دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی؛

لهستان لایحه جنجالی هولوکاست را اصلاح می‌کند

در پی اعمال فشارها از جانب تل‌آویو و واشنگتن، ورشو لایحه هولوکاست را اصلاح می‌کند.
کد خبر : 290189

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، لهستان تحت فشارهای رژیم‌صهیونیستی و آمریکا لایحه مربوط به هولوکاست را اصلاح می‌کند و مسئولیت کیفری را لغو می‌کند.


پارلمان لهستان زمستان گذشته به لایحه‌ای رأی داد که به موجب آن، سخن گفتن از دخالت اتباع لهستانی در واقعه موسوم به هولوکاست غیرقانونی است و می‌تواند جریمه نقدی و یا حتی حبسی 3 ساله را برای گوینده به دنبال داشته باشد. این قانون، هم لهستانی‌ها و هم اتباع خارجی را در بر می‌گیرد.


در آن زمان، «امانوئل نحشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع در توئیتر نوشت: «هم بامزه است و هم ناراحت‌کننده که سفارت لهستان می‌خواهد ما را در خصوص خاطرات هولوکاست، موعظه کند.»


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم معاون سفیر لهستان را برای ارائه توضیحات در این خصوص احضار کرد.


در ماه سپتامبر سال 1939 میلادی، بر اساس توافق سری میان سران آلمان نازی و شوروی، لهستان مورد حمله برق‌آسای نیروهای نظامی این دو کشور قرار گرفت. دفاع جانانه لهستانی‌ها که 66 هزار کشته بر جای گذاشت، نتوانست جلوی اشغال و تقسیم این کشور میان مهاجمان را بگیرد و تا سال 1945 یعنی سال اتمام جنگ جهانی، این کشور در اشغال بود.


صهیونیستها مدعی هستند بخشی از آنچه که آلمان نازی بر سر یهودیها آورده است در لهستان انجام شده است و این مساله نباید مورد سانسور قرار بگیرد.


با این حال برخی مورخان و تحلیلگران غربی معتقدند آنچه امروز به عنوان واقعه هولوکاست از سوی حامیان رژیم صهیونیستی نامیده می‌شود بسیار اغراق آمیز و تحریف شده است.


منبع:‌ فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته