دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اخبار نظامی، دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت/ از مبارزه با تروریسم در مرزها تا آخر و عاقبت برجام

هفته‌ای که گذشت با اخبار مهمی در عرصه دفاعی و در سطح نیروهای مسلح کشورمان از جمله دستاوردهای جدید سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی ارتش و سرکوب تروریست‌ها توسط سپاه پاسداران در شرق کشور همراه بود.
کد خبر : 290631

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مشروح مهمترین اخبار حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی در هفته گذشته به شرح زیر است:


سرلشکر صفوی: وظیفه همه ما کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی است


سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نشست نمایندگان بهداری رزمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به همت موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، با نکوهش تلاش تفرقه افکنانه برخی از رسانه‌ها در انعکاس ناقص و وارونه سخنان وی، اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست و گفت: هم اکنون که مثلث شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بدنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القاء ناامیدی در مردم است و با تدابیر مقام معظم رهبری سران قوا در جلسات مشترک برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران متحد و به میدان آمده‌اند برای همه ما وظیفه است، تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی، نقشه های دشمن در عرصه های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم و اجازه ندهیم بدخواهان ایران اسلامی، مکنونات درونی و شیطانی خود را با نقل ناقص، جهت دار و موزیانه به افکار عمومی القاء کنند.


وی افزود: به فضل الهی و همت همه دستگاه ها و همچنین مردم شریف و فهیم در کمک و همراهی با دولت، با موفقیت و سربلندی از شرایط تحمیلی و مورد نظر دشمن عبور خواهیم کرد.



بازدید سردار پاکپور ازمحل درگیری رزمندگان سپاه با تروریست‌ها


سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (سه‌شنبه) از محل درگیری شامگاه گذشته رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تروریست های تکفیری در منطقه میرجاوه بازدید کرد.


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک های تکفیری طی شامگاه (۴ تیرماه) در منطقه میرجاوه خبر داد.



شمخانی: ایران آماده انتقال تجربیات در مبارزه با تروریسم به سایر کشورهاست


شمخانی در جریان دیدار «ویکتور محمود اف» دبیر شورای امنیت ملی ریاست جمهوری ازبکستان با اشاره به توافقات روسای جمهور دو کشور در سال ۱۳۹۶ امادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فناوری اعلام کرد.


وی با استقبال از سیاست رئیس جمهور ازبکستان در تقویت تعامل سازنده و راهگشا با همسایگان افزود: ایران و ازبکستان می‌توانند در مسیر افزایش همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی شرکای قابل اعتمادی برای یکدیگر باشند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان توسعه بحران‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان و عملکرد ناامن کننده اعضای ناتو در این کشور را بسیار نگران کننده خواند و افزود: ایران و ازبکستان می‌توانند با کار مشترک و از طریق افزایش همکاری و پشتیبانی از دولت وحدت ملی به بهبود شرایط امنیتی و اقتصادی در افغانستان کمک کنند.


وی بر ضرورت مقابله همه جانبه با تروریسم، افراط گرایی و جدایی طلبی به عنوان معضلات مشترک منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: وهابیت بستر ایدئولوژیک تروریسم تکفیری بوده و بر اساس آن داعش با طراحی برخی قدرت‌های جهانی و بازیگری تعدادی از کشورهای نادان و مدعی منطقه ایجاد و پشتیبانی شده است. ‌


شمخانی به اهداف آمریکا برای مدیریت و بهره برداری ابزاری از تروریسم اشاره کرد و با ابراز نگرانی در خصوص انتقال داعش به افغانستان و آسیای مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات درخشان و موفق خود در مبارزه با تروریسم به سایر کشورهای منطقه است.


وی با دعوت از ازبکستان برای مشارکت جدی در طرح ایران برای برگزاری نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و بررسی ساز و کارهای مشترک تامین امنیت منطقه‌ای گفت: تجربیات پرهزینه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به بهانه ایجاد امنیت، فرجامی به جز بی ثباتی و توسعه ناامنی نخواهد داشت.


شمخانی همکاری‌های اقتصادی چندجانبه با تمرکز بر ایجاد دسترسی برای ازبکستان به بازارهای سایر کشورها به ویژه از طریق بندر چابهار را مورد تاکید قرار داد و افزود: تسریع در ایجاد کریدور ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عمان می‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای در توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی بین کشورهای عضو کریدور به دنبال داشته باشد.



شمخانی: رویای آمریکا برای محدودیت فعالیت هسته‌ای ایران هرگز تعبیر نمی‌شود


دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما گفت: رویای آمریکا برای تبدیل کردن توافقنامه هسته‌ای به قلعه‌ای برای محدود سازی فعالیت‌های متعارف هسته ای و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.


دریابان شمخانی جنگ ادراکی را ابزار اعمال فشار نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم شدن در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر رسانه ملی در برگزاری این همایش و بررسی راهبردهای فعال و مقابله ای در برابر اقدامات دشمن گامی تعیین کننده در سازماندهی توانمندی های نرم کشور در برابر هجمه‌های جدید است.


وی رسانه ملی را قرارگاه اصلی توان نرم کشور و ساختاری قابل اتکاء برای ایجاد جهش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دانست و اظهار داشت: در برابر دشمن عهدشکن و زیاده‌خواه، هیچ راهبردی به غیر از مقاومت و مایوس سازی وجود ندارد و طرح مسیرهای شکست خورده و ناکارآمد، دادن آدرس غلط به دشمن است.


شمخانی تحولات اساسی در معادلات سیاسی، امنیتی واقتصادی در جهان امروز را متاثر از فناوری‌های ارتباطی و محیط شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در کنار تقویت نقش سنتی رسانه ملی باید با تبدیل شدن این مجموعه به یک شبکه اجتماعی بزرگ و فراگیر موازنه معیوب فعلی تصحیح شود.


دبیر شورای عالی امنیت ملی تلاش‌های دشمن برای اعمال فشار اقتصادی را اقدامی برای بی ثبات سازی و ایجاد ناامنی اجتماعی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: راه مقابله با این هجمه سازمان یافته و فراگیر به صورت اصولی استفاده از تمامی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در داخل و خارج از کشور و ایجاد هماهنگی، انسجام، هم افزایی بین دستگاه‌ها و تلاش شبانه روزی و مجاهدانه برای رفع مشکلات واقعی مردم است.


امیر دریابان شمخانی گفت: موجودیت رسانه‌ای دادن به اقتصاد مقاومتی مانند برنامه‌ها و گزارش‌هایی که نوآوری‌ها، تولید و کارآفرینی را معرفی کند و با آسیب‌هایی مثل قاچاق، بی توجهی به تولید، ناکارایی‌های نظام اداری و بانکی نیز مقابله کند یکی از مهمترین مسئولیت‌های مهمی رسانه ملی است.


وی سیاست‌های اقتصادی و تصمیمات مجموعه قوای سه گانه کشور در ایجاد ثبات و آرامش در بازار را موفق دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: رصد اطلاعاتی گروه‌های سودجو، قاچاقچیان ارز و کسانی که در التهابات و گل آلود شدن شرایط اقتصادی به دنبال ماهیگیری هستند در دستور کار نهادهای مسئول قرار دارد و اجازه نخواهیم داد منافع نامشروع آنها در بستر فضاسازی و القائات رسانه‌ای و جو روانی تامین شود.



اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه: ناکامی تروریست‌ها برای نفوذ به کشور/۳ تروریست به هلاکت رسیدند


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک های تکفیری، شامگاه (۴ تیرماه) در منطقه میرجاوه خبر داد.متن این اطلاعیه به شرح زیر است:


شامگاه گذشته (۴ تیرماه) یک تیم تروریستی وابسته به گروهک های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه(میل ۹۶) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند. در درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند. همچنین دو تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند.


این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: مدافعان امنیت ایران اسلامی مستقر در منطقه، اعم از رزمندگان غیور و جان بر کف نیروی زمینی سپاه، مرزبانان دلاور نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی، از آمادگی کامل برای مقابله سخت وقاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و خاک مقدس کشورمان را قتلگاه گروهک های تروریستی و مزدوران استکبار جهانی قرار خواهند داد.



علوی در سایت هسته‌ای نطنز: دستیابی به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی قابل تحقق است


سیدمحمود علوی در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز گفت: این بار اول نیست که من از این مجموعه دیدار می کنم و می توانم وضعیت را با گذشته مقایسه کنم و حاصل زحمات و مجاهدت های بی سر و صدای کارکنان فرهیخته این مجموعه را ببینم.


وی ادامه داد: زحماتی که کارکنان این مجموعه می کشند کاملا محسوس است و کارهای ارزشمندی در قالب R&D انجام شده است. یقین دارم با این آمادگی فرمان مقام معظم رهبری درباره فعال شدن ۱۹۰ هزار سو دست یافتنی است و فرزندان انقلاب می توانند با این توانمندی و آمادگی این فرمان را انجام دهند.


علوی با بیان اینکه دشمن از عهدشکنی خود پشیمان می شود، گفت: دشمنان به زودی درخواهند یافت که حتی اگر به نیت به زانو درآوردن ایران این کار را بکنند، به فرض که ملت ایران به زانو در بیاید اما زانو نخواهد زد. دشمنان تا الان هم نتوانسته اند ملت را به زانو درآورند و این آرزویی است که به گور خواهند برد. ما تا زمانی که سایر اعضا کارشکنی نکنند و از آن برجام خارج نشوند و منافع ایران نیز تأمین شود متعهد به برجام هستیم اما اگر روزی منافع ایران تأمین نشود و منافع ما در خروج از برجام باشد آنها باید بدانند که در ایران برجام به یک مو بند است و ما به زودی می توانیم نه تنها در جایگاه قبل قرار بگیریم بلکه می توانیم فراتر هم برویم.



دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دافوس ارتش برگزار شد


در دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، این دانشجویان به بیان دیدگاه ها و راهکارهای مدّ نظر خود برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته، سئوالات خود را رو در رو با فرمانده کل ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.



امیر صباحی فرد: تمامی مناطق پدافندی به صورت مداوم آسمان کشور را رصد می کنند


امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در بخش های مختلف این منطقه پدافند هوایی، عملکرد و میزان آمادگی کارکنان و تجهیزات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور را ارزیابی و از توان رزمی و عملیاتی این یکان ابراز رضایت کرد.


سرتیپ صباحی فرد در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: حفاظت از مرزهای هوایی کشور وظیفه ای است که همه یگان ها و گروه های پدافند هوایی در سطح کشور مشغول به انجام آن هستند و تمامی مناطق پدافندی به صورت مداوم و بدون تعطیلی، آسمان کشور را رصد می کنند.



شمخانی: اعتماد به آمریکا برای تأمین امنیت، تقویت تروریسم است


علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دوشنبه در دیدار فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق با تبریک به دولت و ملت عراق در برگزاری موفق انتخابات و تامین امنیت کامل آن تاکید کرد: موفقیت های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری و بهبود قابل ملاحظه شرایط امنیتی در این کشور زمینه های ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری میان تهران و بغداد به عنوان دو شریک راهبردی را فراهم کرده است.


وی افزود: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری های ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا علی رغم ناخشنودی برخی کشورها، بزرگترین تهدید منطقه نابود شود.


دبیرشورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بخش مهمی از بحران های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می گیرد اما مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می توانند بر بزرگترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.


شمخانی با اظهار تاسف نسبت به رفتارهای برخی کشورهای منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند و به گاو شیرده آمریکا و شریک راهبردی اسراییل تبدیل شده اند، افزود: دولت های بی تجربه و متوهم این کشورها با وجود کاهش شدید ذخایر ارزی و کسر بودجه سنگین و بی سابقه با اتخاذ رویکردهای نمایشی و مضحک در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فزاینده و خود ساخته هستند.


نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره گیری از موقعیت های مختلف به منظورحمایت از عناصر باقی مانده تروریست افزود: سردمداران کاخ سفید حتی از حمله بی شرمانه به نیروهای مسلح عراق و سوریه در مسیر پشتیبانی از جریان تروریسم ابایی ندارند و کشورهایی که گمان می کنند با اعتماد به آمریکا می توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تامین کنند عملا به تقویت تروریسم کمک می کنند. طایفه گری بستر اصلی تولید و رشد تروریسم در عراق بوده و برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی با عدم پذیرش واقعیت های منبعث از دموکراسی در عراق تلاش داشتند طی ۱۵ سال اخیر موجب تحمیل تروریسم، بی ثباتی و ناامنی به ملت عراق شوند.



امیر خانزادی خبر داد: الحاق ناوشکن «دنا» درآینده‌ای نزدیک/ زیردریایی فاتح رونمایی می‌شود


امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده این نیرو از جدیدترین ناوشکن ساخته شده برای نداجا به نام ناوشکن «دنا» خبر داد.


وی در همین زمینه تصریح کرد: این ناوشکن که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده، بزودی به ناوگان دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور ملحق خواهد شد.


به گفته امیر دریادار خانزادی دنا جدیدترین شناور ساخته شده از کلاس موج است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ساخت ناوشکن «سهند» نیز توضیح داد: کار ساخت این ناوشکن با انجام تست های دریایی رو به پایان بوده و تا پایان آذرماه سال جاری به همراه ناو «دنا» عملیاتی خواهد شد.


وی همچنین خاطرنشان کرد: زیردریایی «فاتح» نیز که اولین زیردریایی کلاس متوسط ساخت جمهوری اسلامی ایران است بزودی رونمایی خواهد شد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: تمامی این اقدامات علی‌رغم تحریم‌های همه جانبه و در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر شتاب مضاعف در تقویت توانمندی های دفاعی، به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است.



علوی در بازدید از فردو: برجام به مویی بند است/ دانشمندان هسته‌ای آماده اقدام متقابل هستند


حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید مسعود علی محمدی در فردو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اگر طرف‌های دیگر بدعهد، هماهنگ با آمریکا بخواهند از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران با دستاوردهای ارزشمند دانشمندان ایرانی که بر اساس تحقیق و توسعه کسب شده است، می تواند در فرصت کوتاه فرسنگ ها به قبل از برجام برگردد و حتی صنعت هسته ای را به نقاط حساس تری برساند و به پیشرفت تعیین کننده تر نائل شود.


وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که هر یک از اعضای توافق هسته ای بدعهدی نشان داده و اعتبار اندکی را هم که داشتند از بین برده اند و امروز همه بدعهدی آمریکا را می بینند. فرزندان ایران نشان داده‌اند که خروج یک عضو از برجام تاثیری بر عزم و اراده آنها ندارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قدرت غنی سازی ایران در چهارچوب برجام به ۱۹۰ هزار سو برسد. همه نیروها با فرمان ایشان، انرژی مضاعف گرفتند و امروز هم در مذاکراتی که با طرف های خارجی داریم به همه آنها به صراحت اعلام شده است که برجام به یک مو بند است. کسانی که بدعهدی کردند، خواهند دید این کار آنها بیش از ایران، به زیان خود آنان می شود، ایران حتماً باید با اراده خود حرکت کند و بیگانگان قدمی به سود ایران بر نمی دارند.


وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره تهدیدها و تحریم های دشمن اظهارداشت: طبیعی است که دشمن همیشه در مقام تهدید بر می آید و اگر قرار باشد به خاطر تهدید حرکت را متوقف کنیم اصلاً نباید حرکت کنیم. ما نشان داده ایم که به راحتی از تهدید دشمن عبور می کنیم و ملت ما در فرازهای مختلف نشان داده است که این تهدیدها اراده آن را متزلزل نمی کند و با هدایت رهبری و مسئولان کار خود را پیش می برند.


وزیر اطلاعات همچنین هدف از بازدید خود از مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی را آشنایی از فعالیت های دانشمندان ایرانی از نزدیک عنوان کرد و یادآور شد: پیش از این هم توفیق داشتم از این مرکز که حاصل تلاش دانشمندان کشور است از نزدیک آشنا شوم. انگیزه دانشمندان شاغل در این تاسیسات بسیار بالا، قوی و با یک نگاه امیدوارانه است. این روحیه نشان دهنده این است که اراده ایران و ایرانی هرگز تحت تاثیر ناامیدآفرینان قرار نمی گیرد و با حرکت امیدوارانه خود آینده را رقم می‌زند.



«قاسم حبیب‌زاده» سرپرست روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین شد


حجت‌الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عصر دیروز در جلسه شورای معاونین نمایندگی ولی فقیه این سازمان طی حکمی «قاسم حبیب‌زاده» را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین معرفی و منصوب کرد.


پیش از این اسماعیل احمدی از سال ۹۱ این مسؤولیت را بر عهده داشت.



امیر حیدری: اختلاف افکنی در نیروهای مسلح پروژه دشمنان است


امیر سرتیپ کیومرث‌ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره مواضع اخیر ایران و رهبری در قبال برجام با تاکید بر اینکه هرچه رهبرانقلاب فرموده‌اند برای ما در نیروهای مسلح نصب‌العین و مورد اطاعت است، گفت: نیروهای مسلح آماده است هر کجا که رهبر انقلاب اراده کند مشت محکم خود را بر دهان استکبار و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا بکوبد و مشروعیت آن براساس فرمان ولایت است.


وی درباره اتحاد و همدلی در نیروهای مسلح، ارتش و سپاه را یک نیروی واحد خواند و افزود: نیروهای مسلح یعنی ارتش و سپاه یک روح در دو کالبد هستند زیرا همه یک رهبر واحد داریم و زیر پرچم و امر ولایت هستیم.


فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اختلاف‌افکنی در جامعه و بین نیروهای مسلح بخشی از پروژه دشمنان اسلام و ایران است.


امیر حیدری در پایان گفت: اختلاف‌افکنی در بین صفوف نیروهای مسلح، مردم و مسئولان خیال باطلی است که دشمنان در سر می‌پرورانند و تا زمانی که ما تحت امر ولایت هستیم این خیال باطل دشمنان هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.



امیر پوردستان: مراقب حرکت‌های دشمن باشیم/ نیروهای مسلح آمادگی خود را بالا ببرند


امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از ۷ نفر از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با تقدیر از زحمات «پیشکسوتان» این مرکز تصریح کرد: امروز باید مراقب حرکت‌های دشمن باشیم. در هر سنگری که هستیم باید تلاش کنیم، قابلیت‌های خود را بالا ببریم. این موضوع صرفا معطوف به شاغلین یا بازنشستگان نیست، بلکه تمام کسانی که به نظام احساس وظیفه و تعهد می‌کنند باید در این سنگر حاضر باشند. اجازه نداریم سنگر را خالی کنیم. امام علی(ع) می‌فرمایند «اگر شما بخوابید، بدانید دشمن نمی‌خوابد» و نیروهای مسلح نیز باید همواره و در هر شرایطی مراقب باشند و آمادگی‌شان را بالا ببرند.


رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش یادآور شد: مبادا قصورها، کوتاهی‌ها، بی‌خیالی‌ها و آب به آسیاب دشمن ریختن برخی، ما نیروهای مسلح را از انجام وظایفمان دلسرد کند و در ما تزلزل ایجاد کند. ما به عنوان سربازان نظام موظفیم تا پای جان از نظام محافظت کنیم و هر روز بیشتر از گذشته در این راه خود را آماده کنیم. هرکس هر کجا که هست باید این آمادگی را داشته باشد.



سردار جلالی: آمریکا برجام را پایه‌ای برای زیاده خواهی‌های خود قرار داده است


سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی هدف استراتژی‌های آمریکا را محدود کردن معادلات قدرت ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که برجام مقداری از اهداف آنها را تأمین کرده و چون فکر می‌کنند ایران می‌خواهد برجام را حفظ کند، بنابراین می‌خواهند تلاش کنند آن را پایه‌ای برای باج‌خواهی و افزون‌خواهی‌های خود قرار دهند؛ پس تلاش می‌کنند قدرت موشکی و نفوذ منطقه ایران را در تعهدات برجام بگنجانند.


وی افزود: اگر به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا دقت کنیم که ۱۲ شرط را برای خودش مطرح کرد و بخشی از آنها امیال و آرزوهایش بود، نشان می‌دهد که تقریباً بر روی تمامی مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی تمرکز کرده‌اند تا به واسطه برجام، آنها را کنترل کنند؛ می‌خواهند اگر بتوانند باج بیشتری از ایران بگیرند.



امیر قربانی: هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه موجب بازدارندگی در برابر دشمن است


امیر یوسف قربانی در نشست مشترک با فرمانده هوانیروز سپاه که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تاکید سلسله مراتب فرماندهی ارتش همایش هم افزایی و تعامل هوانیروز ارتش و سپاه را برگزار خواهد کرد.


وی تصریح کرد: هدف از این دیدار بررسی راه های انتقال تجربیات هوانیروز ارتش و هم افزایی در حوزه بالگردی، آموزش، تعمیر و نگهداری، شبیه ساز بود.


قربانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید ید واحده باشند، تاکید کرد: هم افزایی و تعامل هرچه بیشتر هوانیروز ارتش و سپاه موجب بازدارندگی در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: طرح و اهداف نهایی همایش هم افزایی و تعامل ارتش و سپاه در هوانیروز ارتش تدوین شده و پس از تایید اجرایی خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه هم افزایی و اتحاد هوانیروز ارتش و سپاه ادامه دار خواهد بود بیان کرد: همایش مذکور در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد که جانفشانی و رشادت های خلبانان هوانیروز نقش تعیین کننده ای در پیروزی این عملیات داشت، برگزار خواهد شد.



سردار «شاهرخ دایی‌پور» در سوریه به شهادت رسید


سردار سرتیپ دوم پاسدار شاهرخ دایی‌پور از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، حین عملیات مستشاری در شهر بوکمال سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.


سردار شهید شاهرخ دایی‌پور از جانبازان سرفراز دوران دفاع مقدس بود که فرماندهی یگان ضد زره «صف»، فرماندهی توپخانه و ادوات منطقه غرب، مربی‌گری موشک تاو و ضد زره، عضویت در هیات علمی دافوس سپاه و قهرمانی در رشته های کشتی و غواصی در نیروهای مسلح را در کارنامه داشت.



یک فروند هواپیمای اف۲۷ در پایگاه شهید لشگری اورهال شد


متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی، عملیات اورهال(بازآماد) یک فروندهواپیمای اف ۲۷ را در پایگاه شهید لشگری به اتمام رساندند.



امیر «لشکری» فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران نهاجا شد


طی حکمی از سوی امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر «اسماعیل لشکری» فرمانده پایگاه شهید دوران شد.



امیر رستگاری خبر داد: رونمایی از شناورهای نظامی تا پایان سال/ زمان تحویل شناورناجا


امیر رستگاری معاون صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در مردادماه سال جاری تعداد زیادی شناورهای جستجو و نجات را که برای دریابانی نیروی انتظامی تولید شده تحویل آنها خواهیم داد.


معاون صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه رانش، پیشگام است و از این نمونه می توان به تولید موتور بنزینی در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد که یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری است که انشاءالله در پایان امسال، یکی دیگر از موتورهای پرسرعت دریایی را رونمایی خواهیم کرد و کشور در این حوزه به استقلال می رسد. زیرا به دلیل تحریم هایی که وجود داشت برای تامین این موتورها با مشکل مواجه بودیم.


امیررستگاری خاطرنشان کرد: در حوزه شناورهای نظامی اقدامات خوبی انجام شده و یکی از پروژه های بزرگ تا پایان سال رسماً رونمایی خواهد شد که در حوزه دریایی به لحاظ تکنولوژی و قدرت بازدارندگی، بسیار مهم و حائز اهمیت است. البته هم اکنون در حال مراحل اجرایی تست دریایی آن هستیم و این پروژه یکی از پروژه های ملی است.



امیر شاه‌صفی: ماجرای قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر درس عبرتی برای دشمنان است


امیر حسن شاه‌صفی در آیین تکریم ومعارفه فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به سابقه درخشان استان بوشهر در مبارزه علیه دشمنان کشور بیان داشت: استان بوشهر تاریخ ۲۰۰ ساله در عرصه دفاع مقدس دارد و در جنگ تحمیلی هم نقش مهمی در دفاع از کشور ایفا کرد.


وی گفت: قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر درس عبرتی برای متخاصمین است که اگر تعرضی به این استان و ایران اسلامی داشته باشد جایگاهشان همان قبرستان است.


فرمانده نیروی هوایی با اشاره به اینکه نخستین شهید دفاع مقدس استان بوشهر شهید آسترتین از پایگاه هوایی بوشهر بوده است، گفت: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر ۸۶ شهید تقدیم کرده و در نخستین روز حمله صدام به کشور، دسته دوم چهارتایی که اهدافی را در عراق منهدم کردند از بوشهر بود.


امیر شاه صفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آداب و اخلاق در امور مختلف خاطرنشان کرد: برخی بین اخلاق و آداب تفاوت قائل نمی شوند در حالی که اخلاق، اعمالی ناخودآگاه است که انجام می دهیم، آداب متغیر است، ولی اخلاق را نمی توان تغییر داد.


وی درپایان خاطر نشان کرد: فرمانده جدید پایگاه هوایی بوشهر، کلاس های اخلاق را تشکیل و گسترش دهد و اخلاق مداری نه به عنوان یک شعار در جامعه ترویج و نهادینه شود.



فرماندهان هوانیروز ارتش و سپاه دیدار کردند/تاکید بروحدت نیروهای مسلح دربرابر دشمن


به دعوت رسمی امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، اعضای هیئت رئیسه، فرماندهان گروه‌های بالگردی فتح و سیدالشهدا و فرمانده مرکز آموزش عالی هوانوردی هوانیروز سپاه در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش حضور یافته و به تبادل نظر و همفکری برای هم‌افزایی و هماهنگی در اجرای هر چه بهتر مأموریت‌ها و آمادگی بیشتر با مسئولین آن فرماندهی پرداختند.


سردار رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص هم افزایی هرچه بیشتر نیروهای مسلح تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به خصوص ارتش و سپاه با یک اتحاد مثال زدنی نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را نقش برآب خواهند کرد.


وی ادامه داد: امید است در سایه لطف و توجهات مقام معظم رهبری هوانیروز ارتش و سپاه با قدرت بتوانند در کنار یکدیگر و با محبت و همدلی مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و به خصوص استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای اش بکوبند.



امیر حیدری: آمادگی ما هراس در دل دشمن انداخته است/ یگان‌های متحرک هجومی ازتحرک بالایی برخوردار شده اند


امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از تیپ ۴۰ متحرک هجومی در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ گفت: آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.


امیر حیدری تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه، آمادگی رزمی و توان دفاعی کارکنان، هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.


وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته