دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرصت یک هفته‌ای دانشگاه علمی کاربردی برای اعتراض به نمرات پایان ترم

دانشگاه علمی کاربردی برای اعتراض به نمره پایان‌ترم به دانشجویان یک هفته فرصت داده است.
کد خبر : 290118

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس اعلام دانشگاه علمی کاربردی دانشجویانی که تقاضای تجدید نظر نمره درسی را داشته باشد، می‌توانند تا یک هفته بعد از اتمام امتحانات دانشگاه، نسبت به ثبت درخواست تجدید نظر نمره امتحانی در سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام نماید. مدرس موظف است حداکثر یک مرتبه و حداکثر دو روزه درخواست دانشجو را بررسی و در سامانه اعلام نظر کند.


در صورت عدم بررسی درخواست تجدیدنظر دانشجو در سامانه، توسط مدرس، شورای مرکز سه روز فرصت دارد موارد را بررسی و نتیجه را همراه کاربرگ مربوطه (تکمیل شده توسط دانشجو و مرکز) به شورای استان ارسال کند. واحد استان ظرف مدت دو روز باید پرونده دانشجو را بررسی، اعلام نظر و در سامانه ثبت کنند.


در صورت عدم رسیدگی مدرس پس از مهلت مقرر، امکان رسیدگی به این درخواست برای شورای آموزشی مرکز فراهم می‌شود. در صورتی که شورای مرکز یا استان در مهلت مقرر نسبت به اعلام نظر اقدام نکند، درخواست به طور اتوماتیک در سامانه رد شده تلقی شده و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شورای مرکز و شورای استان است.


سهل‌انگاری یا عدم دقت مدرس در تصحیح اوراق امتحانی و ثبت نمره، پس از تایید شورای استان، بعد از جمع‌بندی (حاوی اطلاعات نام مدرس، کد ملی مدرس، کد مدرسی، نام درس، نیمسال، نام مرکز) به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود.


تغییر نمره در دانشگاه علمی کاربردی بعد از فرآیند تجدید نظر مطلقاً ممنوع است. رئیس مرکز موظف است تمهیدات لازم را برای حفظ و نگهداری برگه‌های امتحانی و یا پاسخنامه‌های دانشجویان را حداقل تا دو نیمسال تحصیلی بعد، در یک مخزن معتبر بایگانی، فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علي احمدي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
۰
عتراض به نمرها
هلدینگ شایسته