دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1397 - 12:17
کارشناس سازمان هواشناسی کشور:

افزایش دمای هوای کشور طی 5 روز آینده / امروز اهواز گرم‌ترین مرکز استانی کشور است

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: دمای هوای کشور طی 5 روز آینده 3 الی 5 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر : 290305

امیر حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا وضعیت آب‌و‌هوای کشور طی روزهای‌ آینده، گفت: با تقویت الگوی تابستانه هوای کشور انتظار می‌رود دمای هوای کشور از امروز تا اواسط هفته آینده (دوشنبه 11 تیرماه) به خصوص در نیمه شمالی 3 الی 5 درجه سانتی‌گراد افزایش داشته باشد.


وی با بیان اینکه طی 3 روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود، افزود: در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که این امر ممکن است در مناطق نیمه شرقی از جمله زابل و جنوب سمنان موجب خیزش گرد و غبار شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: در استان خوزستان و بوشهر نیز به دنبال وزش باد کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.


نقشینه گفت: با تقویت جریانات جنوبی روی دریای عمان انتظار داریم در ارتفاعات استان‌هایی از جمله سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر باشیم که این امر ممکن است موجب بارش پراکنده باران شود و این امر دور از انتظار نیست.


وی افزود: امروز بیشینه دمای هوای تهران 37 درجه است که پیش بینی می‌شود طی سه روز آینده به ترتیب به 38، 39 و 41 درجه برسد. هم‌چنین امروز بیشینه دمای هوای اهواز 48 درجه و به عنوان گرم‌ترین مرکز استانی گزارش شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب