکید کرد: دقیقا در همین جاست که اروپا باید قدر فرصت اندک باقی مانده را بداند و درباره مطالبات قانونی، مشروع و تضمینی جمهوری اسلامی ایران سریعتر تصمیم گیری و اقدام کند.


وی افزود: چنانچه اروپا به هر دلیلی نتواند راهکار مناسبی برای تامین و تضمین منافع جمهوری اسلامی و حفظ موجودیت برجام بیابد، ایران نیز چاره ای جز کناره گیری از برجام نخواهد داشت، در حقیقت چیزی از برجام باقی نمی ماند که ایران بخواهد حضور و مشارکت خود را در آن حفظ کند.


سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود ایران به مسیر گذشته برخواهد گشت و فعالیت‌های قانونی هسته‌ای خود را باشتاب و گستردگی بیشتر ادامه خواهد داد.


وی با اشاره به اینکه حساب رژیم عهد شکن و بی اعتبار آمریکا برای همگان روشن است، تصریح کرد: اروپا باید برای تقویت همکاری‌های چند جانبه و همچنین توافق‌های بین المللی، ظرفیت و توانمندی خود را به کار گیرد و پاسخ مناسب و کارآمدی نسبت به حسن نیت، پایبندی و مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی آماده سازد و اجازه ندهد فرصت‌ها یکی پس از دیگری بسوزد و هدر برود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته