دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 14:00
یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

سوسک یکی از مهم‌ترین آلرژ‌ن‌های داخل منزل است

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با بیان اینکه سوسک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آلرژی در خانه محسوب می‌شوند، گفت: به افراد توصیه می‌شود به‌ طور مستقیم به بدن سوسک‌ها دست نزنند یا آنها را با روش‌های فیزیکی از بین نبرند زیرا این کار باعث پراکنده شدن ترشحات بدن آنها به محیط اطراف و ایجاد آلرژی بیشتر می‌شود.
کد خبر : 29047

دکتر مریم محلوجی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سوسک را یکی از آلرژن‌های مهم داخل منزل دانست و گفت: محل رفت و‌ آمد سوسک، بزاق ترشح شده آن، مواد دفعی و حتی لاشه آن که تجزیه و در هوا پخش می‌شود به صورت ذرات معلق وارد دستگاه تنفسی افراد شده و موجب ایجاد آلرژی تنفسی می‌شود.


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی، افزود: آلرژی تنفسی می‌تواند به صورت تب یونجه (آلرژی فصلی) و آسم بروز پیدا کند.


محلوجی‌راد عنوان کرد: زمانی که افراد مبتلا به آلرژی تنفسی به مراکز درمان مراجعه می‌کنند تست‌های مختلفی از جمله تست حساسیت به سوسک از آنها نیز گرفته می‌شود زیرا سوسک یکی از آلرژن‌های مهم داخل منزل محسوب می‌شود.


وی اضافه کرد: افراد باید توجه داشته باشند زمانی که با لاشه یک سوسک مواجه شدند به دنبال آن هزار سوسک زنده در خانه وجود دارد.


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با تاکید بر اینکه افراد باید به هر نحوی از ورود یا تکثیر سوسک‌ها در منزل و محیط کار پیشگیری کنند، گفت: بهترین روش از بین بردن سوسک‌ها سم‌پاشی است. به افراد توصیه می‌شود از هرگونه تماس مستقیم با بدن سوسک‌ها پرهیز کنند و بدن مرده این حشره را با یک نایلون بردارند و در نایلون را گره بزنند و آن را در سطل زباله بیندازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته