دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 12:37
در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد

حقانی: بازارهای میوه و تره‌بار میوه قاچاق عرضه نکنند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا با توجه به خطرات و معضلاتی که میوه‌های قاچاق برای کشور دارند جلوی عرضه آن را در بازارهای میوه و تره‌بار بگیرد.
کد خبر : 29017

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمد حقانی در جریان یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: روزنامه همشهری در تاریخ 16 تیر ماه 94 مطلبی با عنوان بازارچه‌های مرزی معبر قاچاق هستند را منتشر کرد که در آن گفته شده هیچ دستگاه دولتی در واردات میوه دخالت ندارد و باید دید که میوه‌های خارجی که به طور قاچاق در بازارها عرضه می‌شود چگونه تامین می‌شود.


وی افزود: نتایج این شکل قاچاق نه تنها گریبان‌گیر کشاورزان شده بلکه تداوم آن منافع ملی را نیز با مخاطراتی جدی مواجه می‌کند.


وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ورود انواع میوه غیر از موز و آناناس را ممنوع کرده است اما چرا در بازارها شاهد وجود پرتقال مصری، سیب فرانسوی یا نارنگی پاکستانی هستیم.


وی افزود: قاچاق از کانال‌های غیرقانونی جدا از حمایت از تولید کنندگان امکان انتقال انواع آفات و بیماری‌ها را به کشور افزایش می‌دهد اما متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که روزانه 4 هزار تن میوه قاچاق به کشور وارد می‌شود.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس به شهرداری تهران و سازمان میوه و تره‌بار توصیه می‌شود از توزیع و فروش میوه‌های خارجی جلوگیری کرده تا هم قانون رعایت شود و هم از تولیدات داخلی حمایت شده و نیز از بروز بیماری‌ها و مشکلات جلوگیری به عمل آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد حقانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته