دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

آبروی آسیا در دستان ژاپن/ لهستان در پی اعاده حیثیت

تیم ملی ژاپن در شرایطی به دیدار لهستان خواهد رفت که آخرین بازمانده قاره کهن در جام جهانی است و در مقابل لهستان حذف شده هم دوست ندارد سومین شکست را در این تورنمنت بپذیرد.
کد خبر : 290320

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ ژاپن تنها نماینده باقیمانده قاره آسیا در جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18:30 امروز در ورزشگاه ولگوگراد آرنا شهر ولگوگراد به مصاف لهستان می رود تا یکی از دیدارهای همزمان روز پایانی مرحله مقدماتی گروه H را برگزار کند.


سامورایی ها در حالی به دیدار حریف اروپایی می روند که با پیروزی برابر کلمبیا و تساوی مقابل سنگال با 4 امتیاز در صدر جدول هستند و با یک تساوی می توانند به مرحله بعدی صعود کنند. در مقابل لهستان با دو شکستی که به دست آورده تنها برای اعاده حیثیت به میدان می رود تا در صورت رسیدن به پیروزی وداعی تلخ با جام جهانی نداشته باشد.


بعد از حذف ایران، عربستان، استرالیا و کره جنوبی حالا همه نگاه ها به تنها نماینده باقیمانده قاره کهن است تا بتواند در جام باقی بماند. شاگردان آکیرا نیشینو پیش از شروع مسابقات شانس زیادی روی کاغذ برای صعود نداشتند اما با نتایج خوبی که گرفتند همه دوست داران خود را امیدوار کردند تا با کسب امتیاز لازم از لهستان راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. پیروزی با ارزش 2 بر صفر روز گذشته کره جنوبی برابر آلمان که به حذف مدافع عنوان قهرمانی منجر شد، انگیزه دیگر تیم چشم بادامی جام را مضاعف کرده تا با حضور در جمع 16 تیم برتر جام از اعتبار قاره آسیا دفاع کند.


کاواشیما، کیسوکه هوندا، یوتو ناگاتومو، شینجی اوکازاکی و ماکوتو هاسبه که سومین جام جهانی خود را پشت سر می گذارنند در دو بازی قبلی بازی های بسیار خوبی را ارائه کرده اند و با انتقال تجربه به بازیکنان جوان تیم باعث شدند تا تیم شان در شرایطی بسیار خوب با حریفان روبرو شود. از سویی دیگر نیشینو سرمربی سامورایی ها که سال ها در تیم های ملی رده های مختلف ژاپن حشور داشته با ارتباط خوبی که در تیمش ایحاد کرده، قابلیت تیم را بالاتر برده است. با این حال بازیکنان تیمش در دیدار برابر سنگال فرصت های خوبی را از دست دادند و امروز اگر همانند بازی قبل عمل کنند، احتمال دارد تا علاوه بر از دست دادن صدر جدول، دیگر نتوانند در جام بمانند.


در سمت دیگر زمین لهستان که با رویای حضور در جمع 4 تیم برتر جهان به روسیه آمده و با اتکا به ستاره هایی چون رابرت لواندوفسکی، لوکاس پیشچک، گرگرز کریچوویاک، پیوتر زیلینسکی، کارول لینتی و یاکوب بلاژیکوفسکی قصد داشت تا صدرنشین گروه H شود دو شکست عجیب و دور از انتظار را پذیرفت تا امروز تنها برای آنکه وداعی باشکوه داشته باشد، به دنبال شکست ژاپن باشد. آدام ناوالکا سرمربی عقاب های سفید که در انتخابی عملکرد درخشانی داشت و تیمش را با شایستگی مسافر روسیه کرده بود حالا برای آنکه از اعتبار خود دفاع کند، همه تلاشش را خواهد کرد تا تیمش برنده زمین را ترک کند. باید دید او می تواند اولین امتیازات جام جهانی را در روز پایانی مرحله مقدماتی جمع آوری کند. امتیازاتی که برایش مجوز صعود نمی شود.


نکات آماری



* دو تیم پیش از این دو بار با هم روبرو شده بودند که هر دو بازی را ژاپن به سود خود به پایان رسانده بود و برتری در بازی امروز به منزله هت تریک برابر حریف اروپایی است.


* ژاپن 5 بر صفر در سال 1996 و 2 بر صفر در سال 2002 از سد لهستان عبور کرده است.


* با باخت برابر کلمبیا، لهستان به اولین تیم اروپایی حذف شده از جام جهانی 2018 بدل شد.


* لهستان برای سومین بار متوالی از صعود از گروه خود در جام جهانی باز می ماند. این تیم در سال های 2002 و 2006 نیز در این مرحله حذف شده بود.


* در صورت باخت برابر ژاپن، لهستان برای اولین بار در تاریخ خود، هر سه بازی اش در جام جهانی را با شکست پشت سر خواهد گذاشت.


* ژاپن از سال 2002 به بعد نتوانسته در 3 بازی متوالی در جام جهانی، بدون شکست ظاهر شود.


* لهستان پس از سال 1986 و برتری یک بر صفر برابر پرتغال، نتوانسته است در جام جهانی دروازه خود را بسته نگه دارد. آن ها در 10 بازی که انجام داده اند 23 گل دریافت کرده اند.


* ژاپن در دو بازی ابتدایی خود در این جام جهانی 4 گل به ثمر رسانده است. آن ها در جام جهانی 2014 در کل 2 گل به ثمر رسانده بودند. این تیم تنها در سال 2002 موفق شده بود بیش از 4 گل به ثمر برساند (5گل).



* در 12 بازی قبلی لهستان در جام جهانی بیش از 2.5 گل زده شده است.


* ژاپن در 10 بازی از 11 بازی قبلی خود در جام جهانی شکست نخورده است.


* لهستان در 3 بازی قبلی خود در جام جهانی حداقل 2 گل خورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته