دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 14:39
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

گروه‌های آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی تشکیل می‌شود/ ساماندهی ۵۰ هزار نیرو که در مهر ۹۴ کلاس درس ندارند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه گروه‌های آموزشی گفت: بر این اساس گروه‌های آموزشی در تمام مناطق و پایه‌های تحصیلی تشکیل خواهد شد و همین‌طور در سال تحصیلی جدید ۵۰ هزار نیرو در دوره متوسطه دوم بدون کلاس درس خواهند بود.
کد خبر : 29071

مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص آخرین بحث‌های مطرح شده در جلسه علنی شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: جلسه اخیر این شورا با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا تشکیل شد و در ابتدای جلسه گزارشی از سوی معاونت آموزش متوسطه در خصوص بازگشایی مدارس و فعالیت‌های ستاد پروژه مهر برای مهر سال 94 ارائه شد.


وی با تاکید بر اینکه موج تغییرات ساختار آموزش و پرورش در سال آینده به پایه دهم می‌رسد، عنوان کرد: بر این اساس در پایه دهم دانش‌آموز نخواهیم داشت و در نتیجه تمام دوره‌های تحصیلی درگیر تغییرات ساختاری خواهند بود.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: این موارد ساماندهی نیروی انسانی و ساماندهی فضای فیزیکی مدارس را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد که برای مدیریت آن از هم‌اکنون باید سیاستگذاری شود.








فضای فیزیکی مدارس نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد به گونه ای که در دوره متوسطه اول در پایه نهم دانش‌آموز داریم و در دوره متوسطه دوم در پایه دهم دانش‌آموز نداریم که براین اساس فضای فیزیکی مدارس باید مناسب‌سازی شوند

نویدادهم با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آینده حدود 50 هزار نیرو در دوره متوسطه دوم بدون کلاس درس باشند، اضافه کرد: همچنین در دوره متوسطه اول به همین تعداد نیرو نیاز است که باید ساماندهی شوند.


وی ادامه داد: فضای فیزیکی مدارس نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد به گونه ای که در دوره متوسطه اول در پایه نهم دانش‌آموز داریم و در دوره متوسطه دوم در پایه دهم دانش‌آموز نداریم که براین اساس فضای فیزیکی مدارس باید مناسب‌سازی شوند.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعضای این شورا پیشنهاداتی را برای ارتقای کیفیت و بازگشایی مدارس در مهر 94 ارائه کردند، بیان کرد: همچنین در این جلسه از سایت انگلیسی زبان شورای عالی آموزش و پرورش رونمایی شد که در این سایت برای مخاطبان انگلیسی زبان در سایر کشورها اطلاعاتی در خصوص آموزش و پرورش ایران و تحولات آن از جمله سند تحول بنیادین، مبانی نظری تحول بنیادین و برنامه درسی ملی بارگذاری می‌شود.


به گفته ادهم در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر برگزار شد، آیین‌نامه گروه‌های آموزشی به تصویب نهایی رسید.


وی افزود: براساس این آیین‌نامه در تمام مناطق آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی و در تمام پایه‌های تحصیلی، گروه‌های آزمایشی باید به مدیریت معاونان آموزشی تشکیل شود.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه گروه‌های آموزشی با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش اقدام به تبادل تجربیات معلمان، انتخاب روش‌های تدریس مناسب و نقد و بررسی کتاب‌های درسی می‌کنند، افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص گروه‌های آموزشی، اعضای فعال در این گروه‌ها، امتیازاتی را در بحث انتخاب معلمان نمونه و رتبه‌بندی معلمان خواهند داشت که چگونگی این موضوع در شیوه‌نامه‌ای که در طی مدت 3 ماه توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین می‌شود، مشخص و ابلاغ خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته