دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1397 - 10:20

توافق دانشگاه شریف و سوئدی‌ها برای توانمندی‌سازی بانوان

همکاری دانشگاه صنعتی شریف با کشور سوئد برای توانمندسازی زنان در ایران توسعه می‌یابد.
کد خبر : 290629

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، خانم اولریکا انگستروم، مدیر پروژه واحد برنامه‌های مدیریت انستیتو سوئدی و خانم کاتارینا فهیر، متخصص تعادل جنسیتی در شهرداری مالمو از کشور سوئد ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با برخی از مدیران این دانشگاه دیدار داشتند.


این هیات در جلسه‌ای با دکتر عبدالرضا سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، دکتر حسین مختاری، مدیر ارتباط با صنعت، دکتر حامد کاشانی، رئیس شتابدهنده شریف به گفت‌وگو پرداختند.


به گفته خانم اونگستروم این بازدید پیرو تفاهم‌نامه منعقدشده میان دو کشور برای توانمندسازی بانوان در حوزه‌های مختلف است.


وی همچنین عنوان کرد: پیرو بررسی‌های انجام گرفته، دانشگاه صنعتی شریف مورد بسیار مناسبی برای همکاری در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه مذکور است. در طرف مقابل نیز سیم‌چی و کاشانی بر اثرگذاری و نقش پررنگ دانشجویان، اساتید، و فارغ التحصیلان بانوی شریف تأکید کردند.


به گفته سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، شریف به داشتن و پرورش چنین بانوانی افتخار می‌کند.


در پایان این نشست توافق شد که در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه‌ای میان طرفین منعقد شود.


ایجاد دوره‌های کارآموزی حمایت‌شده برای دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی شریف در کشور سوئد و ارائه دوره‌های آموزشی کارآفرینی و موفقیت کسبوکار برای این دانشجویان از جمله مواردی است که مقرر شده در این تفاهم‌نامه تصریح شود.


بیش از یک سوم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را بانوان تشکیل می‌دهند که این در سطح جهانی رقم بسیار بالایی برای یک دانشگاه فنی محسوب می‌شود. به علاوه دانشگاه صنعتی شریف افتخار حضور بزرگانی چون مرحوم پرفسور مریم میرزاخانی، اولین بانوی دریافت کننده مدال فیلدز در ریاضیات در جهان را در میان فارغ‌التحصیلانش دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته