دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 14:10

وزیر کشور: پیگیری اقتصاد مقاومتی، گام بعدی دولت پس از موفقیت‌ هسته‌ای است

وزیر کشور گفت: موفقیت در مسئله هسته‌ای کشورمان، نگاه‌ها به ایران را از تهدید به فرصت تبدیل کرده است.
کد خبر : 29061

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار فارس با بیان اینکه «در شرایط کنونی همه دنیا قدرت کشور ایران را پذیرفته‌اند و همه ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان چشم به ایران، کمک ایران و همراهی ایران اسلامی دارند»، گفت: اکنون کشور در شرایط ویژه‌ای است که نیازمند تدبیر، درایت، وحدت، انسجام، مقاومت و استقامت است.


او با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با اعضای 1+5 گفت: توافق در مسئله هسته‌ای کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس‌جمهوری، تلاش تیم مذاکره‌کننده و حمایت مردم گام بلندی بود که با موفقیت برداشته شد.


وزیر کشور ادامه داد:‌ توافق حاصل شده در مسئله هسته‌ای گواهی بر رد همه اظهارات دروغ‌پردازان بزرگ جهان در مدت 12 سال بر علیه ایران است و این اعتراف بزرگ نتیجه استقامت و ایستادگی ملت ایران است.


رحمانی فضلی اظهار کرد: موفقیت در مسئله هسته‌ای کشورمان، نگاه‌ها به ایران را از تهدید به فرصت تبدیل کرده است.


وی اضافه کرد: اگر در توافق هسته‌ای حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود، پیروز نمی‌شدیم. مسیر هموار شده پیش رو باید با تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌ها و تجربه‌های خود در پیروی از ولایت فقیه ادامه یابد.


وزیر کشور گفت: در مرحله بعد از موفقیت در مسئله هسته‌ای، اراده دولت بر پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور است زیرا در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی ابزار مهمی است که ما را در مقابل تمام فشارها بیمه می‌کند.








امروز در منطقه شاهد نبرد بین قدرت‌ها، قربانی شدن ملت‌ها و انحراف در اصول و عقاید دینی هستیم که این فضا می‌تواند با محوریت ایران تغییر کند و مشکلات حل شود

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای استقلال اقتصادی و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌ها و افزایش بهره‌وری در کشور است که این مهم کشور ما را به مرحله‌ای از توسعه می‌رساند که می‌توانیم ادعای حضور در صحنه‌های بین‌المللی در عرصه اقتصادی را داشته باشیم.


وی افزود: گام بلند دیگر دولت این است که تلاش کند محور هماهنگی، وحدت، انسجام و تنش‌زدایی در منطقه باشد چون الگویی که در بحث توافق هسته‌ای به دنیا ارائه شد، می‌تواند در حل مسائل منطقه مؤثر باشد و ما را در سیاست برد ـ برد در منطقه برای منافع مردم هدایت کند.


وزیر کشور گفت: امروز در منطقه شاهد نبرد بین قدرت‌ها، قربانی شدن ملت‌ها و انحراف در اصول و عقاید دینی هستیم که این فضا می‌تواند با محوریت ایران تغییر کند و مشکلات حل شود.


رحمانی‌فضلی ادامه داد: قدرت‌های جهان اصرار دارند که باید برای حل موضوع‌های منطقه با ایران همکاری کنند و ما می‌توانیم در این زمینه الگوی مناسبی را ارائه دهیم که صلح و آرامش مردم منطقه را به دنبال دارد.


وزیر کشور گفت: امروز همه دنیا حقانیت، درایت، تأثیرگذاری، قدرت و نفوذ کشور ایران در منطقه را پذیرفته‌اند زیرا دنیا تأثیر‌گذاری انقلاب اسلامی را درک کرده است.


وی گفت: کشور ایران در جایگاه رفیع و بلندی ایستاده است؛ لذا باید قدردان این فرصت باشم و با وحدت برای تحقق اهداف و افق‌های نظام اسلامی تلاش کنیم زیرا این مهم نیازمند یکپارچگی، تحکیم، همدلی و مقاومت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته