دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1397 - 11:52
سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

حضور کیانوش رستمی در ترکیب تیم ملی با نظر رئیس فدراسیون

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: نظر من این بود که کیانوش رستمی برای مسابقات جهانی در ترکیب تیم قرار بگیرد اما در جمع‌بندی نهایی مرادی رئیس فدراسیون تصمیم گرفت که او در وزن 94 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی حضور داشته‌باشد.
کد خبر : 290679

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز پنج‌شنبه رکوردگیری از وزنه‌برداران برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا انجام شد. قبل از رکوردگیری کادرفنی و شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری وعده داده بودند تنها راه صدور مجوز برای وزنه‌برداران اعزامی به جاکارتا، وزنه زدن در لیگ و یا رکوردگیری آزاد است،‌ وعده‌ای که البته از سوی فدراسیون‌نشینان نقض شد، چرا که کیانوش رستمی که در وزن تخصصی 85 کیلوگرم وزنه می‌زد تصمیم گرفت به وزن 94 کیلوگرم بیاید و در این وزن بر روی تخته برود،‌ وزنی که البته سهراب مرادی مرد اول وزنه‌برداری ایران در آن حضور دارد و بعد از المپیک ریو در میادین مختلف بارها درخشیده و رکوردهای رسمی و غیررسمی این وزن را ارتقا داده است.


به هر روی کیانوش در روز رکوردگیری در وزن 94 کلیوگرم بر روی تخته رفت و با وجود اوت کردن وزنه‌ها، فدراسیون در ترکیب نهایی نام او را در کنار دیگر وزنه‌برداران اعزامی به جاکارتا قرار داد. امتیاز ویژه‌ای که فدراسیون و شورای فنی برای این وزنه‌بردار همچون گذشته در نظر گرفتند با واکنش‌های زیادی همراه بود. برخی معتقدند کیانوش رستمی تافته جدا بافته است و فدراسیون هیچ زمانی نمی‌تواند به او «نه» بگوید و به همین دلیل است که همیشه شرایط ویژه‌ای برای این وزنه‌بردار در نظر می‌گیرد.


محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا، درباره انتخابی تیم‌ ملی و شرایط وزنه‌برداران گفت: روز پنج‌‌شنبه از بین نفراتی که تمرینات خوبی در این مدت داشتند رکوردگیری انجام شد و بعد از جلسه شورای فنی، اسامی 7 نفر برای بازی‌های آسیایی اعلام شد.


وی ادامه‌ داد: البته نظر من این بود که مجید عسگری در ترکیب اصلی تیم در وزن 69 قرار بگیرد اما در جلسه شورای فنی نظر مردای رئیس فدراسیون وزنه‌برداری این بود که کیانوش رستمی به ترکیب تیم‌ ملی اضافه شود. ولی همانطور که گفتم من نظرم این بود او برای مسابقات جهانی در ترکیب تیم قرار بگیرد. در هر حال خواسته رئیس فدراسیون این نبود و در نهایت در جمع‌بندی این تصمیم گرفته شد.


سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری در ادامه به برنامه ملی‌پوشان تا جاکارتا اشاره کرد و گفت: ما روز گذشته به ساری آمدیم و اردوی تیم را به مدت 20 روز در این شهر پیگیری می‌کنیم. بعد از آن به تهران برمی‌گردیم و در کمپ تیم‌های ملی تا اعزام به جاکارتا تمرینات را ادامه می‌‌دهیم. مسابقات مهمی پیش رو داریم و باید برای کسب بهترین نتیجه تمام تلاش‌مان را انجام دهیم. خدا را شکر ملی‌پوشان هم وضعیت خوبی دارند و در این مدت رکوردهای خوبی ثبت کردند و امیدوارم در جاکارتا هم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.


برخواه در پاسخ به اینکه تغییر وزن کیانوش رستمی در وزن 85 که وزن تخصصی این وزنه‌بردار است و ایران عملا شانس یک مدال را از دست می‌دهد، بیان کرد: این تغییر وزن همیشگی نیست و کیانوش به صورت موقت در وزن 94 حضور دارد.‌ اوزان جدید از طرف فدراسیون جهانی چند روز دیگر اعلام می‌شود و به صورت موقت کیانوش رستمی و سهراب مردای این دو قهرمان المپیک در این وزن حضور دارند. طبق اعلام فدراسیون جهانی 10 وزن جدید چند روز دیگر اعلام می شود و با توجه به آن اوزان در مسابقات آتی، وزن کیانوش تغییر خواهد کرد. اما در بازی‌های آسیایی او به صورت موقت در وزن 94 کیلوگرم بر روی تخته می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته