دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 13:54

«زندگی وحشی» ریچارد فورد در بازار کتاب

رمان «زندگی وحشی» نوشته ریچارد فورد با ترجمه‌ کیهان بهمنی به چاپ رسید.
کد خبر : 29056

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، این رمان روایتگر تاثیرات وقایع اجتماعی در آمریکا و سال‌های بعد از 1960 و جنگ ویتنام است.


رمان «زندگی وحشی» بازگویی از هم پاشیده شدن یک خانواده از زبان یک پسربچه این خانواده است که با آتش‌سوزی جنگل همراه می‌شود.


ریچارد فورد در شانزدهم فوریه‌ی 1944 در جکسونِ می‌سی‌سی‌پی متولد شد. اولین رمان خود را با نام تکه‌ای از قلبم در سال 1976 چاپ کرد و سپس در سال 1981 نهایت خوش‌شانسی را نوشت. این دو اثر فروش بالایی نداشتند و همین موضوع باعث شد نویسنده داستان‌نویسی را کنار بگذارد و به‌سراغ خبرنویسی ورزشی برود، اما فعالیت او در این زمینه نیز فقط تا سال 1982 ادامه یافت. پس از آن فورد بار دیگر سراغ داستان‌نویسی رفت و مهم‌ترین‌ اثر خود را با نام ورزشی‌نویس چاپ‌ کرد. این رمان سکوی پرتاب فورد شد و مجله‌ی تایم در همان سال ورزشی‌نویس را در فهرست پنج رمان برتر سال 1986 قرار داد و رمان به مرحله‌ی پایانی جایزه‌ی پِن‌فاکنر راه یافت. سال 1995 سالی است که ریچارد فورد به اوج شهرت ادبی خود رسید. در این سال، انتشار رمان روز استقلال با اقبال شدید منتقدان مواجه شد و در پی آن این اثر موفق شد عنوان اولین رمانی را به‌دست آورد که در یک سال موفق به دریافت هر دو جایزه‌ی ادبی پن‌فاکنر و پولیتزر شده است.



ریچارد فورد در کارنامه هنری خود آثار متعددی چون «تکه‌ای از قلب من»، «آخریین خوش‌شانسی»، «خبرنگار ورزشی»، «حیوانات وحشی»، «روز استقلال»، «کانادا» به ثبت رسانده است.


انتشارات افراز پیش از این با ترجمه کیهان بهمنی، رمان‌های «فرزند پنجم» (دوریس لسینگ)، «وقتی بزرگ بودیم»، «مرگ مورگان» و «حفره‌ای تا امریکا» (آن تایلر) و «پیانو» (ژان اشنوز) و نمایشنامه‌های«ستون پنجم» (ارنست همینگوی) و «والپارایزو» (دون دلیلو) را به چاپ رسانده است.


رمان «زندگی وحشی» با 200 صفحه و تیراژ 1100 نسخه با بهای 13500تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانیwww.afrazbook.comمراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر افراز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب