دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 12:03

کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش وزیر امور خارجه از مذاکرات و توافقنامه هسته‌ای، به پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی برجام رأی دادند.
کد خبر : 29019

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ـ سه‌شنبه 30 تیرماه ـ به پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه به استناد ماده 44 جهت رسیدگی به موضوع توافقنامه جمهوری اسلامی ایران و 1+5 تحت عنوان برجام رأی مثبت دادند.


136 رأی موافق،‌ 39 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع، آرایی بود که از مجموع 209 نفر نماینده حاضر در جلسه، به این پیشنهاد داده شد.


احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان پیشنهاددهنده تشکیل کمیسیون ویژه گفت: بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی قرار شد در طرحی که اقدام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای ایران بود نتیجه مذاکرات به مجلس ارائه شود.


وی افزود: مورد مذاکرات از جمله مواردی است که می‌شود کمیسیون ویژه برای آن تشکیل داد لذا از آنجایی که بررسی متن مذاکره مشهور به برجام بسیار استثنایی است پیشنهاد دادیم که این کمیسیون تشکیل شود که 15 نفر از همکاران بتوانند برجام را بررسی کنند لذا این پیشنهاد به امضای همکارانی از سلایق مختلف در مجلس رسید.


دکتر علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در توضیحی گفت: هنوز سؤالات زیادی درخصوص توافقنامه موجود است؛ لذا بهتر است متن ارائه شده را که شامل متن توافقنامه و ضمائم آن است، تکثیر کنیم و به نمایندگان بدهیم مطالعه کنند و بعد وقت داریم که سؤالات را بررسی کنیم.


پیش از این، 21 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی درخواستی خواستار تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی توافقنامه هسته‌ای شده بودند.


احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس از درخواست نمایندگان برای تشکیل این کمیسیون ویژه‌ خبر داده و گفته بود: 21 نفر از نمایندگان به استناد ماده 44 آیین‌نامه داخلی مجلس خواستار تشکیل این کمیسیون ویژه هستند.


نماینده مردم قم همچنین اعلام کرد که متن درخواست تشکیل کمیسیون ویژه امروز سه‌شنبه همزمان با حضور وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده است.


متقاضیان تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافقنامه هسته‌ای به این شرح بودند: غلامعلی حدادعادل، مسعود پزشکیان، احمد امیرآبادی، احمد توکلی، الیاس نادران، احمد سالک، اسماعیل کوثری، محمدرضا تابش، سیدمهدی هاشمی، سیدمحمد مرندی، محمدرضا آشتیانی، محمدمهدی زاهدی، حسین نجابت، مرتضی آقاتهرانی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمد دهقان، عباس رجایی، علی‌اصغر زارعی، ضرغام صادقی، علیرضا زاکانی، نادر قاضی‌پور.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته