دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

جنگ عیان آرژانتین و فرانسه در کازان

تیم های آرژانتین و فرانسه مهم ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی را در ورزشگاه کازان آرنا برگزار خواهد کرد.
کد خبر : 290590

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه اولین دیدار این دور است. جایی که تیم های آرژانتین و فرانسه ساعت 18:30 در ورزشگاه کازان آرنا شهر کازان تکلیف یکی از 8 تیم مرحله یک چهارم نهایی را مشخص می کند.


فرانسه جام را با کسب 2 پیروزی و یک تساوی و صدرنشینی گذرانده و حالا در مرحله حذفی به آرژانتین رسیده است. تیمی که پس از تساوی مقابل ایسلند و شکست تحقیرآمیز برابر کرواسی با برتری مقابل نیجریه به عنوان تیم دوم گروه به این مرحله از جام رسیده است.


دو تیم پیش از این دو بار در جام جهانی با یکدیگر مواجه شده اند که هر دو بازی به سود نماینده آمریکای جنوبی خاتمه یافته است. اما این بار شرایط دو تیم کاملا با یکدیگر متفاوت است. فرانسه تیمی مطمئن در تمامی نقاط زمین نشان داده است. هوگو لوریس در دورن دروازه، رافائل واران، ساموئل اومتیتی و بنجامین مندی در خط دفاعی، پل پوگبا، انگولو کانته و بلیز ماتوئیدی در خط میانی و آنتوان گریزمان، کیلیان ام باپه، عثمان دمبله و اولیویه ژیرو در نوک حمله بازیکنانی هستند که باعث شده اند تا دیدیه دشان با خاطری آسوده تر تیمش را آماده مصاف با حریف نامدارش کند. اگر چه بنجامین مندی در بازی امروز به دلیل مصدومیت غایب است.


در سمت دیگر ورزشگاه کازان آرنا آرژانتین در حالی وارد زمین مسابقه می شود که خورخه سامپائولی نتوانسته تیمش را در حد یک مدعی به میدان بفرستد و این تیم در تمامی نقاط زمین به غیر از خط حمله دچار ضعف است. وینفرد کابایرو در درون دروازه دور از انتظار ظاهر شد و سامپائولی را ناچار کرد تا در بازی آخر برابر نیجریه به فرانکو آرمنی میدان دهد که تجربه کمی دارد. در خط دفاعی گابریل مرکادو، مارکوس روخو، نیکولاس اوتامندی و خاویر ماسکرانو به رغم آنکه نامی برای خود دست و چا کرده اند اما ناهماهنگ عمل می کنند. در میانه زمین هم اور بانگا، لوکاس بیلیا، کریستین پاوون و به خصوص آنخل دی ماریا نتوانسته اند در حد نام و نشان آلبی سلسته بازی کنند. گونزالو هیگواین، سرخیو آگوئرو و پابلو دیبالا هم با وجود آنکه هر کدام در باشگاه های شان گلزن و آماده نشان داده اند اما در این جام آن طور که باید و شاید نتوانسته اند برای تیم شان اثرگذار باشند و تنها آگوئرو بوده که یک گل زده است. این مسائل باعث شده تا لیونل مسی تنها باشد و نمایش مورد انتظار را ارائه نکرده باشد. آلبی سلسته روی کاغذ بازنده این دیدار به نظر می رسد و دلیل آن هم این است که رختکن تیم از دستان سامپائولی خارج شده است. این مربی در هدایت بازیکنان بزرگی که تیمش دارد ناکام بوده و بسیاری از منتقدان علت افت آرژانتین را در ضعف سرمربی تیم ملی می بینند.


شاید هنوز حرف زدن از مدعیان قهرمانی زود باشد ولی نه فرانسه و نه آرژانتین تا اینجا در حد و اندازه یک مدعی قهرمانی ظاهر نشده اند. با این حال شانس برتری خروس ها بیشتر از آلبی سلسته است. مربی بازنده دیدار امروز احتمالا از سمت خود برکنار خواهد شد. دیدیه دشان با این نسل طلایی بار زیادی را بر روی دوش خود می بیند و سامپائولی نیز تا همین جای کار خود را لبه پرتگاه حس کرده است. باید دید اولین باخت آرژانتین در جام جهانی مقابل فرانسه رقم می خورد یا نماینده آمریکای جنوبی در شکست نمانده مشهور اروپا هت تریک می کند.


آمار و ارقام


* دیدیه دشان پس از مربیگری در این مسابقه، با سبقت گرفتن از ریموند دومنک برای هشتادمین بازی در دست داشتن هدایت خروس ها را تجربه خواهد کرد.


* از جام جهانی 1986 به بعد، فرانسه هر بار جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را کسب کرده، با موفقیت از این مرحله گذشته است (1986، 1998، 2006 و 2014).


* آرژانتین در هر دو رویارویی خود با فرانسه در چارچوب رقابت های جام جهانی برنده شده است؛ یک بار در 1930 (1-0) و یک بار هم در 1978 (2-1). آلبی سلسته پس از هر دو مسابقه یاد شده توانست به فینال جام جهانی برسد؛ با این تفاوت که در سال 1930 شکست خورد ولی در 1978 به عنوان قهرمانی دست یافت.


* این دوازدهمین رویارویی فرانسه و آرژانتین خواهد بود. نماینده آمریکای جنوبی با کسب شش برد در مقابل دو برد فرانسه (و سه تساوی) موفق تر بوده است. همچنین آلبی سلسته در 11 تقابل قبلی خود با فرانسه، هشت بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است.


* فرانسه در 5 بازی از 7 بازی اخیر خود در رقابت های جام جهانی موفق به ثبت کلین شیت شده است.


* پس از دیگو مارادونا (1982، 1986 و 1994) و گابریل باتیستوتا (1994، 1998 و 2002) لیونل مسی سومین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین است که موفق به گلزنی سه دوره مختلف از رقابت های جام جهانی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته